Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehus ved SB Trade  (Læst 1097 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Hønsehus ved SB Trade
« Dato: 29 ſeptember , 2011, 20:29 »
Er der mon nogle her på forum der har købt et hønsehus ved SB trade? Tænker her på om husene er ordentligt lavet og om huset kommer i bitte små dele og så skal laves færdig..eller om det kommer i større moduler som så "bare" skal samles?
Syntes den store model de har ser fin ud til min datters kommende dværgsilker..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Hønsehus ved SB Trade
« Svar #1 Dato: 29 ſeptember , 2011, 21:06 »
Hej Rikke
Ja, jeg har den største modelSB-trade XXL. Den passer fint til dværge tror jeg, knapt så god til større høns. Den kommer i moduler med 3 til hver side 1 til bagsiden og 2 til fronten plus smådele til huset, redekasse og tag. Jeg synes det er meget fint lavet, - som vi siger vestpå "noget pas-kram". Men vær lige opmærksom på højden, den er KUN 150cm. Og huset er lidt svært at gøre rent, hvis man ikke trækker skuffen ud hver gang (hvilket jeg altså ikke gør).
Ellers se lige plindbergs http://www.p-lindberg.dk/Katalog/Husdyr.aspx?GroupID=45&ArticleID=62362.
Vi har valgt at lave løbegården større, men ville være fin til 2-4 dværge / silker, tror jeg.
Mvh Dorte
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #2 Dato: 29 ſeptember , 2011, 21:09 »
jeg har et m. æglægningsrede ... bruger det til skrukhus - det er det perfekt til efter min mening :)

det var samlet i "hele sider" så jeg bare skulle skrue dem sammen i hjørnerne ... og så sætte æglægningsreden på... man kan godt klare det selv - jeg gjorde...

det er et rigtig fint og sødt lille hus, som jeg dog vil tage ind og lade tørre godt i vinter, da træet er meget blødt og sikkert ikke har godt af at stå på jorden/græsplænen hele vinteren.

døren hos mig binder lidt og der følger ikke et håndtag med til at hive i, men det er nu ikke svært at sætte et gammelt håndtag fra et køkkenskab eller lign. på... ;)

så hvis du vil betale det de koster så køb et - dog ville jeg have købt den største model, hvis den havde eksisteret da jeg handlede :)

mvh
Grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #3 Dato: 29 ſeptember , 2011, 21:36 »
Men se lige denne

http://dyreriget.dk/hoens-vagtler-5/hoensehuse-100/hoensehus-m-gaard-uldbjerg-leveres-kun-paa-sjaelland-moen-og-lolland-falster-1780.html?gclid=COmwva2Zw6sCFUO_zAodRT3vsg

Ligner meget men har lige lidt mere raffinementer, OG højde på 200 cm. Havde jeg set den havde jeg købt den i stedet. Men måske lidt besværligt når de ikke sender til Jylland...?

Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Karinath

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 30 ſeptember , 2011, 10:22 »
Jeg har købt hos Frank http://www.dba.dk/hoensehus-hoensehus-med-hoens/id-77194115/
For sølle 500 kr. leverede han og samlede i min have ;D

Højden er fin /o
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

Offline Ekliptika

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 30 ſeptember , 2011, 12:24 »
Wow, det er fra lindberg er nice! Og også de andre I har linket til. Uh, jeg må nære mig ;)
0.2 Maran
1.5 Araucana

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #6 Dato: 30 ſeptember , 2011, 13:20 »
Uha jeg øjner mulighederne for silkebo er indenfor rækkevidde /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 30 ſeptember , 2011, 20:10 »
Ja der er fine huse til silker ;)

Har kigget på en del engelske sider med flotte hønsehuse. Der er rigtig mange modeller at vælge imellem. Danmark er nærmest et U-land med hensyn til hønsehuse i forhold til england..
Mon nogle af firmaerne sender disse hønsehuse/moduler til Danmark?
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.