Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hønsehuset.  (Læst 8924 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

• Bruger
Sv: hønsehuset
« Svar #45 Dato: 13 Oktober , 2011, 12:05 »
46 rum  :o Bliver du så nogensinde færdig med at samle æg ???  <H
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

bly viol

• Gæst
« Svar #46 Dato: 13 Oktober , 2011, 12:27 »
det håber jeg da . der skal jo også være rum til kyllinger . ekstra haner og lidt forskelligt ik . vi har lavet den aftale at vi skal ha hva der kan være i huset . alt andet må ud . ( tror min bedre halvdel ) hehe vi har jo stadig de 2 store rum de er i nu tænker jeg . men men ak ja de skal ned for at ha plads til en gammel traktor eller to . ( tror han ) . hehe vi må se . ellers må jeg ha et hus mere som det her . fantasien er der ik noget galt med . vi er jo også nød til at ha plads til kyllinger og alt det andet der skal slagtes . så de 2 gamle rum må være dødsgangen  :o :o

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #47 Dato: 13 Oktober , 2011, 12:35 »
Ja ja den hønsehus bliver da ikke færdig så længe du sidder her inde OG BILLEDERNE BLIVER IKKE TAGET. *g *g *g

bly viol

• Gæst
« Svar #48 Dato: 13 Oktober , 2011, 12:37 »
griner . skal jo lige samle energi ik . i går gik vi først ind kl 22 , sååå engang imellem må man gerne slappe lidt a. vi når det jo alligevel /o

Offline Marianne (Fimpe)

• Passiv bruger
  • Hørby, 9300
« Svar #49 Dato: 13 Oktober , 2011, 22:23 »
tak . kom kom hehe . jeg er sku ik så god til det her  /d

er glad for du ku li den smule du ku se

Næste uge er der hvis hul i kalenderen til et kaffe/kamera besøg.
Så kan jeg også tage jeres byggematerialer med og måske også de store silker  /o
Røde dv. silker
Perlegrå dv. silker
Sort dv. silker
Gul dv. silker
Stor lys sussex
Boergeder, KID TIL SALG
Schæferhund
Handymand og 2 dejlige drenge
Formand i
www.silkehoenseklubben.dk
Medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk

bly viol

• Gæst
« Svar #50 Dato: 13 Oktober , 2011, 23:51 »
ok du er velkommen marianne . så er jeg også nået et stykke videre så der er mere at ta billeder a  /o

Offline Marianne (Fimpe)

• Passiv bruger
  • Hørby, 9300
« Svar #51 Dato: 14 Oktober , 2011, 12:26 »
Det lyder bare fint. Tager ikke kontanter med  ;D
(ender jo bare med at jeg fylder bilen med silker)
 ;D ;) /o
Røde dv. silker
Perlegrå dv. silker
Sort dv. silker
Gul dv. silker
Stor lys sussex
Boergeder, KID TIL SALG
Schæferhund
Handymand og 2 dejlige drenge
Formand i
www.silkehoenseklubben.dk
Medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk

bly viol

• Gæst
« Svar #52 Dato: 14 Oktober , 2011, 13:52 »
har mange tilsalg . så jojo gør du bare det  /o . skal nok få fyldt din bil

bly viol

• Gæst
« Svar #53 Dato: 16 Oktober , 2011, 08:45 »
så kom der nye beboere hjem til huset . brahma stor  hvid sort og hvid blå col. dværg isabel . orpington røde og gul sort sømmet og moderne engelske kamphøns legbar farvet. hold nu kæft de er søde tamme og sjove . i dag skal der lægges lysningsplader på hele vejen i toppen a huset så der bliver dejligt lyst . gangarealerne er færdige . mangler net i 6 skillerum . så er vi snart klar til fronter . nu ligner det et hønsehus . har altid ønsket mig sådan et hus . og nu har jeg det snart . var heldig at finde 13 ens vinduer i bondehus stil så det passer til vores hus . har selvfølgelig også samme farve som huset  ;D gråt med hvide døre og vinduer . kan godt li tingene passer sammen og det er en helhed . ik bare et hus der er kastet a på marken . det skal være praktisk . godt for dyrene . og så må det gerne være indbydende at se på. mon ik 50 krukker . blomster træer fliser og sten nok skal samle det hele til min lille hønsepark . det tror jeg . /o

bly viol

• Gæst
« Svar #54 Dato: 17 Oktober , 2011, 00:30 »
så kom der tagrygning på huset i klar plast så der kommer masser a lys ind . fronter blev lavet . nogen a dem . så er der klart til net . nu ligner det snart et hønsehus . wiiii det bliver så fint . kom kom kom lad os nu få de høns ind hehe  ;D ;D kan slet ik vente mere nu . men det kommer jeg til desværre . men nu kan det da ik vare længe før de kan flytte ind .

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #55 Dato: 17 Oktober , 2011, 10:54 »
1,5 x 1,8 det er da vist næsten burhøns og industriproduktion ;D, og der vil du ha 7 høns, i hvet rum, hvor mange æg spiser du lige :o

Offline Shiva

• Passiv bruger
« Svar #56 Dato: 17 Oktober , 2011, 11:05 »
1,5 x 1,8 det er da vist næsten burhøns og industriproduktion ;D, og der vil du ha 7 høns, i hvet rum, hvor mange æg spiser du lige :o
Så skulle der være 36 høns i hver rum....
Mvh
Dennis

bly viol

• Gæst
« Svar #57 Dato: 17 Oktober , 2011, 11:07 »
kristiank . det er kun det invendige rum der er 150 gange 180 . de har jo også en hønsegård på 180 gange 400 cm. tror du har misforstået noget på din vej i læsning a min tråd  ;D ;D ;D
« Senest Redigeret: 17 Oktober , 2011, 11:10 Fra bly viol »

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #58 Dato: 17 Oktober , 2011, 11:13 »
måske derfor høns får pip, og måske oss folk der omgås dem meget ;), jeg er ret ny i hønsehold, og med den mængde høns mø man jo skulle være sikke på at pipperne får alle micronæringsstoffer igennem foderet , for det er vel ikk muligt for dem at finde det i hønsegården :o, og med flere racer er det jo nok nødvendig

bly viol

• Gæst
« Svar #59 Dato: 17 Oktober , 2011, 11:19 »
vores høns får hvede byg majs . tilskudsfoder . skaller og grønt , tror ik de mangler noget . det har jeg dyrlægens ord på . der er altid mad i automaten . adgang til udendørs areal. vi har høns fordi vi elsker dem . og passer dem efter alle kunstens regler . og gør man ik det får man jo ik noget ud a det . hverken æg . kyllinger . eller nogle dyr der trives . så er der jo ingen grund til at bruge så meget tid og penge hvis man ik går op i det . det er jo levende dyr . en hobby . og den har man vel fordi man går op i det . ik  ??? ???. såååå burhøns . nej ik her . kan du sige velfærds høns  /o