Jeg har også netop været i nærkamp med en tosset wyandot-skruk! De sidste dage har jeg egentligt bare troet, at jeg tilfældigvis har truffet hende i færd med æglægning i de unge høners selvvalgte ægge-hjørne i halmstakken. I dag blev det dog lidt for meget med tilfældighederne så jeg ville lige flytte hende for at se hvad der egentligt foregik. Hold da op en ballade det medførte! Når man som jeg er vant til de sindrige orpingtoner, der nærmest bare knurrer lidt af én og flader ud som pandekager over æggene, så skal jeg da love for, at jeg fik anderledes besked og knubs med på vejen i dag! Vi blev enige om, at hun kunne blive liggende - jeg fik dog lov til at skifte æggene, så hun nu ligger på fire æg fra maran/sort australorp -mor og gul orp hane. Er der nogen der har erfaring med om de små æg, der bliver lagt af de unge høner i starten vil føre til levedygtige kyllinger? Jeg var lidt bekymret for om de ville blive noget småkravl - vil jo gerne have nogle med god råstyrke årstiden taget i betragtning! Derfor udskiftningen af hendes æg i dag.