Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns og kød???  (Læst 2241 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lobbe81

• Passiv bruger
Høns og kød???
« Dato: 05 Oktober , 2011, 16:28 »

Hejsa!

jeg har været inde og læse lidt om vitaminer og mineraler, og kunne læse mig til at nogle vitaminer kommer fra kød og benmel. spørgsmålet er så giver I jeres høns kød og/eller benmel??  Jeg har altid fået at vide, selv da jeg var en lille bette pige at vi aldrig måtte give hønsene nogen former for kød, da det kunne anspore kannibalisme hvis hønsene fik smag for kød??? 

På forhånd tak

Louise

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Høns og kød???
« Svar #1 Dato: 05 Oktober , 2011, 16:35 »
Mine høns får da både madrester med kød fra husholdningen og en sjælden gang råt hakket kød, og der har aldrig været kannibal-høns her på matriklen. Lige nu hvor de fælder giver jeg dem tit lidt råt hakket oksekød, så de får lidt ekstra vitaminer. De elsker både kød og fisk og hakket kogt æg m.m. Når de går frit fanger de jo også både insekter, orme, mus og frøer.
Hønsene hakker hinanden, hvis en af dem har fået en skramme eller et sår, og det gør de uanset om de har fået kød før eller ej. Det er meget alvorligt, men som sagt har jeg aldrig været udsat for det.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline lobbe81

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 Oktober , 2011, 16:41 »
tak for dit svar!

okay, lidt at tænke over.... jeg må have "snydt" mine dejlige høns for nogle vigtige vitaminer især her i fældningssæsonen, jeg piller altid meget omhyggeligt alle former for kød væk fra husholdningsaffaldet.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 05 Oktober , 2011, 16:52 »
Og du har også snydt dig selv for en sjov oplevelse. ;) Næste gang du har en rest spaghetti med kødsovs, så prøv at røre det sammen og giv det til hønsene. Det ser bare sjovt ud. Jeg giver mine høns næsten alt madaffald. Og hvis ikke hønsene spiser det, så gør kattene. Og så kommer hønsene igen, for så må det jo være spændende. :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)