Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Etagebyg af redekasser  (Læst 3237 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Torbenc

• Passiv bruger
Etagebyg af redekasser
« Dato: 03 Oktober , 2011, 18:24 »
Er for 5 min siden blevet færdig med hønsehuset - Isoleret, naturgrene, klargjort til automatisk låge og kamera (jeg er teknikfreak...)

Jeg mangler redekasserne og havde tænkt på at lave 5 stk. 30x30cm, men synes måske det er lige småt nok til mine Plymouth.

Der er vel intet galt i at etagebygge? Så jeg fx. laver 3x2 (2 i højden) på 40x40cm - Det udnytter pladsen i hønsehuset meget bedre, og der vil fx. være 35cm op til 2. etage.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
Sv: Etagebyg af redekasser
« Svar #1 Dato: 03 Oktober , 2011, 18:42 »
jeg bruger murerbaljer som redekasser - og har 2 over hinanden: der er god plads  ::) de kan ligge 3 høns sammen HVIS de vil... de er nemme at rengøre... de var nemme at "lave" (med kniv skæres hul i siden på baljen, plade lægges på toppen, pladen saves til og ved den avancerede balje er pladen todelt og kan åbnes "bagfra" til ægudtagning - det skal nævnes at baljerne stikker ud gennem væggen i hønsehuset, således behøver jeg ikke gå ind til hønsene for at hente æg ;)
men det korte svar er ... etage er fint  /o
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Jimmy R J

• Passiv bruger
  • Vil det gå galt at bevise Murphy's lov?
« Svar #2 Dato: 03 Oktober , 2011, 19:04 »
jeg bruger murerbaljer som redekasser - og har 2 over hinanden: der er god plads  ::) de kan ligge 3 høns sammen HVIS de vil... de er nemme at rengøre... de var nemme at "lave" (med kniv skæres hul i siden på baljen, plade lægges på toppen, pladen saves til og ved den avancerede balje er pladen todelt og kan åbnes "bagfra" til ægudtagning - det skal nævnes at baljerne stikker ud gennem væggen i hønsehuset, således behøver jeg ikke gå ind til hønsene for at hente æg ;)
men det korte svar er ... etage er fint  /o

Har du et par billeder af det, har lidt svært ved at sætte billeder på forklaringen :D
0.9 Isa Brown
0.3 New Hampshire.
0.3 Sorte Hellevad
2.1 børn.
0.1 Skøn Kone
0.1 Kæmpe Hund :)

If it's not broken. DON'T FIX
Husk En god overskrift betyder SÅ meget for interessen for din tråd!!!
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24598.0

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #3 Dato: 04 Oktober , 2011, 12:03 »
uh jeg er så dårlig til det m. billeder...  :-[ ... men jeg forsøger... du kommer nu nok til at vente lidt på dem...
hjælper det hvis jeg fortæller at "væggen" har et hul hvor murerbaljen lige passer ind i så 1/2 delen er i hønsehuset og 1/2 delen er udenfor, det er den med oplukkeligt låg ...
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Torbenc

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 04 Oktober , 2011, 13:22 »
Jeg kan godt se det for mig.

Jeg laver mine redekasser i nogle rester fra da vi lage massivt fyrgulv.