Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hønsehuset.  (Læst 8939 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline R. F. Drabe

• Passiv bruger
Sv: hønsehuset
« Svar #135 Dato: 15 November , 2011, 22:12 »
Tør man spørge om højden på højeste og laveste sted? Jeg synes det lyder helt fantastisk jeres "lille" projekt, og jeg er selv gået igang med at overtale min værre halvdel til lignende byggeri. Indtil videre har planen egentlig været selvbyg fra bunden, men med de priser du nævner, kan det jo knapt betale sig. Det er måske værd at finde sådan et minkhus. Hvor har I jeres fra - en lokal avler?

MVH

Rasmus
De bedste hilsner
Rasmus F. Drabe

bly viol

• Gæst
« Svar #136 Dato: 15 November , 2011, 23:03 »
hej rasmus .højden er 125 helt ude i siderne . og 240 i midten den er fra en minkavler her i nordjylland ., den er ca 4 meter bred og 46 meter lang ialt incl vinkel . du kan se den i mit galleri . du kan ik købe træ så billigt som det er at købe hele hallen . det er så nemt at sætte op . så kom du bare igang  /o

Offline R. F. Drabe

• Passiv bruger
« Svar #137 Dato: 16 November , 2011, 21:03 »
Det er jo bestemt værd at arbejde i. Så er det vel bare at tage kontakt til nogle fynske minkavlere (hvis disse findes), ellers allierer jeg mig med dig på et tidspunkt - er det okay? Jeg er nemlig jævnligt oppe mod nord, for at hjælpe de gamle med at lave sommerhus.
De bedste hilsner
Rasmus F. Drabe

bly viol

• Gæst
« Svar #138 Dato: 16 November , 2011, 23:22 »
du siger bare til . der ligger mange tomme minkfarme rundt omkring . så det sku være til at finde . har også set spær på gul og gratis til ingen penge . så det burde være lige til

bly viol

• Gæst
« Svar #139 Dato: 20 November , 2011, 21:08 »
så kom vinduerne hjem . 13 styk bondehus vinduer så det passer til vores hus . og en flot hoveddør . nu er der snart klar til indflytning . når de er sat i . det tager vel ik så længe . inden jul skal alt være på plads

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #140 Dato: 20 November , 2011, 21:17 »
Det må være skønt at ha sådan et projekt at arbejde på..og bare se hvordan det helt bliver opbygget fra bunden af..
Det kan kun blive så fantastisk at sætte de første høns ind i sådan et dejligt hus  /o
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

bly viol

• Gæst
« Svar #141 Dato: 20 November , 2011, 21:21 »
det er der rixen . det kan du tro . vi elsker det . at bygge forme og se det blive til noget . glæder mig sådan til alle er på deres pladser , opdelt i de racer der nu skal være . det bliver en fornøjelse at gå igennem det og bare nyde dem . elsker mine høns . ville slet ik kunne leve uden . du må komme og kigge når det er færdigt . har sagt at inden 5 år har jeg dk`s største samling af racer . håber jeg kan fuldføre det . har været igang nu i halvandet år . så er på rette kurs  /o /o

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #142 Dato: 20 November , 2011, 21:24 »
Ja..det lyder til at være et besøg værd  ;)
Men er du nu sikker på at du vil ha alle mulige til at rende rundt,,tænker på smittefarer osv..
Skrækkeligt hvis dine dyr fik noget sygdom..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

bly viol

• Gæst
« Svar #143 Dato: 20 November , 2011, 21:26 »
det er vel ik alle mulige at invitere dig til at kigge . sygdom kan komme alle steder fra . det er en chance man må ta

bly viol

• Gæst
« Svar #144 Dato: 20 November , 2011, 21:28 »
overvejer om ik jeg kan ha duer i hvert rum sammen med hønsene . så ku jeg jo ha 46 racer og farver a dem også hehe . ku være fedt  ;D ;D

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #145 Dato: 20 November , 2011, 21:35 »
@ Mark

Glæder mig til at besøge jer og se alle jeres dyr. ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

bly viol

• Gæst
« Svar #146 Dato: 20 November , 2011, 21:41 »
du siger bare til lene så er gæsteværelset klar til dig . middag vin og det hele . så skal vi nok få det sjovt  /o /o /o

bly viol

• Gæst
« Svar #147 Dato: 28 November , 2011, 15:44 »
lige en opdatering så ik allan banker mig oven i hovedet hehe .

hønsehuset er nu lukket helt til . der er sat døre i alle steder . 18 rum er færdige og beboet hehe . dejligt der kommer liv i det nu . de ser ud til at nyde det . så det går langsomt men frem . har jo også et job jeg skal passe .

vi var så heldige at finde 4 ens hoveddøre på gul og gratis . så der var til både hønsehuset . stalden og brændeskuret . det var sørme dejligt . vi har lavet 36 låger . der skal bare slåes net på . så jo det går den rigtige vej . alt net er minkbure vi skiller ad . det tager godt nok også tid . men det var gratis . det betyder jo også noget . så skidt med der er lidt arbejde i det . har lage taget nye billeder . skal se at få lagt dem ind

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #148 Dato: 28 November , 2011, 15:48 »
Angående det med at have duer sammen med høns, så kan høns godt være meget efter især dueunger, når de hopper ned på gulvet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Almo

• Gæst
« Svar #149 Dato: 28 November , 2011, 15:59 »
Tak Mark - nu kan vi alle sove roligt om natten igen, velvidende at du ikke er gået i stå  :D :o