Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bio Citridal - et naturligt antibiotikum  (Læst 8132 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Bio Citridal - et naturligt antibiotikum
« Dato: 27 August , 2008, 22:44 »
Jeg vil gerne gøre opmærksom på en artikel om Bio Citridal, måske det kunne bruges i stedet for de mange 'kradse' midler vi ellers omgiver os med.

Artikel i leksikon
« Senest Redigeret: 24 ſeptember , 2008, 16:19 Fra Finn Jensen »
Hilsen Susanne

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Bio Citridal - et naturligt antibiotikum
« Svar #1 Dato: 28 August , 2008, 09:01 »
Hvor er jeg glad for at dette produkt er kommet i leksikonet, jeg bruger det også til min hund, altså i hans drikkevand, da han lider af forhudbetændelse, når jeg giver ham det, er der næsten ingen betændelse, jeg holdt op for jeg synes nu var det næsten væk, og der gik ikke lang tid så var det er igen, jeg forsætter til det er helt væk.
Jeg tager også selv 3-4 dråber hver dag, det smager bare grimt, men jeg kommer det i noget jeg godt kan lide og så er det ingen problem at drikke det.  ;)
Jeg har gjort opmærksom på Bio Cirtridal den 3/8 da jeg var glad for at slippe for de skrappe kure.  :D
« Senest Redigeret: 28 August , 2008, 09:09 Fra Berit »
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Bio Citridal - et naturligt antibiotikum
« Svar #2 Dato: 28 August , 2008, 12:41 »
Hvor er jeg glad for at dette produkt er kommet i leksikonet, jeg bruger det også til min hund, altså i hans drikkevand, da han lider af forhudbetændelse, når jeg giver ham det, er der næsten ingen betændelse, jeg holdt op for jeg synes nu var det næsten væk, og der gik ikke lang tid så var det er igen, jeg forsætter til det er helt væk.
Jeg tager også selv 3-4 dråber hver dag, det smager bare grimt, men jeg kommer det i noget jeg godt kan lide og så er det ingen problem at drikke det.  ;)
Jeg har gjort opmærksom på Bio Cirtridal den 3/8 da jeg var glad for at slippe for de skrappe kure.  :D

Min hund lider også af forhudsbetændelse. Da vi først opdagede det fik han noget imod det hos lægen, ved ikke om det hedder pencillin eller antibiotika. Men det fik han bare tynd mave af, og betændelsen kom selvfølgelig igen. Vi kunne jo godt prøve dyrlægen igen, men det er da også synd hvis han skal have dårlig mave hele tiden.
Så hvor kan Bio Citridal købes og hvor meget giver man en hund på 24 kg og 1½ år? For det er da værd at prøve :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Bio Citridal - et naturligt antibiotikum
« Svar #3 Dato: 28 August , 2008, 13:48 »
Det kan købet i alle helsekost forretninger, og i mange Matas.
Jeg giver min hund 5 dråber i hans vandskål, og han vejer 10,5 kg, jeg laver også noget i en skål hvor jeg vasker forhuden af et par gange om dagen.  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Bio Citridal - et naturligt antibiotikum
« Svar #4 Dato: 28 August , 2008, 15:18 »
Er det hver gang du giver ham nyt vand, får det får min 4-5 gange om dagen...Eller er det bare 1 gang om dagen?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Bio Citridal - et naturligt antibiotikum
« Svar #5 Dato: 28 August , 2008, 17:32 »
 :D Det er da en tørstig hund du har, min hund får 1 skål med frisk vand hver dag, men han er jo heller ikke stor, kun en gravhund, jeg synes du nok du kan give ca 10 dråber om dagen da din hund vejer meget mere end min.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Bio Citridal - et naturligt antibiotikum
« Svar #6 Dato: 28 August , 2008, 20:04 »
:D Det er da en tørstig hund du har, min hund får 1 skål med frisk vand hver dag, men han er jo heller ikke stor, kun en gravhund, jeg synes du nok du kan give ca 10 dråber om dagen da din hund vejer meget mere end min.

hehe ja tørstig er han da, men det er også mere fordi han skyller mund i vandet ;D Det ser enormt sjovt ud når han blæser bobler i vandet. Så derfor skifter jeg vandet så tit, fordi det er fyldt med jord og spyt.
Men mange tak for hjælpen, <- nu håber jeg det virker på min hund <E
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Bio Citridal - et naturligt antibiotikum
« Svar #7 Dato: 05 ſeptember , 2008, 21:43 »
Ja jeg tror jeg har kureret min andrik Melvis med Bio Citridal'en.
I mange måneder har han hostet og harket som om han havde noget, der sad galt i halsen. Han er ellers frisk, og ingen andre er smittet, så jeg tænkte på om han havde luftrørsorm - det kan høns i hvert fald få.

Jeg kontaktede dyrlægen, der sagde, at luftrørsorm får ænder ikke. Han dyrkede en spytprøve fra Melvis og gav ham noget antibiotika. Det hjalp overhovedet ikke :(
Jeg begyndte at hælde knust hvidløg og løg i vandet, men kun sådan lidt halvhjertet  :-[ Det blev bedre men forsvandt ikke...

Så forleden var Melvis simpelthen ved at blive kvalt :o
Ænderne var lige blevet lukket ind og kastede sig som sædvanligt over kornene - og som sædvanligt begyndte Melvis at hoste. Og hoste. Og lægge sig fladt ned...  :o Mig hen og gribe den store and og tvinge næbbet op og skylle det. Så ind efter hvidløgsblandingen og så Bio Citridal'en som jeg jo havde købt og brugt lidt, men igen halvhjertet  :-[
Så fik Melvis ellers skyllet næb i en meget kras blanding med hvidløg og citridal. Og så fandt jeg ud af, at hvis jeg stak fingeren i næbbet på ham og hev hans tunge lidt frem af, så lukkede hans luftrør sig op. Jeg ved ikke hvordan det skal se ud i den hals, men 'huden' mellem spise- og luftrør så ret hævet ud og ligesom klumpede rundt om luftrøret...

I hvert fald hjalp det, og Melvis fik pusten igen :D
Og så begyndte den helt store behandling med hvidløg/løg og citridal i drikkevandet. Der er gået en uge i morgen, og jeg har ikke hørt Melvis hoste de sidste par dage  :D :D :D Jeg kommer kun citridal i vandet nu, og trapper lige så stille ned.

Pyh, jeg er lettet - for tænk om han var blevet kvalt, fordi JEG har forsømt at behandle ham  :'(
Men jeg gad vide hvad han fejler/har fejlet?
Har en mistanke om at svigtende rengøring = vådt halm = svampesporer er synderen...
= dobbelt dårlig samvittighed :(
Jeg har været for lidt hjemme og ænderne for lidt ude...

Nå men - NU! bliver alting bedre ;)

Slut på en lange sygehistorie  ::)
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Bio Citridal - et naturligt antibiotikum
« Svar #8 Dato: 06 ſeptember , 2008, 10:12 »
Halm hos ænder og gæs er virkelig en svampesporesamler, jeg har ikke haft halm hos mine gæs siden jeg for mange år siden havde mærkelige gevækster i hjørnerne.
Siden har der været spåner, de suger fantastisk og er supernemme at muge ud i, det er nu heller ikke så dyrt, for ænder og gæs danner ligesom en plade af fugtigt i det øverste lag, og så kan man nøjes med at tage det øverste lag, og så er resten fint igen, og der kan fyldes efter.

Nu har jeg kun 2 gæs, men de bruger max 2 baller spåner om året. og de ligger aldrig vådt.

Jeg kan varmt anbefale spåner i stedet for halm, jeg ved ikke om svømmefugle kan få astma, men så er halm og fugt lige det værste der kan benyttes.

Godt at der er fremgang med Melvis ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn