Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Daggamle dværg kyller el rugeæg  (Læst 3005 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pierre

• Bruger
Daggamle dværg kyller el rugeæg
« Dato: 03 ſeptember , 2011, 23:38 »
Hej
Har skrevet under efterlyses, men måske at chancerne for gevinst større her!
Min ene dværg faverolles høne fra sidste forår har nu for 2.gang lagt sig skruk. Så nu får hun lov (har ingen hane) hvis jeg altså kan finde enten rugeæg eller daggamle kyller. Hvem kan hjælpe, vil gerne have faverolles men silker, wyandotter eller???? kunne også have interesse.
Hun har ligget 5-6 dage, er det ved at være for sent at finde rugeæg? Altså ift. at hun kommer til at ruge i laaang tid?
Vh.Pernille

Offline Lone Knap

• Bruger
Sv: Daggamle dværg kyller el rugeæg
« Svar #1 Dato: 03 ſeptember , 2011, 23:46 »
Det kommer vel lidt an på vejr og vind om det er for sent. Men jeg har da 6 store maranæg, du kan få, hvis du selv gider hente dem. jeg tror ikke en dværg skal ligge på mere end 6 af de store æg. Nu er Østjylland jo et vidt begreb???  ..OG---der er INGEN garanti!!

Offline Pierre

• Bruger
« Svar #2 Dato: 04 ſeptember , 2011, 00:04 »
Tak for det hurtige tilbud, men må nok hellere holde mig til dværgene, har lille hønsehus og lille have........
Vh.Pernille

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #3 Dato: 04 ſeptember , 2011, 00:18 »
ok. Jeg har også dværgæg, men jeg er meget usikker på deres befrugtning, og det er en stor hane. >Men nogle gange er han da på dem. Håber, du får et bedre tilbud.

Offline anita hansen

• Bruger
  • Ælsker mine høns.
« Svar #4 Dato: 04 ſeptember , 2011, 07:57 »
Jeg har dværg wyandotter, hvis det kunne have interesse. bor godt nok i vest jylland, så det er jo noget af en rejse for rugeæg.

Mvh Anita.
Ejer af : 1-2 stor kockin i gul. En kylling udruget på mit arbejde på en friskole. 2 pony vallakker.

Offline Egon Lund Nielsen

• Bruger
« Svar #5 Dato: 04 ſeptember , 2011, 10:06 »
Bor også i det vilde vesten, men har lidt rugeæg af Sebright Sølv Sortsømmet - tjek evt. billeder her   http://www.sebright-bantam.dk/sebright.htm

Det er en meget lille, elegant, smuk og tillidsfuld race.

Ring 29447397 - hvis det er noget for dig.

Mvh Egon Lund Nielsen

Offline Pierre

• Bruger
« Svar #6 Dato: 04 ſeptember , 2011, 22:41 »
Spændende tilbud! Jeg bor i Århus og kan desværre ikke presse en tur vestpå ind i ugens program, så jeg må nok vente på noget tættere på eller at madammen bliver træt af reden :o) Men tak for buddet.
Vh.Pernille