Hej Michael
Vi kan godt blive enige om, at det ikke er acceptabelt, når naboens hund jagter dine høns... Men det kan den da vænnes af med... Men det kræver selvfølgelig, at alle vil gøre en lille indsats... Og denne lille indsats, kan faktisk begrænses til at drikke nogle få kopper kaffe sammen, hvor både hund & høns er tilstede.... Så burde det problem ret hurtigt, være løst...
Her går der 3 hunde, 6 ænder og 50 høns, hvis vi er fuldtallige, som går helt frit... Foruden dette, går her 19 får... Men de skal dog blive indenfor hegnene

...
Det ville da ikke forbavse mig, for jeg har også hørt om, at fritgående høns ikke var tilladt... I så fald, har jeg lige brudt loven, for jeg har lige lukket mine ud... Hvad endnu værre er.... Jeg har ingen moralske skrupler over det...
Jeg har så lært at leve med, at Ræven er en konstant fare... For selv om jeg gennem de sidste år, har rost vores faste Ræv her, for kun at tage, hvad han fik lov til... Så var der dog en for nylig, der huggede alt under hovedet, af min kanin, og dræbte 3 ænder.... Så selv om jeg gør, hvad der står i rimelige mål, for at den slags ting, ikke skal ske, kan man altså ikke altid forhindre, at " SHIT HAPPENS " Og så er det vel en velovervejet risiko, man har valgt at løbe...
At det så somme tider, bliver en hund i stedet for Ræven, åbner bare muligheden for, at du kan få erstattet din høne... Men altså, vi har valgt at løbe risikoen, ved at lukke hønsene ud.... Og hunden er altså lige så meget Rovdyr, som Ræven er... Den er normalt bare ikke tvunget til at dræbe, for at overleve... Men alt dette, ved hunden jo ikke noget om.
M.V.H....Benny..