Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: wyandotter :-)  (Læst 1872 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
Sv: wyandotter :-)
« Svar #15 Dato: 03 Oktober , 2011, 19:20 »
ej hvor skønt!!
men er den store race også en god skruk høne?
disse er fra den 1 juni så forventer faktisk ikke de begynder før til foråret... vi er ved at lave lys i hønsehuset men er der nogle der kan huske hvor mange timer lys de skal have??
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
mht. lys
« Svar #16 Dato: 03 Oktober , 2011, 22:00 »
Hvis jeg har lys i huset i den mørke tid, så er det fra kl. 04 morgen til det er lyst kl. 09 og så går de i seng når de selv mener dagen er slut.  /o det fungerer.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline steffenverlin

• Passiv bruger
  • En plakat en af mine venner selv har designet.
« Svar #17 Dato: 04 Oktober , 2011, 08:20 »
Vil lige vise et billede af min wyandot  ;)
Hun er ligesom en kat, gnider sig op af en og tikker efter mad :D
Hun har i år udruget 8 perlehøns men dagen i dag lever kun 6 af dem.
Da hun var en skruk var hun en værre bisse, INGEN skulle røre "hendes" æg  ;D
Kinesisk vagtel 0.1
Japansk vagtel 1.3
Agerhøns 0,0,10

bly viol

• Gæst
« Svar #18 Dato: 04 Oktober , 2011, 08:31 »
jeg har dem også . både i store og dværg . de er dog til salg alle . men ja det er en dejlig race . vi slagtede 25 store haner sidste år i samme farve som dine . de vejede mellem 2 og 2,7 kg . det må da siges at være en del . og de smager vidunderligt . men smukke er de da . håber du bliver glad for dem . der er ik så mange der har dem i stor . så håber du vil avle med dem og brede dem lidt ud .
                                        hilsen mark

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #19 Dato: 04 Oktober , 2011, 13:57 »
Dem bliver du glad for, "dotter" er bare så søde.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 04 Oktober , 2011, 15:48 »
jeg er helt fortryllet over dem og hold da op hvor er de bare lære nemme :-) de har allerede lært at når de ser mig kommer der gerne lidt mad /godbidder...

ina: jeg vil prøve at sætte en timer på lyset så det selv tænder kl 04 og slukker igen 9.30 :-) tak for hjælpen!

jeg har desværre ikke lov til at have en hane her i byen så avle med dem kan jeg ikke :-( jeg har været så fræk at gemme en af mine susse haner som endnu ikke er begyndt at gale...men en klage fra naboen og den må havne i fryseren :-(

nu vil jeg en tur ud og fodre :-)jeg har en masse madrester (grønt) med hjem fra arbejde til dem i dag så jeg bliver nok popolær
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 09 Oktober , 2011, 19:25 »
så har jeg i dag lukket mine nye wyandotter sammen med de andre høns og det er gået rigtig godt indtil vidre..her til nat har vi måtte løfte dem ind i hønsehuset :-)

0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #22 Dato: 10 Oktober , 2011, 20:20 »
jeg har også wyandotter i stor. og er også glad for dem.

da jeg har måtte ændre hegnet, er det nogle steder kun 50 cm. højt og de bliver faktisk inde ;D de har dog et par gange fået forvildet sig ud på den anden side.

men flyvske er de bestemt ikke.

og de lægger æg med de største kæmpe blommer, der er ikke ret meget hvide omkring ;D

syntes dog ikke æggene er så store i forhold til hønens størrelse.

har dog kun haft dem ca 1,5 måned og kun fået æg fra den ene høne fra sidste år. de andre er på ca samme alder som dine.

mine lærte også hurtigt at når jeg kommer hen så er der garanteret noget lækkert i sigte :)

de skulle være gode til at lægge æg det meste af vinteren igennem også, så jeg håber lidt at mine når at begynde inden foråret. men det kræver måske nok lidt lys.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 11 Oktober , 2011, 10:41 »
tak for svar..nu har jeg haft disse skønne høns i et stykke tid og jeg kan se de ikke er flyvske :D

jeg glæder mig meget til alle mine høns igen begynder at ligge æg :D

nu har de heldigvis selv fundet ud af at gå ind i hønsehuset og de enes også bare perfekt med de andre høns....

de er alså noget af det smukkeste :-) det er en stor skam jeg ikke kan have en hane til at gå ved dem så de kunne lave flotte kyllinger til foråret :-)
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder