Når det gælder spil så er det sådane man f.eks laster ned fra BigFish 
Men hvilke funktioner har Ram, harddisk, processor og Ghz
Hvilke verdier bør man vælge til hvilket brug?
Jeg kan og købe brugt om det så skal være bare det passer til det jeg vil bruge den til, men det er måske mere risikofyldt?? Nogen erfaringer?
Det vil være for omfattende at komme ind på alle situationer, omkring hvad man skal vælge..
Men du spørger om en PC til spil..
Dette vil formodentlig være en af de dyreste og mest strømslugende PC'er, fordi nutidens spil hele tiden vokser og kræver mere og mere af PC'en.
Dette betyder, at bare for at være med er man nød til at købe de nyeste PC'er.
Der er flere forskellige fabrikater at vælge imellem, både af navn, og indmad..
Men hvis du vælger ren Intell, så skal CPU'en være mindst en I5 eller I7, quadro.. (Har betydning for hvor hurtig den kan behandle data, og om den kan handle flere ting på en gang)
Der skal nok være 8 Gb ram i maskinen, af den hurtige slags. (her er det den hukommelse der bruges i øjeblikket, både størrelse og hastighed den kan transporteres.)
Harddisken er lidt det samme, størrelse i dag vel omkring 1 TB (Terra Byte), og mede SATA (Overførselshastighed er størst med dette) Omdrejninger på harddisken (Lagringshastighed/læsningshastighed) og grafikkortet, som er af betydning for om spillet vises flydende og ikke hakker i det, skærmen skal samtidig have en stor opdaterings frekvens for at følge med, det kender du sikkert fra dit tv, hvor man enkelte gange kan se noget der hakker i det.
Endelig skal Motherboardet (Printkortet) ikke være ret gammelt, da dette printkort er med til transportere signaler fra og til de enkelte komponenter.
Husk, hvis du skal ud at købe en sådan, at du får en hvor blæserne er lavfrekvente, for i længden bliver det ulideligt at høre på en PC der står og brummer med blæserne. Det er jo sådan, at des større PC'erne er, des mere varme udvikler de også, og des mere køling skal der være til dem.
Jeg indledte med at vælge Intell, dette fordi at AMD også laver en god CPU, men denne udvikler mere varme end Intels gør.