Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp !  (Læst 8669 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Hjælp !
« Dato: 21 Oktober , 2011, 21:29 »
Løsning søges.

Jeg har købt nogle fodertårn til at hænge op. Smart nok, MEN mine store unghaner har nu hver dag i 3-4 dage fået skruet den ene løs, så bunden falder ud....
Jeg har så skruet den sammen, men det gentager sig og nu er selvfølgelig den lille "møtrik" som sidder i bunden helt forsvundet.

Hvad kan jeg ellers skrue den sammen med, så de ikke kan skrue den fri igen ??
« Senest Redigeret: 21 Oktober , 2011, 21:30 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
Sv: Hjælp !
« Svar #1 Dato: 21 Oktober , 2011, 21:30 »
Hvis der kan skrues to møtrikker på så låser de hinanden...
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 21 Oktober , 2011, 21:33 »
Hvis møtrik gå så let af så er den intet værd ;D, så pyt med at den er væk ;).
På med en låse-møtrik. Du ved sådan en møtrik med plast inden i. Den gå ikke af, af sig selv i al fald.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 21 Oktober , 2011, 21:35 »
Jeg har et tilsvarende tårn, og havde samme problem.

Da du formentlig ikke har behov for nogensinde at skille tårnet ad, kan du, når du har skaffet en ny møtrik, skrue den på og så klemme gevindet under møtrikken, så møtrikken ikke længere kan komme af. En anden løsning er at buge en låsemøtrik (en møtrik med en blå gummibelægning i det indvendige gevind), den vil hønsene heller ikke kunne 'manipulere' med. Låsemøtrikker fås i ethvert byggemarked men det er ikke sikkert at du kan købe dem enkeltvis.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 21 Oktober , 2011, 21:37 »
Jamen umiddelbart når jeg skruer den på igen, så sidder den fint fast, og det fodertårn som er magen til og som Maranerne har fået bliver heller ikke skruet af hele tiden.
Den hænger fint.

Men okay jeg skal under alle omstændigheder have en ny møtrik alligevel.... ellers er den ikke meget værd.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline KEW

• Bruger
« Svar #5 Dato: 21 Oktober , 2011, 21:52 »
ja som skrevet enten 2 møtrikker spændt mod hinanden eller en låse-møtrik eller lim(evt locktight)
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #6 Dato: 22 Oktober , 2011, 09:00 »
Til den lokale smed, han har dem garanteret i enkelt styks pakninger,  <D

Offline KEW

• Bruger
« Svar #7 Dato: 22 Oktober , 2011, 10:00 »
man skal lige huske at tage pinden med gevind med for et gevind er ikke bare et gevind der er jo mm,tommer samt div. fin/grove typer
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

karina dj

• Gæst
« Svar #8 Dato: 22 Oktober , 2011, 10:01 »
Lene jeg har samme problem, og har osse mistet op til flere møtrikker...

Når vi så går ud i rodespanden med møtrikker i alle størrelser, så kan jeg ikke finde en eneste der passer. Den der burde passe er lige præcis for lille til at fange gevindet. Den kommer på, men låser sig fast efter 2 omdrejninger. Så om man kan finde én eller firmaet har patent på størrelsen ved jeg ikke  :P
Købte et nyt tårn i foregårs for dagen efter at samle bunden op fra gulvet IGEN uden at kunne finde møtrikken  <J

karina dj

• Gæst
« Svar #9 Dato: 22 Oktober , 2011, 10:03 »
Faktisk tænkte jeg bare at samle delene og gi den en ordentlig klat silikone i samlingen  :D

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #10 Dato: 22 Oktober , 2011, 18:40 »
Jeg har mistet du øverste møtrikker, dem med krogen  /d
Har hørt om de kunne købes løst men nix /d
Dette efter at bunden var forsvundet et par gange, så husk at sikre begge ender
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #11 Dato: 22 Oktober , 2011, 18:43 »
Jeg har nu viklet ståltråd om gevindet i bunden, det holdt underskålen på plads, og for en sikkerheds skyld fik det en ordentlig klat silikone  :D

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 22 Oktober , 2011, 22:12 »
Der er (som tidligere beskrevet (ovenfor)) en anden løsning på problemet.

Da ingen af Jer formentlig har behov for at skille tårnet ad, er den lette/billige løsning, at placere møtrikkerne hvor I gerne vil have dem, og så, med en tang 'beskadige' gevindet, så møtrikkerne ikke kan 'køre af'. Alternativt, brug låsemøtrikker.
Mvh
Erik Andersen

Offline crj100

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 22 Oktober , 2011, 22:17 »
M.h.t. manglende møtrikker, kan Bauhaus varmt anbefales. De fører alskens skruer, bolte etc i løsvægt, og man betaler efter vægt. Aldeles super, når man lige står og mangler diverse småting.  /o
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #14 Dato: 22 Oktober , 2011, 22:21 »
Jeg har nu aldrig fundet låsemøtrikker i løs vægt i min lokale Bauhaus. Men normalt har de dem i pakker med 6-8 møtrikker afhængig af størrelse.
Mvh
Erik Andersen