Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsebøger  (Læst 5270 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anja Østedgaard

• Passiv bruger
Hønsebøger
« Dato: 04 Oktober , 2011, 19:00 »
Eftersom jeg er forholdsvis ny i faget, synes jeg det kunne være interessant at høre hvilke hønsebøger der er jeres YNDLINGS, og hvorfor?
Anja Østedgaard

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hønsebøger
« Svar #1 Dato: 04 Oktober , 2011, 19:08 »
En af mine ynglingsbøger er af Flemming Schiøtte, den hedder Det rimelige hønsehold, så er der den gamle af W. A. Kock: Haandbog i fjerkræavl, den findes i flere versioner.
Den store hønsebog af Jørgen Liljesøe er også en god bog, JL har skrevet flere andre bøger, men jeg synes, at de andre er et sammenkog af denne med meget lidt nyt. Fjerkræstandarden bruger jeg tit til at slå op i for at tjekke noget mht. diverse racer.
Min egen hjemmeside er desværre nede pt. men ellers har jeg en liste på den.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

thorleif

• Gæst
« Svar #2 Dato: 04 Oktober , 2011, 19:17 »
Hvids du leser Engelsk, saa er det nogle boeger her, og saa er d jo gratis: http://openlibrary.org/books/OL24666142M/Wright's_book_of_poultry

Offline Anja Østedgaard

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 Oktober , 2011, 20:04 »
Er ikke så god til engelsk at jeg forstår det.. desværre. Men Jørgen Liljensøe er også min favoritforfatter indenfor hønsehold,- indtil videre i hvert fald. Og så har jeg lånt en bog på biblioteket af Stefan Hestnes - Succes med høns i haven. Men så vidt jeg kan forstå kan den ikke købes længere, da forlaget er gået konkurs. Øv :(
Anja Østedgaard

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #4 Dato: 06 Oktober , 2011, 17:35 »
Du kan da søge antikvarisk efter de bøger du mangler.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 06 Oktober , 2011, 21:05 »
http://www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk/10029050 her er dem. Som jeg synes er ganske gode.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub