Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 2 dåser majs á 3,95 = 3 æg  (Læst 1184 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jytte

• Passiv bruger
2 dåser majs á 3,95 = 3 æg
« Dato: 24 ſeptember , 2011, 19:48 »
Mine høns er meget glade for majs, så når jeg skal have dem ind, når jeg kommer hjem fra arbejdet, står der altid et par dåse majs parat! Det "koster" altid mindst 2-3 dåser at få dem ind, 24 stk der skal tælles og komme hjem fra alle deres gemme steder på de 3.500 m2 have, de har at gå på, når der ikke er hunde ude. Lige nu har jeg 9 der skulle/burde lægge æg hver, hver anden dag, 4 der lige er begyndt, og der kommer max 4 æg, fældetid er overstået, og i dag har jeg haft dem inde i gården og jeg kunne hente 4 æg :(
Skal jeg starte med lys nu, det er unge gode høns ???
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: 2 dåser majs á 3,95 = 3 æg
« Svar #1 Dato: 24 ſeptember , 2011, 20:43 »
Hej Jytte

Jeg får heller ingen æg i øjeblikket. Ud af 13 høns og 6 hønniker får jeg kun 1 æg om dagen i øjeblikket. Mine høns har fældet i ca. 3 uger nu.

Jeg begynder med lys ca. 1. oktober. Her får mine høns iøvrigt tørrede majs som guf. Jeg giver 130 kr. for 25 kg og det rækker til et godt stykke tid.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 24 ſeptember , 2011, 21:03 »
Jeg får 1-2 æg dagligt af 10-15 høns der burde være være i æglægningsalderen. Fældningen er på det sidste nu.

Mine har lys på fra 0700 til 2200.

Mine nyder lidt friske majskolber fra naboens majsmark.  :D
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #3 Dato: 24 ſeptember , 2011, 22:21 »
Jeg får 4-5 æg om dagen fra ialt 8 høner i forskellig alder  /o Ingen lys her, og det "koster" kun en håndfuld hvede at få flokken ind  ;)
Mine får lidt majskolber fra køkkenhaven, som jeg ikke fik høstet i tide - jeg hænger dem op i hønsegården, så de skal stå lidt på tæer/hoppe for at spise af dem. Stor lykke  ;D

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #4 Dato: 24 ſeptember , 2011, 22:35 »
Her får jeg 13-15 æg hver dag, og jeg har ikke lys... Og de er ikke gået i fældning endnu :)

Jeg har haft høns i et par år, og jeg må indrømme for første gang offentligt (bange!), at jeg ikke lukker for mine høns...

Nogle af silkerne vil helst sover på tønden med hvede, maranerne vil helst sove i træerne, og nogle af isaerne foretrækker det gamle skrukhus at sove i, mens de resterende isaer helst vil sove i det store hønsehus, sammen med paduanerne. Det har fungeret i nogle år nu, og indtil den dag jeg skulle være uheldig at få besøg af et rovdyr, vil jeg lade dem gøre som de helst vil.

Så...nu får jeg klø! ;D

PS. Mine elsker også dåsemajs...og hvede. Jeg skal bare råbe "kyyyyyylleeeeer", så kommer hele flokken løbende :D

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 25 ſeptember , 2011, 07:35 »
Mine elsker også dåsemajs...og hvede. Jeg skal bare råbe "kyyyyyylleeeeer", så kommer hele flokken løbende :D
Jeg gider ikke "klø" dig Christina, det må du få nogle andre til :D.

Her klapper jeg i hænderne og råber "putte-putte-putteeee" når flokken skal samles. I går ville jeg have de to hane-bisser ind i den indhegnede del af haven, da jeg havde konfirmander fra Luthersk Mission rendene hele dagen. Derfor lavede jeg "tricket" og straks kom der en flok høns spændene/flyvende/kaglende fra den anden ende af marken og hen mod mig. Hvem der havde haft et kamera og kunne fotografere de unge menneskers ansigtsudtryk, da de så en stor flok fjerkræ komme væltende forbi dem *f. Jeg tror ikke de troede at høns sådan kunne dresserers til at komme når man kalder ;).
Venlig hilsen Tanja

Offline Jytte

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 25 ſeptember , 2011, 07:51 »
Nu må jeg lige forsvare min flok ;), største parten kommer også, meeeen der er altid et par stykker der liiiiiiiiige skal et eller andet ;D. De komme løbende når jeg "banker" 2 dåser imod hinanden, men som reglen skal jeg "snige" mig rundt efter dem, da hundene er inde i huset og de vil gerne ud, når jeg kommer fra arbejde ::) Har også prøvet tørret majs, ingen succes her hjemme.
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #7 Dato: 25 ſeptember , 2011, 07:54 »
Nu må jeg lige forsvare min flok ;), største parten kommer også, meeeen der er altid et par stykker der liiiiiiiiige skal et eller andet ;D. De komme løbende når jeg "banker" 2 dåser imod hinanden, men som reglen skal jeg "snige" mig rundt efter dem, da hundene er inde i huset og de vil gerne ud, når jeg kommer fra arbejde ::) Har også prøvet tørret majs, ingen succes her hjemme.
Det kender jeg godt Jytte. Her er det kun "de gamle" der kommer. Ungdyrene kommer, men stopper for enden af hønsegården, og så skal der dælme meget overtalelse til, for at få dem det sidste stykke ind i hønsegården. Som regel lader jeg døren til hønsegården stå på klem, så de selv kan gå ind når mørket sænker sig.
Venlig hilsen Tanja