Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rugeæg fra udlandet  (Læst 1476 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline crj100

• Passiv bruger
Rugeæg fra udlandet
« Dato: 20 Oktober , 2011, 10:41 »
Hej
Lurer lidt på at prøve med en hjemmelavet motorruger. Og da vi ingen hane har, må jeg så ty til rugeæg.
Der er tilsyneladende mange at finde både i Tyskland og UK - men ingen herhjemme, men så er det at tvivlen melder sig......
Kan jeg tiltro posten (både uden- og indenlands) eller er det bedre at vente til foråret og køre efter æg herhjemme?
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

thorleif

• Gæst
Sv: Rugeæg fra udlandet
« Svar #1 Dato: 20 Oktober , 2011, 10:46 »
Jeg har exportered aeg til hele Europa, men af de der gaar med post, haver jeg ennu tilgode at hoere om en levende kylling. Nogle faar det til iblandt, men med daarlig kleknings %. Problemet er at det bliver for koldt i flyvemaskinens lasterum, luft-trykket er sikkert ogsaa en negativ ting. Som "haandbagage" paa en ferge er nog det bedste.

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 20 Oktober , 2011, 17:11 »
Jeg ved ikke hvem der ligger inde med lige netop din(e) race(r) - men prøv den lokale klub eller klubbe - se på internettet under dffr - der kommer lokalklubberne også op med f.eks formand navn og nummer - tag kontakt til ham/hende - de kan være behjælpelige med æg allerede fra nu af - måske

P.S. Ved at f.eks Egon her på lolland har haft eller stadig har faverolles - En mulighed? Se under www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk for lokalitet.

Mener også der ligger en tråd på forum om hvem der har hvilke racer og der ved jeg da at faverolles er repræsenteret---
« Senest Redigeret: 20 Oktober , 2011, 17:16 Fra Joankinu »
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

thorleif

• Gæst
« Svar #3 Dato: 20 Oktober , 2011, 18:19 »
Ja, crj100. det er nog lurt at begynne med aeg ifra Danmark, det kan nog se flot ud med aeg ifra udlandet, men det er jo meget tryggere at satse paa det du kan skaffe lokalt. SPECIELT med ruge-aeg.