Misforstå mig ikke, hvis jeg skriver lidt direkte - men jeg har selv dårlig ryg og har fuld forståelse for dine gener:
Du kunne ikke holde til dit gl. arbejde, derfor får du revalidering til en ny uddannelse. Revalidering gives med henblik på, at du kan klare en fuldtidsstilling i det nye erhverv, som du tager en uddannelse for.. Meget trist og yderst uheldigt, at du ikke kan klare din uddannelse, selvom du virkelig, virkelig gerne vil det! Men kan du ikke klare et studie - kan du så klare det efterfølgelende arbejde!?!?
Kan du evt spørge en uddannelsesansvarlig, om du kan tage uddannelsen på forlænget tid? Og hvis svaret er JA, kan du så klare en fuldtidsstilling bagefter i dette job??!? Her tænker jeg selvføligelig på dine gener...
En sygemeldelse er jo nødvendigt, hvis du ikke kan klare fuldtidsstudiet og IKKE kan få lov at læse studiet på forlænget studietid. Hmm... Brænder en bro til studiet? Det ved jeg ikke, det er jo ærligt at sige, at man knækker sammen (bogstavligt talt), din rug bliver smadret, dine hverdage bliver smadret, hvis du fortsætter og presser dig selv og udsætter dig selv for mere og mere, som din ryg ikke kan holde til PLUS at så begynder det at belaste på psyken...hmm.. Hvad er så vigtigst?
Det lyder meget interessant med det kompetance center, det har jeg aldrig hørt om, det var bestemt noget, jeg ville tage imod. Det er jo meget vigtigt at få afklaret - HVAD kan du holde til? For det er jo også spild af din tid og statens penge, hvis du tager en uddannelse, og det så viser sig, at du ikke kan klare jobbet bagefter grundet ryggen (jeg ved selvfølgelig ikke, om dette er sagen

).
Du har helt ret i, at man skal tænke sig om, når man er sygemeldt. De fleste af os normale er sygemeldte pga reelle skader eller gener. Du kan gå med hunden, handle ind, som du plejer, gå i haven og bygge hus eller hvad du vil, når du er sygemeldt..men tankerne ruller jo med "kan du bygge hønsehus, så kan du vel også gå i skole??". Men det kan selvfølgelig ikke sammenlignes, for der er jo ingen, der kan se, om du er syv lange og 7 brede om at bygge dette hus, og hvor mange pauser du holder, og hvor mange mennesker du får til at hjælpe dig med at bære de tunge ting OSV OSV.
Desuden er stillesiddende oftest det hårdeste for ryggen, her tænker jeg på dit studie, et kontorjob, fester osv, hvor man sidder stille, og ikke alle kan få ind i deres små hoveder, at det skulle være hårdt

- sådan har jeg det ihvertfald med min ryg

Håber du kunne bruge dette indspark til noget. Mvh Mette