Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehold  (Læst 3644 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline carlsenshøns

• Passiv bruger
Hønsehold
« Dato: 28 August , 2011, 20:27 »
Hej alle..
Først tak til Erik "Pilegaarden" som fik mig sat ind i systemet her på siden...
Jeg er nybegynder med høns..... er ved at bygge hønsehus med dertil hørende gård.... jeg vil starte med 4 høns, jeg vil købe dem så de er klar til æglægning.. Spørgsmålet er hvad tid på året det er bedst at starte op ?
                 mvh. Jan

Offline mzi

• Passiv bruger
Sv: Hønsehold
« Svar #1 Dato: 28 August , 2011, 20:53 »
Velkommen til  /o

Det er svært at skaffe unge høns nær æglægning om foråret, mens der er en del tilsalg her i sensommeren. Så mit bud er jo hurtigere du får din hønsegård klar, jo bedre  :)

I efteråret og om vinteren kan man også være heldig at købe høns i forbindelse med fjerkræsudstillingerne.

Held og lykke med hønseholdet - friske æg er fantastiske og høns er hyggelige  /o
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 August , 2011, 21:01 »
Velkommen til  /o

Det er svært at skaffe unge høns nær æglægning om foråret, mens der er en del tilsalg her i sensommeren. Så mit bud er jo hurtigere du får din hønsegård klar, jo bedre  :)

I efteråret og om vinteren kan man også være heldig at købe høns i forbindelse med fjerkræsudstillingerne.

Held og lykke med hønseholdet - friske æg er fantastiske og høns er hyggelige  /o

Velkommen til forum!

Det er netop i foråret og forsommeren at vi der udstiller, har haft gang i den store lugning i hønseflokken så vi ikke har alverden at fodre på og som kan tage pladsen fra dem der evt kan vise sig at blive præmiedyr. :D

Men som der bliver skrevet, så mød op på din nærmeste udstilling eller Landsudstillingen i Herning (der er nogle gange der samles en bil så kørslen bliver sjovere ;)), få en snak med dem der udstiller om deres høns - det kan være de er villige til at sælge af dem der er tilbage (dog hvis det er dyr på selve udstillingen, kan disse først hentes når udstillingen er over)

Ellers vil jeg sige - ja få din hønsegård færdiggjort, lån også evt nogle bøger om hvilke racer der er og se om der er nogen der falder i din smag - der er nemlig rigtigt mange racer og farvevarianter at vælge mellem.

Held og lykke herfra. /o
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 29 August , 2011, 12:19 »
Velkommen på forum, Jan :D
Jeg kan også bare sige, se at få det hele klart, læs nogle bøger, og undersøg om ikke du kan få nogle hønniker nær æglægning i den race, du drømmer om. For mit eget vedkommende er det lige netop på denne årstid, jeg har mange ret store kyllinger, der er tæt på æglægning. Det er der også rigtig mange andre avlere, der har.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 29 August , 2011, 12:32 »
Hvis du skal læse en bog, kan jeg anbefale "Den Store Hønsebog" af Jørgen Liljensøe... Den synes jeg er god og den kan lånes på biblioteket (jeg er selv ny-begynder)  :)
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 30 August , 2011, 07:23 »
Hvis du skal læse en bog, kan jeg anbefale "Den Store Hønsebog" af Jørgen Liljensøe... Den synes jeg er god og den kan lånes på biblioteket (jeg er selv ny-begynder)  :)

Det kan jeg kun tilslutte mig - den burde stå på hylden hos alle hønseejere som en BIBEL
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk