Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns og kaniner?  (Læst 3357 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lillemor skruk

• Passiv bruger
Høns og kaniner?
« Dato: 30 August , 2011, 14:48 »
Jeg overvejer at få 2-3 store kaniner (helt store spisekaniner) og der hvor vi vil have dem, er på den græsplæne hvor hønsehuset er og hvor vi lukker hønsene ud på græs.

Mit spørgsmål er så om der er problemer ved at de kommer til at gå sammen ???
1.0 Dværg lys Sussex
0.1 Dorking
0.3 Lyse Sussex
1.0 Gravhund
1.2 Børn
1 Mand (den mest besværlige) :)

karina dj

• Gæst
Sv: Høns og kaniner?
« Svar #1 Dato: 30 August , 2011, 14:57 »
Jeg har mine kaniner gående i udebure (kaninfræsere) sammen med hønsene som går frit... jeg har ingen problemer, bortset fra det lokker en del vilde kaniner til  /d

Men man skal seføli være opmærksom på at kaniner i en eller anden grad bærer på coccidiose, som høns ikke tåler at blive smittet med. Jeg har nu aldrig haft det problem. Er der rent hos kaninerne er risikoen endnu mindre  ;)

Offline Julie H

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 August , 2011, 15:52 »
Fransk vædder! :D De er det mest bedårende, mindste vægt på 5,5 kg, så lidt kød kommer der da. Ellers mener jeg at man har nogle blandinger med hvid land indover, da disse vokser hurtigere. De franske væddere er en anelse langsomme i væksten.

Undskyld, off topic...
Julie

0,2 engelsk araucana
0,1 dv. wyandot
0,1 dv. orpington
0,1 dv. silkehøne
2,2 (japansk) jumbo vagtel
1,1 løvevædder
3,5 dværgvædder + 2,1 unger

Offline Lillemor skruk

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 August , 2011, 19:34 »
Jeg har mine kaniner gående i udebure (kaninfræsere) sammen med hønsene som går frit... jeg har ingen problemer, bortset fra det lokker en del vilde kaniner til  /d

Men man skal seføli være opmærksom på at kaniner i en eller anden grad bærer på coccidiose, som høns ikke tåler at blive smittet med. Jeg har nu aldrig haft det problem. Er der rent hos kaninerne er risikoen endnu mindre  ;)

Hvis der kommer nogle vilde kaniner, så spiser vi også bare dem :D

Jeg havde tænkt mig at lave nogle sovehuse til dem og et madhus og så kan de ellers løbe frit. Og hønsene bliver lukket inde om natten.

Men er det nødvendigt at lukke kaninerne inde om natten, når græsplænen er omringet af 180 cm høj hegn ???
1.0 Dværg lys Sussex
0.1 Dorking
0.3 Lyse Sussex
1.0 Gravhund
1.2 Børn

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 30 August , 2011, 20:07 »
ja for pokker da.. ellers tager ræven da dine kaniner... mine kaniner har løbegårde de går ikke frit og da heller ikke sammen med hønsene :-) kaniner har behov for hø, frisk rent vand, foder hver dag og halm til at sove i :-)

du kan lære rigtig meget om kaniner på kaninliv :-)
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Fristed

• Passiv bruger
    • Fristedsgalleri
« Svar #5 Dato: 30 August , 2011, 22:29 »
H

Men er det nødvendigt at lukke kaninerne inde om natten, når græsplænen er omringet af 180 cm høj hegn ???

det er ikke så meget opad du skal være nervøs for dine kaniner.. de graver nedad... og det gør ræven også :)... så hvis du vil have kaniner til at gå i løbegårde uden bund, skal du grave fliser eller andet ned i kanten af hegnet.
Hilsen Gitte Fristed

2,8 orpington, gule stor
1,3 guld-sortrandede wyandotter stor
1,2 dværgsilke, vildtfarvet
0,2 dværgsilke, hvide
1,3 Krøllet dværg Kochin
1,0 islænder Ari fra Sysselhaven
1,0 haflinger Nantino Hestvang
1,2 katte
1 cairn terrier
4 børn (17, 18, 21, 21)
Min mand hbp

Offline Lillemor skruk

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 31 August , 2011, 08:43 »
Vi vil lægge tråd på jorden på hele den plæne de skulle gå på og så lave en stor jordvold de kunne grave i.

Men hvis vi ikke lægger tråd, hvor dybt skal man så grave noget ned hele vejen rundt om plænen, så de ikke graver sig ud eller ind.
1.0 Dværg lys Sussex
0.1 Dorking
0.3 Lyse Sussex
1.0 Gravhund
1.2 Børn