Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: seriøs eller useriøs ??????  (Læst 2112 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bly viol

• Gæst
seriøs eller useriøs ??????
« Dato: 15 ſeptember , 2011, 14:09 »
starter lige en tråd her pga min harme .

oplever tit at man bliver beregnet som useriøs hvis man har mange racer . hvilket jeg har . rigtig mange . racer farver størrelser ovs . er det useriøst ????

for mig er det ik . for mig handler det om at man elsker høns . og alt fjerkræ . for mig handler det om at jeg kan li mange forskellige racer . skæve . gamle . brugte eller smukke udstillingsdyr .

grunden til vi . må hellere skrive vi da min kæreste er lige så bidt a dem som jeg . vi har mange da vi godt kan lide forskelligheden . farverne . størrelserne . mangfoldigheden . og synes det er sjovt at have lidt a hvert . SJOVT  er det ik det det går ud på . at havde det sjovt med det man omgiver sig med . at man har pladsen til det . sørger for at de har det godt . får hva de skal ha . udvikler sig fra æg til smukke høns . ( i mine øjne smukke ) ik sikkert de alle har alle træk . farver . former som ønsket . men det skal der vel også være plads til .fortsættes

Offline kaj

• Passiv bruger
Sv: seriøs eller useriøs ??????
« Svar #1 Dato: 15 ſeptember , 2011, 14:16 »
.....Det er der da ingen grund til.
Hvis det er din / jeres hobby, så er det jo sådan det er,
uanset hvad andre mener.
Så, hold fast i det som giver mening for jer, og, prøv
at tage andres mening knap så tungt....

Tommelfingeren opad fra mig    /o
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

bly viol

• Gæst
« Svar #2 Dato: 15 ſeptember , 2011, 14:17 »
der er nogen racer man gør mere ved end andre . nogen man bedre kan lide . ønsker at gøre bedre . og nogen man bare har lyst til at ha . er det useriøst ????

er det ik mere useriøst at man er temmelig seriøs i den opdrætters øjne man køber dyr a når man står med muldvarpen i hånden og betaler den pris de forlanger fra deres frasorteret dyr . DER er man seriøs . men når man har forladt ejendommen med det de ik selv ku bruge så er man også useriøs . har alt for mange racer til at ku gøre noget ordentligt ved det . og bla bla bla .

for mig går hele den her hønseverden ud på at ha med dyr at gøre . noget man kan li . om det så er totalt ubrugeligt i andres øjne er jeg ligeglad med . elsker mine dyr hver og en .

hvis det er useriøst så er jeg det.

hvis nogen føler sig stødt må det være deres dårlige samvittighed der spiller dem et pus /o

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 ſeptember , 2011, 14:23 »
Jeg kan nu ikke se problemet.

Det da helt op til hvad hver enkelt har mulighed for  ;)

Ville da ønske jeg havde samme muligheder som du har  /o

bly viol

• Gæst
« Svar #4 Dato: 15 ſeptember , 2011, 14:34 »
takker nielsen og kaj

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #5 Dato: 15 ſeptember , 2011, 14:50 »
Jeg er fuldstændig useriøs i mange ting jeg foretager mig, f.eks. prøver jeg stadig at bilde mig selv ind at jeg løbetræner ::) Men alting er et spørgsmål om prioritering.

Jeg er til gengæld MEGET seriøs omkring mine høns. Jeg behandler dem godt, sætter mig ind i hvordan de bør se ud og gør mig umage med at sortere og hente blodfornyelse osv. Men jeg kommer ikke til at udstille de næste mange år, for jeg prioriterer nogle andre ting. Men det bliver man i mine øjne ikke automatisk useriøs af, så thumps up til dig /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

bly viol

• Gæst
« Svar #6 Dato: 15 ſeptember , 2011, 14:56 »
haha takker tanja . kender alt for godt til det med træning griner . men ambitionerne er jo de rigtige ik haha .

Susanne

• Gæst
« Svar #7 Dato: 15 ſeptember , 2011, 15:00 »
Det kan da ikke være mange, der har udtrykt, at du er useriøs?

Og den/dem, der har, fortæller jo langt mere om dem selv end om dig!

Husk det - og fortsæt af den samme gode, positive, kreative, omfavnende måde at gå til fjerkræhobbyen på  /o

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 15 ſeptember , 2011, 15:22 »
Jeg kan heller ikke se problemet. Der er mange måder at have høns på! Det eneste der er useriøst, er, hvis man ikke passer sine dyr ordentligt!
Men jeg har da mødt en snert af det, du taler om.

For nogle opdrættere, er det, uanset hvilke dyr vi taler opdræt af, fuldstændig ufatteligt, at vi er nogen, der gerne vil have de skæve, de grimme, de utilpassede eller bare dem, der ikke kan vinde miss universe titlen.
Dem om det.

Det vigtigste er, at du har det hyggeligt og dine høns trives!

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #9 Dato: 15 ſeptember , 2011, 16:15 »

For nogle opdrættere, er det, uanset hvilke dyr vi taler opdræt af, fuldstændig ufatteligt, at vi er nogen, der gerne vil have de skæve, de grimme, de utilpassede eller bare dem, der ikke kan vinde miss universe titlen.

Netop! Og derfor skal jeg altså have plads til de nøgenhalse, når jeg en gang får lavet mit hønseanlæg om  ;D

Jeg synes det må være absolut skønt at have plads og overskud til at omgive sig med så mange forskellige hønseracer. Jeg er da en smule misundelig på Den Bly Viol  ;)
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #10 Dato: 15 ſeptember , 2011, 16:29 »
har man dyr og passer dem ordentligt, så er man seriøs  /o

Jeg har en blandet flok af forskellige racer og nyder at se resultaterne af de forskellige blandinger.
Jeg har dog mulighed for at adskille de racer, som jeg ønsker racerene kyllinger fra til salg f.eks.
Resten af flokke er her for at lægge æg og nyde livet på landet og det er da spændende at se de forskellige racemix.
Min smukkeste høne er en blanding   *p
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #11 Dato: 15 ſeptember , 2011, 18:01 »
Tja hvad skal jeg skrive til dette indlæg.......

Jeg ønsker mig også en "hønsepark" hvis jeg havde pladsen, partneren og ikke mindst pengene til det.

Seriøs eller useriøs kan vist defineres på mange måder.

Jeg vil mene at man er seriøs, hvis man holder racerne rene og prøver på at avle på de bedste dyr hele tiden- så racerne følger standarden så godt som muligt.
Dette kan man vel også godt gøre selvom man har mange racer.....det kræver bare endnu mere plads.

MEN hvis man vil være Danmarks mester, så kræver det noget mere og her er en race, for den sags skyld det bedste at have og bruge tid på.

Jeg har også flere racer, nogle af dem er jeg mere seriøs med end andre. Men alle er trods alt racerene-

@ Mark
Hop og ned på hvad andre tænker og tror, det bliver man bare i dårligt humør af og gråhåret. Jeg selv prøver også at se bort fra de få (gudskelov) gamle sure mænd, som kun ønsker rav i den....

Glæd dig istedet  over dine høns og dem som har samme mening, for dem tror jeg nu engang der er flest af.

De fleste af os holder høns, for at have æg og kød... og for den daglige glæde de giver os hver dag...

« Senest Redigeret: 15 ſeptember , 2011, 18:04 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

thorleif

• Gæst
« Svar #12 Dato: 15 ſeptember , 2011, 18:24 »
Hvids DU har de racer og det antal som DU vil have, og du og din partner trives med det DERE har, saa er vel det hele bare fint? Nogle vil avle rene racer, nogle trives bedst med ex-batts, nogle vil som dere have lidt af hvert. Serioes? Vaer du bare forsigtig, ikke bli for serioes, da forsvinder maaske hyggen? Vipse er helt enig med dig, hun trives med det hun har, det haaber jeg du goer ogsaa.
Det er jo en HOBBY?

frida

• Gæst
« Svar #13 Dato: 15 ſeptember , 2011, 19:04 »

"Du skal ikke bekymre dig om folk, der taler "bag din ryg". Det betyder blot, at du er et skridt foran dem, og de er nøjagtig i den rigtige retning til at kysse din røv!"

Jeg kan ikke forestille mig nogle sige dette. Det må absolut dreje sig om misundelse over ikke selv at have pladsen, muligheden og accepten fra kæreste ;D Jeg er ihvertfald lidt misundelig over ikke at have pladsen til flere dyr, og en kæreste der ikke kan se det interessante i mine dyr ;)

Offline Dorthe.c

• Passiv bruger
  • Man bliver hele tiden klogere (forhåbentlig)
« Svar #14 Dato: 15 ſeptember , 2011, 19:44 »
Jeg tror også at det må være en form for misundelse eller snobbethed der giver sig udslag i sådanne kommentarer om at man er useriøs hvis man har en blandet landhandel af forskellige racer.

Det allervigtigste er vel at man elsker sine dyr og hygger sig med at passe og forkæle dem -  er det ikke?  ;)

0.5 australopser
0.2 Aucarnaer
0.2 Brahma
3 katte
1 papegøje