Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt aflivningsapparat  (Læst 3236 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Nyt aflivningsapparat
« Svar #30 Dato: 03 Oktober , 2011, 12:42 »
Du meget gerne tage billeder når du bruger den så vi kan se hvordan den virker...hvis du altså har mulighed for det....
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Susanne

• Gæst
« Svar #31 Dato: 03 Oktober , 2011, 17:37 »
@Jean: Det vil jeg faktsik ikke.

Det er vist forklaret tilstrækkeligt, ellers må man bruge sin fantasi  ;)

frida

• Gæst
« Svar #32 Dato: 03 Oktober , 2011, 21:37 »
@Jean. Susanne bruger mindst en arm til at holde h*nen, en arm til at betjene "apperatet" og to hænder til at holde sig for ørerne. Hvordan kan du forestille hun skulle kunne fotografere også? ;)
@Susanne, tak fordi du har indviet os andre "pivskidere" i dine handlinger til at kunne slagte selv :).
Jeg tror aldrig selv jeg kommer til at aflive medmindre det er pga. sygdom/ulykke. Men nu er jeg kommet så langt, at jeg kan aflive en fisk der er syg. Og jeg ved, at jeg i nødstilfælde ville kunne aflive en h*ne, hvis det blev nødvendigt :o.

Susanne

• Gæst
« Svar #33 Dato: 03 Oktober , 2011, 21:44 »
@Jean. Susanne bruger mindst en arm til at holde h*nen, en arm til at betjene "apperatet" og to hænder til at holde sig for ørerne. Hvordan kan du forestille hun skulle kunne fotografere også? ;)
@Susanne, tak fordi du har indviet os andre "pivskidere" i dine handlinger til at kunne slagte selv :).
Jeg tror aldrig selv jeg kommer til at aflive medmindre det er pga. sygdom/ulykke. Men nu er jeg kommet så langt, at jeg kan aflive en fisk der er syg. Og jeg ved, at jeg i nødstilfælde ville kunne aflive en h*ne, hvis det blev nødvendigt :o.

Tak for de pæne ord, Anette - ja, vi må jo dele vores styrker og især vores svagheder med hinanden (så vi ikke føler os så alene med dem :D)(og en fisk er altså også et dyr (mon det var en guppy eller en stor torsk? :D)

Og godt, at du lige kunne hjælpe mig med at forklaringen til Jean - den var vist lidt "kort for hovedet" - intet personligt, Jean. Jeg kan bare slet ikke overskue at skulle stille mig op sammen med en fotograf og samtidig få det til at se naturligt ud. Endnu, ihvertfald - men det kommer måske :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #34 Dato: 04 Oktober , 2011, 13:55 »
Tillykke med den, Susanne.
Jeg har også tit kikket på den, og jeg kan nemt forestille mig, at det ender med, at vi køber en.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

• Bruger
« Svar #35 Dato: 04 Oktober , 2011, 14:21 »
Helt i orden Susanne.... /o

Kunne være man skulle investere i en for at undgå en høne uden hoved som spræller, med dertil blodsprøjt over det hele. Man kan jo stadig sætte en snor om benet på den og hænge den op for at undgå at den "stikker af" ;)  Virker noget nemmere.
« Senest Redigeret: 04 Oktober , 2011, 14:24 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
Mand og 3 børn

Susanne

• Gæst
« Svar #36 Dato: 04 Oktober , 2011, 15:00 »
...og lige en tillægsoplysning (stadig kun beregnet til de andre pivede og over-følsomme mennesker, som læser med her - alle I seje bedes klikke væk og koncentrere jer om noget andet  ;D)

Igår aflivede jeg egenhændigt fire haner.  /o

Jeg tog arbejdshandsker på, og opdagede, at det pludselig gjorde en forskel. Helt anderledes end når man holder om dyrets krop med bare hænder. Som om man lægger en slags mærkbar afstand mellem en selv og hanen. Svært helt at forklare (og ja! det er kun for ens egen skyld, hanen dør uanset hvad - og er nok ligeglad )

I morgen formiddag ryger et par stykker mere, og det er virkelig en rar fornemmelse at være uafhængig af hjælp  *o

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 04 Oktober , 2011, 17:08 »
Jeg synes nu heller ikke, at det ligefremt er sjovt at slagte, men jeg kan nu sagtens gøre det uden de store kvaler. Jeg kan dog ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet, når jeg så læser adressen på din hjemmeside http://www.123hjemmeside.dk/huggeblokken  :)
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #38 Dato: 04 Oktober , 2011, 17:14 »
Helt i orden Susanne.... /o

Kunne være man skulle investere i en for at undgå en høne uden hoved som spræller, med dertil blodsprøjt over det hele. Man kan jo stadig sætte en snor om benet på den og hænge den op for at undgå at den "stikker af" ;)  Virker noget nemmere.

Jeg plejer at have en plastiksæt liggende åben og klar ved huggeblokken, så snart hovedet er af, så, stadig med fat i benene, ned i sækken og samle sækken om benene på dyret, jeg har så at sige ikke noget blodsprøjt..... :) det tager få sekunder så er den slap. den er selvfølgelig lidt nasty bagefter,men den skal jo aligevel skoldes og pukkes, så det sker der ikke noget ved :)

Susanne: Hvis arbejdshandsker gør en forskel for dig,så er det, det der er vigtigt. :) mange har små vaner som udefra virker åndsvagt, men som for den enkelte er vigtig. :) vær du bare stolt af dig selv over at du nu er mesterslagter :)med handsker ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 04 Oktober , 2011, 19:49 »
Og så der mig der syns der enormt sjovt at slagte ......men nu jeg jo ozz underlig på umådelig mange andre områder ...så deeeet  <G
Med venlig hilsen Søs

• Bruger
« Svar #40 Dato: 04 Oktober , 2011, 19:54 »
hmmmmm, dejligt at hører jeg ikke er alene... ::) Godt nok var det første gang, men det var sjovt..
Mand og 3 børn

Susanne

• Gæst
« Svar #41 Dato: 04 Oktober , 2011, 22:13 »
Jeg synes nu heller ikke, at det ligefremt er sjovt at slagte, men jeg kan nu sagtens gøre det uden de store kvaler. Jeg kan dog ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet, når jeg så læser adressen på din hjemmeside http://www.123hjemmeside.dk/huggeblokken  :)

Hehe! ja, lidt humor har man vel i behold :D

@Wanda: Tak for forståelsen:D

@Søs: Kan kun gi dig ret - hehe!

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 05 Oktober , 2011, 08:55 »
Jeg synes nu ikke, det er sjovt at slagte, men for mig er det en fornøjelse...og så finder jeg det nemt. Jeg kommer nemlig den levende høne/hane i en flettet plastikpose (den ligner meget sådan én fra bankerne, man i gamle dage havde mønter i). Det ene hjørne er klippet af, og helt instinktivt stikker dyret hovedet ud af posen. Her ligger den så tæt sluttet omkring posen med hovedet strittende. Jeg har næsten aldrig blod på hverken tøj eller støvler, den ligger så fint i posen, imens de sidste nerver tager af, og imens holder jeg blot posen over en spand, så den kan dryppe af. Ingen bøvl eller svineri eller påkrævet armstyrke  ;D Men det er klart, man gør det, der passer én bedst  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #43 Dato: 05 Oktober , 2011, 13:17 »
Det lyder som en smart idé Mette, kan du ikke lige vise os et billede af posen?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 05 Oktober , 2011, 15:31 »
Jeg forsøger at tage et billede..det kommer senere :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling