Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hønsehuset.  (Læst 9009 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

• Bruger
Sv: hønsehuset
« Svar #60 Dato: 17 Oktober , 2011, 12:36 »
rolig det er jo ikk et angreb, men hvad skal høns ha af alle små ting som vi ikk ved noget om, selfølgelig gir du dem mad, skaller og alt du ved de har brug for, andet ville jo være dumt, men ved vi alt om de små pippere og er der forskel på de forskelliges racers behov, de har vel i naturen tilpasset sig forskellige leve steder, og der er vel stor forskel på hvad der findes på vulkaner og på den nordjydske hede hvis du forstår, jeg spørger nok bare fordi jeg ikke ved, men gerne vil vide

bly viol

• Gæst
« Svar #61 Dato: 17 Oktober , 2011, 12:50 »
griner  :D opfatter det heller ik som et angreb . og oplyser dig bare om hva vores dyr får og ik . og hvorfor de gør det . så ingen dårlige tanker herfra . tror efterhånden det er alm kendt hva høns har brug for og ik . og det fodrer jeg ud fra . ja der er forskel på racer . nogen bruger mere kraftfoder for at vokse end andre . nogen bliver fede . andre slanke uanset hva man giver dem . men ens for dem alle er gode forhold er det vigtigste . uden dem trives dyrene ik . og det ville jeg da være ked a . meeeeen med de forhold vores dyr har vil jeg ik sammenlignes med burhøns . for det er slet ik på tale her . fra rugesæson slutter til den starter igen går vores høns i store gårde . store huse og har det frit og dejligt. ude som inde . det har burhøns ik .  /o

Susanne

• Gæst
« Svar #62 Dato: 17 Oktober , 2011, 13:28 »
....... racers behov, de har vel i naturen tilpasset sig forskellige leve steder, og der er vel stor forskel på hvad der findes på vulkaner og på den nordjydske hede hvis du forstår, jeg spørger nok bare fordi jeg ikke ved, men gerne vil vide

Ja, der er sikkert forskel på forskellige racers behov, men mit indtryk er, at vi alligevel fodrer en islandsk hønserace med cirka det samme som en fransk maran.

Og hvis de endda får lov at gå frit i vores haver, kan de alligevel ikke finde det, som findes for foden af en udslukt vulkan. Men det ser nu ud til at gå udmærket alligevel :D

bly viol

• Gæst
« Svar #63 Dato: 18 Oktober , 2011, 00:38 »
så er alle fronter på plads . nu skal der bare net på og låger . næste del er beklædning med plader a vægge hele vejen rundt og vinduer døre . vi har med vilje gemt beklædningen til sidst da det er nemmere at bygge nå man ik støder mod væg med lægter stolper og hva man ellers drejer rundt der . så al indmad står klart . nu kan det godt lukkes til så det bliver pænt at se på . /o

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #64 Dato: 18 Oktober , 2011, 10:42 »
Hvor kunne det være sjovt at være med til at sortere og sætte alle hønsene i stammer i deres nye hønsehus.. /o

@ Mark

Mens du er igang, så lave et rum eller to et helt andet sted, evt. køb en ramme eller to af udstillingsbure til store høns, og brug disse som karantæne/sygestald. Hvis ikke allerede at du har det i forvejen. Det vil nemlig være trist og dyrt at få sygdom ind i alle sine høns.

@ kristiank

Til orientering så har burhøns i dagens Danmark ca. et A4 ark hver af plads, at "boltre" sig på. Og fra næste år får de ca. ½ A4 ark mere i deres nye berigede bure.
« Senest Redigeret: 18 Oktober , 2011, 10:44 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

bly viol

• Gæst
« Svar #65 Dato: 18 Oktober , 2011, 10:57 »
ja lene det ku være så sjovt hehe . tror du ville slagte halvdelen a mine børn griner .

vi laver et rum i stalden hvor nye kan komme ind inden de kommer i det nye hus . så vi er sikker på at de ik har noget med . ville jeg godt nok være ked a .

ja burhøns synes jeg jo ik de bliver her .

jeg vil gerne gøre brug a dit trænede øje til at hjælpe med at sortere og skifte det ud der ik er godt nok . så du kommer bare på weekend her . vi har gæsteværelse og det hele . og jeg er pis god til at lave mad  :P :P

så kom du bare lene . det ku blive så hyggeligt

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #66 Dato: 18 Oktober , 2011, 11:02 »
Det kunne dæleme være hyggeligt, så er det bare med at finde en weekend. Jeg arbejder jo hveranden. Men der skal også være lidt luft i  økonomien for der er et stykke derop.
Og færgen og diesel er ikke billigt.

Så måske hvis jeg får solgt mine 2 gimmere  ;) ;D

Men hvornår tror du det er færdigt og indflytnings klart ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

bly viol

• Gæst
« Svar #67 Dato: 18 Oktober , 2011, 11:06 »
ja det ku . nej jeg ved godt alt koster . desværre . ja 500 km fra lolland  /o

håber på vi kan være færdig til 1 dec . måske lidt før . kommer helt an på vejr . job og alt .

åhhhr de 2 gimmere  :o :o :o

Offline Anja Østedgaard

• Passiv bruger
« Svar #68 Dato: 18 Oktober , 2011, 22:42 »
Hej! Kan man ikke få lov at se billeder af byggeprojektet?

Skal selv snart igang med volier nr. 2  *o
Glæder mig!!!  ;D
Specielt fordi jeg ikke har noget at sætte derind, så det er ikke fordi jeg står og mangler det.. (selvom jeg sikkert nok skal få afsat pladsen inden huset er færdiggjort ;) )
Anja Østedgaard

bly viol

• Gæst
« Svar #69 Dato: 18 Oktober , 2011, 22:44 »
hej . jo har en ven der har lovet at komme og ta billeder og lægge ind her . dejligt med en gård mere . hvis du mangler noget at sætte i siger du bare til hahahaha /o

Offline Marianne (Fimpe)

• Passiv bruger
  • Hørby, 9300
« Svar #70 Dato: 19 Oktober , 2011, 08:39 »
hej . jo har en ven der har lovet at komme og ta billeder og lægge ind her . dejligt med en gård mere . hvis du mangler noget at sætte i siger du bare til hahahaha /o

Mon det er mig  ;D
Røde dv. silker
Perlegrå dv. silker
Sort dv. silker
Gul dv. silker
Stor lys sussex
Boergeder, KID TIL SALG
Schæferhund
Handymand og 2 dejlige drenge
Formand i
www.silkehoenseklubben.dk
Medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk

bly viol

• Gæst
« Svar #71 Dato: 19 Oktober , 2011, 14:16 »
hehe ja hvis du er min VEN . så er det  ??? :P /o

Offline Anja Østedgaard

• Passiv bruger
« Svar #72 Dato: 19 Oktober , 2011, 17:44 »
super! glæder mig til at se!  ;D
Anja Østedgaard

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #73 Dato: 19 Oktober , 2011, 18:04 »
Jeg synes simpelthen at det er et helt fantastisk projekt og jeg håber virkelig at det lykkedes for jer i mange mange år fremover at holde det hele kørende. /o

Og at hverken sygdom, økonomi eller skilsmisse får sat en stopper på det.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

bly viol

• Gæst
« Svar #74 Dato: 19 Oktober , 2011, 18:27 »
lene . :P du er så sød . mange tak for det . det er også min drøm det her . og uanset hva eller hvor vil jeg føre den ud i livet . det skal intet kunne stoppe . .

ellers må vi 2 lave det på lolland  /o /o