Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nytte-dyr  (Læst 487 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bolding

• Passiv bruger
Nytte-dyr
« Dato: 28 ſeptember , 2011, 21:38 »
Mine dværg dotter nærmer sig 2 måneder og begynder så småt at sige gok frem for pip....i hvert fald hvis de er utilfredse med noget. Min kæreste mopper mig fordi han synes at der er laaang tid til at de lægger æg og derved gør lidt for deres føde.
Her til aften gik jeg så en tur i haven i skumringen for at fodre kaniner, give ænder rent badevand og til sidst at få lukket putterne ind og her beviste de så at de trods manglende ædlægning alligevel arbejder for lidt for føden.
De fanger myg!!!
Dvs. når en myg (og vi har mange!) flyver forbi en høne, så den får øje på den, løber hønen efter, sætter i et mere eller mindre elegant hop og hapser myggen i luften. Flyvende hønsesnack, det ser hammer skægt ud  <P  <L

Offline Piaogpeter

• Passiv bruger
Sv: Nytte-dyr
« Svar #1 Dato: 28 ſeptember , 2011, 22:25 »
Vores snupper de store fedeste ederkopper, hvaarrrdddd.... Lyder hyggeligt med dine myggespisere;-)

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #2 Dato: 28 ſeptember , 2011, 22:47 »
Ha ha, lyder herligt OG nyttigt. Mine gider ikke noget mindre end fluer, men dem er de til gengæld vilde med ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 29 ſeptember , 2011, 06:05 »
Høns er faktisk utrolig nyttige i forhold til skadedyr i haven, når gåsebillerne sværmer, spiser de et utal af dem; vi har ikke haft problemer med gåsebillelarve ødelagt græsplæne siden vi fik høns.
Ligesådan med de famøse ibiriske skovsnegle, som er stort set udryddet med høns i haven, hønenes roden og skraben ødelægger de snegleæg, som de ikke spiser, og hønsene spiser også gerne de små snegle, som klækker. De helt store "havana-cigarer" gider de ikke røre, men der er et fåtal af dem med fritgående høns.
Så er der alle de andre insekter og skadedyr, de gør kål på. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk