Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En mystisk historie  (Læst 3582 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: En mystisk historie
« Svar #15 Dato: 18 ſeptember , 2011, 19:04 »
Det er saftsuseme frækt *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline claus74

• Bruger
« Svar #16 Dato: 18 ſeptember , 2011, 19:07 »
Jeg har haft nogle stykker igennem hele sæsonen, der skulle have nye moskus ællinger og starte forfra. Man havde været på lidt ferie og da man kom hjem var både ænder og høns væk. Alle var fra Lolland

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 18 ſeptember , 2011, 19:43 »
SKRÆKKELIG HISTORIE ... *t

Nu til dags stjæler folk desværre med arme og ben og intet er for småt eller for stort.... DESVÆRRE lyder det som tyveri, så vi må holde ørerne åbne hvis vi hører/ser noget om Brahmaer...

Sådan et tyveri sætter ens avl tilbage og er virkelig ?%&"#¤ /d nederen..

Hvad fa... tænker de banditter på ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #18 Dato: 18 ſeptember , 2011, 20:06 »
Vi må holde et vågent øje med gul og gratis,blå avis, lokalaviser, skriv også til brahmaklubben og sig de skal holde øjne og øre åbne....
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #19 Dato: 18 ſeptember , 2011, 21:08 »
bly viol@ send mig lige en pm med nærmere info. Og nej tror ræven er ligeglad med om de skriger på tysk eller dansk ligesom jeg heller ikke tror ræven udvælger de farver den helst vil æde

Lene@ Ja det er noget rigtigt l... det er jo netop de dyr vi skulle ha set til udstillingerne.

Wanda@ tak hvis alle lige har brahma i baghoved når de ser annoncer ville jeg da være glad

Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #20 Dato: 18 ſeptember , 2011, 21:12 »
Hmmm jeg var lige ude og lukke for høns, lige nu og hvad er der så lige sket ??

Jo, hegnet på mine hønsegårde i hestefolden, var der hvor det sidder fast i væggen revet ud af væggen  ???
Og jeg mangler min bedste blå Jersey Kæmpe unghane.............  *s

Så mon ikke jeg har haft besøg... at hegnet er brudt ned istedet for at lågen er brugt er nok fordi at man skal igennem et stort stykke med mudder inden man komme igennem og indtil næste gård...
Dette mudder stykke kan man undgå hvis man river hegnet ud fra muren og går langs med muren istedet...

Hva f.... sker der, det må være nogen som ved hvor dyrene går/er...
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #21 Dato: 18 ſeptember , 2011, 21:18 »
Det må helt sikkert være en tobenet tyv.Jeg har selv hængelås på alle bure og volierer. >:( >:( >:(

Hmmm jeg var lige ude og lukke for høns, lige nu og hvad er der så lige sket ??

Jo, hegnet på mine hønsegårde i hestefolden, var der hvor det sidder fast i væggen revet ud af væggen  ???
Og jeg mangler min bedste blå Jersey Kæmpe unghane.............  *s

Så mon ikke jeg har haft besøg... at hegnet er brudt ned istedet for at lågen er brugt er nok fordi at man skal igennem et stort stykke med mudder inden man komme igennem og indtil næste gård...
Dette mudder stykke kan man undgå hvis man river hegnet ud fra muren og går langs med muren istedet...

Hva f.... sker der, det må være nogen som ved hvor dyrene går/er...

Nej nej nej, hvad er det dog for nogle mennesker >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Lene, er der fodspor?
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 18 ſeptember , 2011, 21:21 »
Hvad fanden sker der lige på Lolland ? Tror da I fælles burde tage kontakt til politiet nu.... og så som jeg lige har skrevet til Fru Rasmussen på facebook.... skriv en masse løbesedler og hæng op over alt lokalt og sæt efterlysninger i gul og gratis og den blå avis.... Vi ved jo ikke hvad gerningsmanden har tænkt sig med alle de dyr, men hvis det er med vidresalg for øje så gælder det i den grad om at gørelivet surt og svært for ham, jo mere oplysning jo bedre og så er det fat i politiet.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #23 Dato: 18 ſeptember , 2011, 21:21 »
Fodspor tja jeg maser jo selv rundt... men jeg må se i morgen, når det bliver lyst.

Jeg mistede jo også en gås i foråret, som lige pludselig var sporløs væk.

@ Mark

Du også gerne skrive en besked til mig om den unge mand.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 18 ſeptember , 2011, 21:23 »
Ej helt ærligt hvad f....  sker der  :o skal vi til at have vores høns inde i huset nu er det vist på tide at vi må lægge hoved i blød og finde en løsning, det her er for meget. til alle jer pas på jeres høns :-\
Mange Hilsner Elise

Serama
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #25 Dato: 18 ſeptember , 2011, 21:27 »
Hvor ledt! Lås og slå kan jo næppe gøre det! Politianmeld det, hellere før end senere. Klamt. Sympatitanker herfra. Er Forum for åbent? Var det ikke den hane du viste billeder af forleden Lene ? . . . . .
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 18 ſeptember , 2011, 21:29 »
Wanda@ jeg ved ikke om politiet tager sig af forsvundne høns, haner og kyllinger men i så fald skal vi lige have frem her hvem der har været ramt af disse mærkelige forsvindings numre, skriv gerne en pm til mig med navn og adresse så vil jeg prøve at kontakte politiet fortælle hvor mange mennesker det her drejer sig om måske vi så kan hente lidt hjælp der. Så skynd jer at skrive til mig hvis i har dyr der er forsvundet uden de sædvanelig rævespor.

Ps. jeg må hellere lige huske jer på at hvis i ikke vil nævnes med navn og adresse hos politiet så skriv det tydeligt så vil jeg kun oplyse landsdel på jer.
Mange Hilsner Elise

Serama
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #27 Dato: 18 ſeptember , 2011, 21:34 »
Jeg tror nu heller ikke at politiet gider eller har resoucer nok til at tage sig af tyverier af fjerkræ. For de har ingengang resoucer til at tage sig af en "bande" som huserer her på Lolland Falster igennem de sidste RIGTIG mange år..
En "bande" som stjæler med arme og ben i alle butikker og tager til Tyskland 1-2 gange i døgnet hver dag. Men det er en helt anden historie.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #28 Dato: 18 ſeptember , 2011, 21:35 »
Jeg tror ikke at Forum er for åbent, for der har jeg kun skrevet Lolland, heller ikke min hjemmeside eller FB...

Men de kan selvfølgelig finde mig på klubbens hjemmeside og diverse opdrætter lister /d
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 18 ſeptember , 2011, 21:39 »
Det er tyveri, det SKAL politiet tage sig af...... det er slet ikke til diskussion, og når der er flere der er ramt skal de da især. ellers må I jo også spamme politiet.... nogen gange er man nød til at blive lidt stædig og krævende
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.