Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Reddet mine høns igen  (Læst 1396 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Reddet mine høns igen
« Svar #15 Dato: 28 August , 2011, 18:07 »
..og har naboen endelig så voldsom fjer allergi, må han jo tage en daglig pille som os andre med det problem  ;). Han kan jo heller ikke forhindre de vilde fugle i at færdes i haven.
Og det er nu jeg bliver virkelig flov over at bo i Holbæk Kommune. Det er jo pinligt at der sidder sådanne mennesker ved roret!!! :o
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #16 Dato: 29 August , 2011, 09:11 »
Hej Michael

Vi kan godt blive enige om, at det ikke er acceptabelt, når naboens hund jagter dine høns... Men det kan den da vænnes af med... Men det kræver selvfølgelig, at alle vil gøre en lille indsats... Og denne lille indsats, kan faktisk begrænses til at drikke nogle få kopper kaffe sammen, hvor både hund & høns er tilstede.... Så burde det problem ret hurtigt, være løst...

Her går der 3 hunde, 6 ænder og 50 høns, hvis vi er fuldtallige, som går helt frit... Foruden dette, går her 19 får... Men de skal dog blive indenfor hegnene  ;)...

Det ville da ikke forbavse mig, for jeg har også hørt om, at fritgående høns ikke var tilladt... I så fald, har jeg lige brudt loven, for jeg har lige lukket mine ud... Hvad endnu værre er.... Jeg har ingen moralske skrupler over det...

Jeg har så lært at leve med, at Ræven er en konstant fare... For selv om jeg gennem de sidste år, har rost vores faste Ræv her, for kun at tage, hvad han fik lov til... Så var der dog en for nylig, der huggede alt under hovedet, af min kanin, og dræbte 3 ænder.... Så selv om jeg gør, hvad der står i rimelige mål, for at den slags ting, ikke skal ske, kan man altså ikke altid forhindre, at " SHIT HAPPENS " Og så er det vel en velovervejet risiko, man har valgt at løbe...

At det så somme tider, bliver en hund i stedet for Ræven, åbner bare muligheden for, at du kan få erstattet din høne... Men altså, vi har valgt at løbe risikoen, ved at lukke hønsene ud.... Og hunden er altså lige så meget Rovdyr, som Ræven er... Den er normalt bare ikke tvunget til at dræbe, for at overleve... Men alt dette, ved hunden jo ikke noget om.

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 29 August , 2011, 09:39 »
Er det ikke pudsigt at hundeejere først skal have en klage eller 2 FØR de gør noget ved at deres hunde løber rundt alle steder.
Jeg mener, de burde vel være så ansvarlige at sikre dette på forhånd eller ???
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 08 ſeptember , 2011, 20:05 »
Har lige været i Østrig en uge, og må da lige kommentere på de indlæg der er kommet.
I forhold til om høns og hunde kan leve i fred og fordragelighed er jeg enig med dig Benny. Jeg har selv en Berner Sennen, som er på profilbilledet, og den kunne ikke finde på at gøre hønsene noget - det skulle da lige være at tømme hønsenes madskål inde i hønsegården hvis madresterne ser for lækre ud.
Hønsene er overhovedet ikke nervøs over hunden. Naboens hund der kom fordi er en gammel jagthund (Cocker Spaniel) og den er normalt altid bundet. Den smuttede ud ved et uheld og det kan jo ske. Jeg er ikke interesseret i at den bliver venner med mine høns for den skal helst bare blive hjemme det er nemmmere. Jeg har tidligere haft en anden hund forbi (sådan en lille skødehund af en slags). Den så også hønsene og fik fat i en som den holdt fast indtil jeg fik fat i den. Det så ejeren selv og var meget forbløffet over at hunden havde lyst til det. Sådan er hundenatur vist for de fleste hunderacer hvis ikke de får andet at vide.
Så tommelen op til både hunde og høns /o
« Senest Redigeret: 08 ſeptember , 2011, 20:07 Fra Michael Flinker »
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown