Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kattetoiletter på tilbud (hvis nogen mangler "redekasser")  (Læst 6690 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Majbritt Ø. Pedersen

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Hejsa

Jeg talte netop med Marianne igår om at vi ville have indkøbt en masse kattetoiletter som redekasser for at gøre det nemmere mht. rengøring og dermed bedre mht. når vi indimellem har været uheldige med at de har fået lus mm (der gemmer sig nok nemmere krible krable i vores træ redekasser)

idag så jeg netop at Pet world fra imorgen og ugen ud har kattetoiletter på tilbud til 80 kr og jeg ville bare lige sige det hvis nu at andre også stod og manglede, har jo set at en del herinde bruger kattetoiletter til hønsene. Umiddelbart tror jeg at de passede ok i størrelsen også til lidt større høns. Jeg ved dog ikke hvordan kvaliteten er, dvs. om de er knap så gode i plasten ved feks. "lukke-mekanismerne" når man skal sætte "overdelen" fast, men jeg vil i hvert fald lige hen og kigge på dem i løbet af ugen. Det kan selvfølgelig også være at nogen herinde allerede har den "model" og kan fortælle os andre om de er ok til "redekasse" i størrelse og kvalitet
« Senest Redigeret: 14 Oktober , 2011, 11:58 Fra Majbritt Ø. Pedersen »
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: Kattetoiletter på tilbud (hvis nogen mangler "redekasser")
« Svar #1 Dato: 14 Oktober , 2011, 12:44 »
Jeg har 8 stk af nøjagtig samme model....også købt i petworld.... og de er fantastisk dejlige nemme at bruge som redekasser  /o Hønsene elsker dem og de er store nok til at mine kalkunhøner gerne vil derind også  ;D
Jeg synes, at de er nemme at rengøre, nemme at flytte hvis der ligger en skruk derinde og lukkefiduserne er stærke, så jeg har bestemt ikke fortrudt købet.....tværtimod   ;D
Jeg bruger faktisk også en af dem som hus til vores kanin i hans store løbegård og han synes, at det er vældig sjovt at sidde på toppen og skue ud over sin ejendom i tørvejr og  putte sig derinde i regnvejr.

Jeg har dem stående på række og har lagt en plade ovenpå, så de ikke klatter på selve kassen !

Da jeg kun havde et par stykker i starten, stod hønerne i kø for at komme ind og lægge det daglige æg til trods for at de gamle redekasser stadig var til rådighed   ::)
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
« Svar #2 Dato: 14 Oktober , 2011, 12:47 »
Jeg køber de der kasser, som man kan opbavare ting i. Der koster 3 150 kr. Det er så godt nok ikke lukkede, men mine høns elsker dem. De bliver brugt til at sove i af flere af silkerne.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline anndorte

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 Oktober , 2011, 20:07 »
Vipse - et enkelt dumt spørgsmål -  tager du lågen af kassen - eller kan de godt finde ud af at skubbe til den?!?!?
Hilsen Ann Dorte
1,2 stor gul orpington
0,1 australorp/maran
0,2 barnevelder
0,1 barnevelder/dansk landhøne
0,1 wyandot
1,0 hedemora
0,0,9 lys sussex
0,1 cairn terrier
0,2 katte
1,2 dværggeder
1,0 kanin
2,1 børn + 1 stk mand

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #4 Dato: 16 Oktober , 2011, 00:29 »
Jeg tager de der vippe-fiduser af så der er fri indgang. Jeg bruger dem også som kyllingehuse når jeg sætter nye maskinudrugede kyllinger ud i hønsegården. (Naturligvis efter at de er ikke behøver varmelampe mere).
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
« Svar #5 Dato: 16 Oktober , 2011, 07:20 »
Så har jeg igår da tilbuddet startede været nede og hente 10 stk., så vi havde 5 til vores nuværende hønsehus og 5 til den nye "afdeling" som bliver lavet indenfor de næste par uger. De så ud til at passe perfekt i størrelsen som redekasser til vores Gogger også mht. indgangen. Jeg havde de sidste par dage sat én af dem jeg i forvejen havde fra vores misser derind, og den har de brugt fint, så jeg tror nok de skal bruge dem fremover. Det eneste man så kan rende i vil måske være at de vipper ved for stor vægt (tror ikke det bliver det store problem her), men så forsøger jeg mig bare med lidt sand i bunden som nogen havde nævnt i anden tråd. Og så er der selvfølgelig det at de kan sidde ovenpå dem i forhold til de træ-redekasser Lars havde lavet med skrå plade foroven, men det har vi valgt at løse ved at der kommer et "møg-bræt" op under deres sidepinde, og så placerer vi kasserne derinde.

Det var iøvrigt dejligt med lidt feedback fra nogen som havde brugt nøjagtig de samme, så man ikke var så meget i tvivl om hvorvidt lige netop denne model var ok. De grinede iøvrigt nede i forretningen over hvad de skulle bruges til (var jo nød til at forklare at vi altså ikke havde 20 katte), men de kunne godt se at det var da en genial ide.
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma

Offline Bakkebo

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 16 Oktober , 2011, 07:44 »
Hej, bliver lidt nysgerrig, er der ikke nogen der har et billede? Og står de her kattetoiletter på jorden så eller hvad? ( Mener gulvet...)
Aner ikke hvad et kattetoilet er....
1,1 araucana
0,2 Sussex
0, 2 dansk landhøne
1,0 maran sort-kobber
Blandingshøns
Marankyllinger
Blandigskyllinger i forskellige aldre.

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
« Svar #7 Dato: 16 Oktober , 2011, 08:24 »
Hej Stine

Hvis du går ind på petworld.dk og så klikker på deres udsalgsavis, så inde i bladet er der et kattetoilet til 79,95, der kan du se et foto. Jeg var bare i tvivl om det havde den rigtige "facon", størrelse og om indgangen ind til kassen var ok i forhold til hønsebrug  :), indtil jeg lige havde været nede og se dem. Denne model tror jeg passer til de fleste hønsebasser - vi tager "klappen" i indgangen af og så er den ellers klar til brug. Ja det er meningen at mine skal stå på gulvet og hvis de evt. begynder at vippe lidt når hønsene skal træde (men tror ikke det bliver det store problem, især for vores dværge), så ligger jeg lidt tungt i bunden (feks sand) inden jeg ligger hø ovenpå

Mange Hilsner fra Majbritt
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #8 Dato: 16 Oktober , 2011, 11:51 »
Jeg bruger dem også inde hos barnevelderne, og der er de aldrig vippet eller væltet, så jeg tror det skal være MEGET tunge høns før der bliver problemer. :)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #9 Dato: 16 Oktober , 2011, 16:01 »
Vipse - et enkelt dumt spørgsmål -  tager du lågen af kassen - eller kan de godt finde ud af at skubbe til den?!?!?

Jeg piller vippelåget af  /o
Og lægger som sagt en plade ovenpå som møgbræt  /o
Mine er aldrig væltet/tippet når hønsene går ind/ud.
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 16 Oktober , 2011, 20:07 »
Kan se at de også har transportkasser til 60 kr. de er vel ligeså gode, og måske endda mere anvendelige til andre formål ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
« Svar #11 Dato: 16 Oktober , 2011, 20:15 »
Hej Rikke

Ja transportkasserne så jeg også på dernede, men regnede på forhånd med at de var nogenlunde den størrelse som enkelte af dem jeg har herhjemme til misserne og når jeg sådan vurderede herhjemme i forhold til de store af vores høns osv. så syntes jeg de blev lige små nok - og de var altså heller ikke så store når man stod i forretningen, Plus jeg personligt foretrak at fronten måske var lidt højere mht. kanten forneden, så der dermed måske røg knap så meget strøelse med ud når de går ud af kassen igen - der er transportkassen meget lav i nederste kant
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma

Offline anndorte

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 17 Oktober , 2011, 20:54 »
Jeg bruger dem også inde hos barnevelderne, og der er de aldrig vippet eller væltet, så jeg tror det skal være MEGET tunge høns før der bliver problemer. :)

Jeg har netop investeret i én i dag (og ægrer mig allerede over at jeg ikke nappede en eller to mere med! De skal nok komme til at fungere!) Eneste scene jeg kan forestille mig er når min store gule orpington hane forsøger at mase sig ind gennem lågen for at sikre sig at modellen er ok til damerne - og sidder fast! Det vil virkelig knække ham psykisk at hænge der med måsen til fri skue! Helt slank er herren jo ikke! Måske jeg skal nappe en fridag i morgen og sidde på lur med kameraet :D
Hilsen Ann Dorte
1,2 stor gul orpington
0,1 australorp/maran
0,2 barnevelder
0,1 barnevelder/dansk landhøne
0,1 wyandot
1,0 hedemora
0,0,9 lys sussex
0,1 cairn terrier
0,2 katte
1,2 dværggeder
1,0 kanin