Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns begravet i haven?  (Læst 1159 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mico

• Passiv bruger
  • Øvelse gør Mester
    • DeviantART profil
Høns begravet i haven?
« Dato: 11 ſeptember , 2011, 10:18 »
Hej alle sammen.

Jeg sad lige og læste TÆNK og der var tema om hvad folk gør når deres dyr dør. Så var der en lang artiken om en undulat og nede i hjørnet stod der følgende:

"Det er tillat at begrave kæledyr som hunde, katte, marsvin og stuefugle i haven, men forbudt at begrave produktionsdyr som for eksempel heste og hængebugsvin."

Så tænkte jeg "Åh nej, må jeg så ikke begrave mine elskede nutzi høns i baghaven ??? ??? ??? <+ <+ "

Jeg kan jo ikke bare smide min familie ud i skraldespanden. Er høns inde under produktionsdyr???

Mico.
Ahem. Det er Mico, ikke Micro. Tak :)

Hilsen Mico.

Hønsetegninger og meget mere på --> http://miconutziri.deviantart.com/

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Høns begravet i haven?
« Svar #1 Dato: 11 ſeptember , 2011, 10:25 »
Mon ikke der er en lille plads i din have, der ikke er overvåget af myndighederne  ;D Jeg er sikker på at en enkelt høne i en hønsegård ikke er problemet, det er nok mere de store dyr som gris og hest, der ikke er velegnede til en villahave.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 11 ſeptember , 2011, 10:59 »
Fjerkræ bliver regnet for at være produktionsdyr.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Susanne

• Gæst
« Svar #3 Dato: 11 ſeptember , 2011, 11:24 »
Jeg har skam begravet to hønsedyr i haven.

Først en kylling, der fik både sten og blomster ( - jeg blir nødt til at fortælle, at det var sammen med et af børnebørnene  :D)

Og senere en maranhane, som pludselig døde. Den var vokset op under så kærlige forhold hos en af de mest dyrevenlige mennesker, jeg kender, at jeg syntes, den fortjente lidt mere omsorg end jeg normalt byder mine døde dyr.

Mon der er følelser med i spillet her??  Absolut!

Myndigheder??  Nej her må det glade regelsætsvanvid vel ha nået sin grænse.  (og hvis man må begrave en Sct. Bernhardshund i haven, kan ingen myndigheder vel argumetere for, at man ikke må begrave sin yndlingshøne)

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 11 ſeptember , 2011, 11:41 »
Jeg har skam begravet to hønsedyr i haven.

Først en kylling, der fik både sten og blomster ( - jeg blir nødt til at fortælle, at det var sammen med et af børnebørnene  :D)

Og senere en maranhane, som pludselig døde. Den var vokset op under så kærlige forhold hos en af de mest dyrevenlige mennesker, jeg kender, at jeg syntes, den fortjente lidt mere omsorg end jeg normalt byder mine døde dyr.

Mon der er følelser med i spillet her??  Absolut!

Myndigheder??  Nej her må det glade regelsætsvanvid vel ha nået sin grænse.  (og hvis man må begrave en Sct. Bernhardshund i haven, kan ingen myndigheder vel argumetere for, at man ikke må begrave sin yndlingshøne)

Susanne har fuldstændig ret, og jeg har da også i min gamle have et par høns liggende, den ene min datters  Ugle, der var en sød silkeblanding, sammen med et par marsvin, og en stor maine coon kat.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Stald Mønsted

• Passiv bruger
    • Dansk Hvid Land Kanin
« Svar #5 Dato: 11 ſeptember , 2011, 12:45 »
Du skal bare grave din høne ½ meter ned, en høne er ikke mere produktionsdyr ind en kanin.

Skal lige tilføje at din høne ikke må have været smittebåren, og at du ikke er proffesional hønse avler.

Vil du være sikker så spørg om reglerne i din kommune.
« Senest Redigeret: 11 ſeptember , 2011, 12:51 Fra Stald Mønsted »
Hilsen Flemming Mønsted
Lolland

0.1 kone
1.3 børn
0.1 Hovawart
2.8 Dansk Hvid Land
4.4 Hare blanding
1.0 Fransk vædder Havana
0.1 Fransk vædder Chin
1.1 Alaska

Offline Mico

• Passiv bruger
  • Øvelse gør Mester
    • DeviantART profil
« Svar #6 Dato: 11 ſeptember , 2011, 15:50 »
Tak for svarene, det er godt at vide.

Ingen af mine høns er (heldigvis) døde, men jeg ville bare vide det, så jeg kan være sikker på det rigtige farvel.

I TÆNK bladet står der også at for at undgå at ens begravede dyr ikke bliver gravet op og ædt, skal de begraves mindst 90 cm. nede i jorden.

Hvad skulle jeg dog gøre uden TÆNK ;D ;D ;D

Mico.
Ahem. Det er Mico, ikke Micro. Tak :)

Hilsen Mico.

Hønsetegninger og meget mere på --> http://miconutziri.deviantart.com/

Offline Bennetzen

• Passiv bruger
  • //Blessed are the cheesemakers
« Svar #7 Dato: 12 ſeptember , 2011, 10:04 »

Har du begravet et af dine børnebørn i haven???? ;)

Det tror jeg altså heller ikke man må i forbudsdanmark..

Mvh

Jesper B
350 l selskabsakvarie m. guppier, sværddragere, maller, neonfisk samt 1 stk. Ildhale Labeo, 1 hustru, 0.1 Yorkshire terrier, 0.1 Schæfer og 2,1 børn

Susanne

• Gæst
« Svar #8 Dato: 12 ſeptember , 2011, 13:30 »
Har du begravet et af dine børnebørn i haven???? ;)

Det tror jeg altså heller ikke man må i forbudsdanmark..

Mvh

Jesper B

*g   *g   *g

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #9 Dato: 12 ſeptember , 2011, 13:58 »
Der står direkte i bekendtgørelsen at den IKKE omfatter hobbyfjerkræ
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=137411
så den må man gerne nedgrave i egen have (under de sædvanlige betingelser om drikkevandsboringer..)

(Men der står ikke noget om nedgravning af børnebørn...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tskoglund

• Bruger
« Svar #10 Dato: 13 ſeptember , 2011, 02:08 »
Et eller andet sted er jeg da glad for at høre ,at man ikke må begrave hesten i haven :-\
For pokker et hul,man skulle i gang med :P

Har nu en del høns/kyllinger begravet,da der havde været besøg af en mink og hele flokken bidt ihjel,gravede jeg et dybt hul til allesammen :'(

Tine
Hønseløs,men skruk
0,1 hund
3,3 katte
0,1 barn
1,0 Bjørn(mand)

Offline Bo Nielsen

• Passiv bruger
  • Hej her fra vores paradis.
« Svar #11 Dato: 13 ſeptember , 2011, 19:23 »
Min farmor avlede igennem 60 år Silkepudler, og jeg kender en have i nakskov, hvor der ligger ca 30 hunde begravet, det er vel også produktionsdyr, eller hvad
4 dejlige Katte . Danske landgæs - Franske gæs - Sort hvid sussex - Petit fleur - silkehøns - Dansk landrace stor og dværg - perlehøns - moskusænder - danske landænder - indiske løbeænder - dværgkaniner - fransk vædder -