Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sjove oplevelser  (Læst 557 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sjove oplevelser
« Dato: 20 ſeptember , 2011, 13:33 »
Engang havde jeg sat en Dværgvædder han til salg i en af de små lokal aviser. Der ringer så en interesseret dame og spørger om 1000 ting deriblandt vægten på sådan en og hvordan den skal transporteres.
Jeg siger ca. 2 kg. og bare i en papkasse.

Det er helt fint, damen kommer så sammen med sin voksne datter og vi går ind i kaninstalden, hvorpå hun udbryder "JAMEN DET ER JO KANINER, jeg troede det var får"!

Nå men de ser så resten af besætningen og vi når frem til en hvid hane, som også var til salg, her udbryder damen så  " HVIDE haner nejtak, de er nemlig ALTID aggressive"..

Se det var nogle kloge folk  ;D
« Senest Redigeret: 20 ſeptember , 2011, 13:35 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

pylle pylle

• Gæst
Sv: Sjove oplevelser
« Svar #1 Dato: 20 ſeptember , 2011, 13:38 »
Hov Lene.. der var du sørme hurtig til at flytte den. Jeg flytter efter og sætter mit svar her..

*g ha ha.. ja så kan jeg godt se jeg kan komme på afveje med min vædder-bortgives-tråd.. Men hedder den slags kanin da ikke også en dværgvædder?? Eller er det fransk dværgvædder?? Nu syntes jeg da ihvertfald ikke man kan komme helt galt afsted længere.. med både kanin i parentes og billeder,. så er vi vist ikke længere i tvivl om der snakkes om en KANIN.. ;D ;D

og alle hvide haner er agressive?? Jamen dog.. ser man det.. det er mine hvidesilker vist ikke klar over.. Tværtimod så er mine røde haner overbevidst om at de er.. for hulan hvor de kan nippe.. de små kræ :) ;) ;D

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 20 ſeptember , 2011, 13:42 »
Hahaaa Lene den var go!  :D

Jeg kan osse bidrage med en lille fejltagelse... Jeg har nemli akvarier og havde på vores lokale marked søgt om der var nogen der havde ganske almindelige små zebrafisk...vores dyrebutik gad ikke bestille hjem til mig. En ung knægt meldte sig, han havde nogle jeg kunne få billigt...Jubiii! Jeg kører til den anden ende af øen hvor han havde pakket dem i poser... 1 i hver pose!!!! det var nemli zebraciklider som er en fisk af en velvoksen størrelse. Den ville ikke ku ligge på min lille stegepande den største af dem, så jeg måtte køre slukøret hjem  :-[

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 20 ſeptember , 2011, 13:51 »
Jo, der er stor forskel på zebrafisk og zebraciklider, men de er dog begge fisk. ;)

Og det minder mig om en akvariehandler som der var engang i Nakskov. Når man så stod der og skulle købe og bad om at det nu skulle være et par (han Og hun) i de fisk man nu også kunne se køn på. Ja så fangede han bare to.. for to er som han påpegede også et par.
« Senest Redigeret: 20 ſeptember , 2011, 13:53 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub