Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hønsehuset.  (Læst 8922 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: hønsehuset
« Svar #120 Dato: 31 Oktober , 2011, 22:16 »
Helt fantastisk projekt.  /o

Jeg synes bare at det jeg har at gå og passe og ikke mindst købe foder til efterhånden næsten er mere end rigeligt.

Og her skal jeg mindst gange min bestand med 5 eller sikkert endda mere, pyyyyha det er meget tid og mange penge til foder, der skal til.

Men hobby koster jo penge og tid....

Jeg tager hatten af for jeres gå på mod. Det bliver jo en zoo og udflugtsmål, når det er færdigt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

bly viol

• Gæst
« Svar #121 Dato: 01 November , 2011, 21:04 »
ja alt koster desværre . men vi er glade for de dyr . så hva gør man ik. udflugtsmål haha det er nok så meget sagt ,,. men mulighed for at se en del forskellige høns på et sted /o

bly viol

• Gæst
« Svar #122 Dato: 12 November , 2011, 10:00 »
så er hele huset lukket til . og er meget overrasket over så lyst der er på trods a vi ik har sat vinduer i endnu . men det skal der . 13 bondehus vinduer så det passer til vores hus . nu ser det stort ud . helt vildt stort. glæder mig til at sætte dyr i . vi har fået et foderanlæg der hænger i loftet . så trykker man bare på knappen . så er der foder i alle rum . ( hvis vi kan få det til at virke ) det ville da være lidt sejt . og nemt . men nu må vi se om det virker . ellers går det nok uden . kan ik få billederne på tråden her . men de er i galleriet hvis man vil se det .

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #123 Dato: 12 November , 2011, 10:08 »
hvad for fodderanlæg har du fundet /o, et gammelt fra grise eller hwa.

bly viol

• Gæst
« Svar #124 Dato: 12 November , 2011, 10:22 »
fra et stort hønseri . sådan et med teleskop arme så man kan sætte en ned i hvert rum  /o

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #125 Dato: 12 November , 2011, 10:40 »
foderanlæg i hønsehuset ville da være for sejt /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

bly viol

• Gæst
« Svar #126 Dato: 12 November , 2011, 10:49 »
ja ik  ;D . nu må vi se om det virker . og om vi kan få det til at fungere . det var gratis . så det koster jo ik noget at prøve /o og ville gøre det så nemt for os selv

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #127 Dato: 12 November , 2011, 11:30 »
self. virker det  8) bare kæde eller snor i kk springer

bly viol

• Gæst
« Svar #128 Dato: 14 November , 2011, 00:00 »
så kom der sku låger . nej det ser fint ud . 9 styk . så mangler vi kun 37 hehe . puha det minktråd er hårdt at klippe til .  /o

Almo

• Gæst
« Svar #129 Dato: 14 November , 2011, 00:02 »
Brug vinkelsliber - det er hurtigere  /o

Susanne

• Gæst
« Svar #130 Dato: 15 November , 2011, 08:10 »
Det der med foderanlægget - det lyder da fantastisk!  Sikke masse tid, man sparer!

Dejligt at høre, at byggeriet går fremad  :D

bly viol

• Gæst
« Svar #131 Dato: 15 November , 2011, 18:25 »
susanne . ja hvis det kan virke . så ville det blive HELT vildt sejt bare at ku trykke på knappen og alle høns får mad . men men men nu må vi se . ellers går det nok også med manuel fodring . der er jo kun 46 låger at åbne  :o :o :o hehe . men skid med det . bare dyrene har hva de skal ha

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #132 Dato: 15 November , 2011, 18:41 »
man kunne vel lave en tragt over foderrenden så man kunne hælde i udefra, hvis ikke det andet virker
 /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #133 Dato: 15 November , 2011, 19:06 »
Kan man bestille sådan et lille 20 stammers hønsehus hos jer? ;D i må da næsten være professionelle hønsehusbyggere når det byggeri er overstået
Nu tilbage som Johanne Schiødt

bly viol

• Gæst
« Svar #134 Dato: 15 November , 2011, 19:46 »
ina . ja det har jeg også tænkt på . evt et nedløbsrør man kan fylde i ude fra så det fungere som en lille silo .

johanne . haha ja da . det er så nemt med en minkhal . de fåes til ingen penge og er nemme at sætte op. vi er glade for at vi valgte denne løsning .