Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ulovlige buræg vil stadig kunne sælges  (Læst 2521 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Ulovlige buræg vil stadig kunne sælges
« Dato: 12 Oktober , 2011, 12:34 »
 /d Tja, det kan åbenbart betale sig at lade være med at overholde loven.

http://www.maskinbladet.dk/artikel/ulovlige-buraeg-vil-stadig-kunne-saelges

"Lande, der ikke når at leve op til EU's nye burregler, vil stadig kunne sælge deres æg til industrien i deres egne hjemlande, siger EU's sundhedskommissær."

Det er også svært a nå, reglerne har været kendt siden 1999....

144 millioner burhøns stadig i for små bure. I Polen er det 90 procent af deres fjerkræ.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: Ulovlige buræg vil stadig kunne sælges
« Svar #1 Dato: 12 Oktober , 2011, 13:02 »
 >:( Man væmmes.... at nogen kan få sig selv til at spise de æg - for slet ikke at nævne dem der "holder" høns på den måde. At de kan sove om natten.

Jeg har et stille håb om, at vi alle en dag skal stå til ansvar overfor Fru. Herre for hvordan vi har levet vores liv og været overfor vores medskabninger!
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

thorleif

• Gæst
« Svar #2 Dato: 12 Oktober , 2011, 13:21 »
Jeg ser min MP (Member of Parliament) 1 gang hvert ca 4.aar. Merkerligt nog er det valg etpar uger efter. Her I UK kan man foelge med (paa en hjemmeside) hvilke MP's som stemmer for og imod hva som helst, og min lokale MP stemmede imod forbudet af burhoens. Jeg spurgte ham engang, hvorfor? Han svarede at vi vilde kun "remove the problem further afield". Hvids man ikke skal begynde hjemme, hvor skal man saa begynde?
Det er godt at se at stadigt flere nu koeber aeg ifra fritgaaende hoener, de har i det mindste "nesten" et liv. Hvids jeg hadde 1.000 hoener kunde jeg helt sikkert selge aeggerne, mine kunder i puben kan ikke faa nog. Jeg har kun 30-40 der jeg selger aeg ifra. Jeg tror det eneste der kan stoppe bur-aeg er forbrugeren. Producentene laver det folk vil have.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 12 Oktober , 2011, 13:24 »
Enig Thorleif.
Jeg synes det er skrækkeligt, at det kan være lovligt at sælge de æg på dispensation i eget land. Hvis der så bliver solgt varer, der indeholder æg til os i Danmark, så bliver æggene jo indirekte eksporteret alligevel.
 /3 /f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lone Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 Oktober , 2011, 20:17 »
Der er rigtig lang vej endnu. Jeg kan ikke lade være med at følge med i, hvad andre lægger på kassebåndet ::)

Og det er helt utroligt så mange, som fylder vognen med alt muligt overflødigt for eksempel plasticdimser, slik, sodavand, chokolade - alle mulige ting, som tyder på husholdningspengemæssigt overskud - og så lige en bakke BUR æg............. måske husmodergenet her retfærdiggør det overdådige indkøb af "goodies"?????
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #5 Dato: 21 Oktober , 2011, 15:32 »
Lidt mere
http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article1642810.ece

Og så har Signe Wenneberg også opdaget at der er noget som hedder burhøns og at de kan forvandles fra afpillede høns til nogle med fjer på
http://signewenneberg.dk/2011/10/maggie-i-ugebladet-s%C3%B8ndag/

"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi