Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Se hvad jeg hentede i går.  (Læst 10242 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Se hvad jeg hentede i går.
« Dato: 10 ſeptember , 2011, 12:01 »
I går kørte jeg til København og hentede denne lille fransk bulldogpige. Hun hedder Bertha og er 6 mdr. Hun er fransk bulldog med STORE bogstaver. ( de har et herligt temperament, og ved godt hvad de vil og hvad de IKKE vil. Hun kommer rigtig godt ud af det med mine 2 andre hunde. Dejligt. Hun lømler lidt i sit udseende lige nu, men det er jo også den alder, hvor intet rigtigt passer sammen Lige et par foto af skønheden.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Lolland

• Passiv bruger
Sv: Se hvad jeg hentede i går.
« Svar #1 Dato: 10 ſeptember , 2011, 12:02 »
et mere
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

pylle pylle

• Gæst
« Svar #2 Dato: 10 ſeptember , 2011, 12:02 »
Tillykke.. Bertha er bedårende... ;D

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 10 ſeptember , 2011, 14:31 »
uhhh hun er fin  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 10 ſeptember , 2011, 15:14 »
Ja, hun er en rigtig charmetrold. Og meget lærenem. Har allerede lært at sidde for at få frolic.
Hilsen Britta

0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 10 ſeptember , 2011, 17:28 »
Åh-ha .... hun er sød  <. Tillykke  <I
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 ſeptember , 2011, 18:15 »
Til lykke med hende  ;D
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 10 ſeptember , 2011, 19:12 »
Tak skal i have. Ja, hun er en dejlig hund, med ENORM store ører. Håber ikke de vokser mere. Manden siger det ligner paraboler, hun render rundt med. hihi ::)
Hilsen Britta

0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #8 Dato: 10 ſeptember , 2011, 20:10 »
sød hund. Jeg var engang inde ved en kunde der havde en engelsk bulldog med navnet bertha. køn var hun ikke(ikke i mine øjne) men hold da op en charmetrold. syns det er lidt det samme med de franske jeg har mødt :)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 10 ſeptember , 2011, 23:14 »
jes.l.h
Så er jeg glad for du ikke har set dengang jeg havde mastino napolitano. Griner. Mange syntes de er utrolig grimme. Men mastinoen er og bliver min ynglingshund. Grunden til jeg ikke har sådan en længere er de dør meget tidligt. Den ældste jeg har haft blev godt 7 år. Men skønnere hund findes ikke ( min den mindste vejede 55 kg, og den største 105 kg.) :o
Hilsen Britta

0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Lene J

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 11 ſeptember , 2011, 09:23 »
Hi hi, det lader til at vi har samme smag i hunde....

Lige nu har vi 2 mastino´er, og de er bare skønne, og jeg ville gerne altid have den race, men på et eller andet tidspunkt bliver man for gammel til at håndterer dem tror jeg, og man skal til udlandet for at finde dem for der bliver vist ikke avlet mere her i dk. Når den tid kommer drømmer jeg om at få en fransk bulldog, de har bare SÅ meget personlighed i den lille krop :D.

Hvor er hun bare fin hende Bertha  /o
0,1 orpington
1,0 Mastino Napolitano
0,1 Blandings hund

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 11 ſeptember , 2011, 12:38 »
Lene
Har du foto af dine mastinoer? Jeg mener så ikke man selv kan blive for gammel til dem. Smiler. Jeg har haft 4 ialt, og syntes det er de nemmeste hunde jeg har haft, til trods for deres størrelse. Elsker den race så højt.
Ved der ikke er opdrættere af dem herhjemme, måske fordi der desværre er så mange medfødte dkavanker, at opdrætterne skal refundere penge ved næsten hver hvalp. Så utroligt ærgeligt.
Hilsen Britta

0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Lene J

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 12 ſeptember , 2011, 07:23 »
@ Lolland

det med at blive for gammel og svagelig til en mastino kan måske nok også afhjælpes med en god opdragelse, selv om de jo ikke ligefrem er de nemmeste hunde at opdrage ( i hvertfald dem jeg har haft ;) )

Vi hentede vores tæve i holland og vores dreng i serbien for at få noget nyt blod ind i dk, men da vi så skulle ha Dafne godkendt hos dyrlægen (hun havde lige vundet næstbedste præmie på en udstilling så der var ikke noget galt der) viste det sig at hun har 3´er albuer og E-hofter :'( 
Ikke at vi på nogen måde kan mærke det på hende, vi må bare ikke bruge hende til avl, og da vi ikke bare afliver for at hente nye friske hunde, må vi jo vente til hun selv beslutter sig for at skulle videre...

Jeg har lagt lidt billeder af basserne ind i mit galleri.

Lene
0,1 orpington
1,0 Mastino Napolitano
0,1 Blandings hund

Offline Karinath

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 12 ſeptember , 2011, 08:24 »
Tillykke med hende!
Der har været gang i salget af hundehvalpe i weekenden /o
Jeg gad vide om der en sammenhæng til at kyllingesæsonen er overstået ;)

Karina
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 13 ſeptember , 2011, 10:46 »
Lene
Hvor er de skønne dine mastino'er. Min 1. mastino ( verdens bedste hund) havde også hd. Hofterne skred da han var 7 år 8 mdr og 6 dage. Glemmer ALDRIG den dag. Var sygemeldt i 1 uge, daj eg stortudede konstant. Det er 8 år siden nu, men tuder endnu hver gang jeg ser et foto af ham. Han er det bedste som er sket i mit liv af dyr. Får aldrig en hund som ham.
Hilsen Britta

0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter