Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så kom dog ud..  (Læst 6080 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
Sv: Så kom dog ud..
« Svar #45 Dato: 30 August , 2008, 17:15 »
Der er en livlig pippen  :) og de ved ihvertfald hvor de skal søge ly  :D
Men jeg synes de pipper enormt meget og højt, også selvom de ligger under hende - er i tvivl om de er sultne eller tørstige  ??? De har spist men jeg har ikke set nogen af dem drikke...
Den ene kylling virker mindre end de 2 andre, har også kortere og færre fjer på vingerne (gætter på den er et halvt til et helt døgn yngre), men de er svære at kende forskel på og de fiser jo rundt når de endelig er lidt udenfor dundynen  :) Men den mindste søger ikke mad som de 2 andre, men vil hellere gemme sig under mor  :)
Jeg er altid så nervøs de første dage, for at de små ikke får det de skal af mad og vand.
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #46 Dato: 30 August , 2008, 20:18 »
Uh hvor er det dejligt at høre, du er jo en rigtig hønemor, dem har vi rigtig mange af her i dette forum.  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #47 Dato: 31 August , 2008, 09:10 »
Hønemødre (m/k) er vi vist alle her på forum  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #48 Dato: 31 August , 2008, 09:37 »
Ja det har du så ret i, jeg glemte det der med m/k for for der er jo lige så mange mænd som kvinder der holder rigtig meget af deres dyr.  <G
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #49 Dato: 31 August , 2008, 12:50 »
Der er en livlig pippen  :) og de ved ihvertfald hvor de skal søge ly  :D
Men jeg synes de pipper enormt meget og højt, også selvom de ligger under hende - er i tvivl om de er sultne eller tørstige  ??? De har spist men jeg har ikke set nogen af dem drikke...
Den ene kylling virker mindre end de 2 andre, har også kortere og færre fjer på vingerne (gætter på den er et halvt til et helt døgn yngre), men de er svære at kende forskel på og de fiser jo rundt når de endelig er lidt udenfor dundynen  :) Men den mindste søger ikke mad som de 2 andre, men vil hellere gemme sig under mor  :)
Jeg er altid så nervøs de første dage, for at de små ikke får det de skal af mad og vand.
Har du prøvet at flytte maden uden for reden så hønen skal rejse sig, det kan jo være kyllingen ikke vil forlade varmen under hønen. hvis hønen rejser sig skal kyllingerne nok følge efter :D tillykke med dem
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 31 August , 2008, 21:05 »
Tak Patricia  :)
De små har mere mod på livet i dag  :D og har været ude at rende udenfor reden. Dog ved de sørme godt hvor beskyttelsen skal findes ved den mindste forkerte lyd, så er det ind under eller bag ved mor  ;D
De er vældig begejstrede for undulatfrø, men også kyllingefoderet ryger ned i små mængder. Min datter har set de alle har drukket i dag, så mon ikke det går som det skal  ;)  <L
Nu har jeg ikke den store erfaring med Orpingtons men min høne er nu ikke den store motionist, det er godt nok ikke meget hun har futtet rundt siden jeg fik hende i juni mdr. Er de mere dovne end andre racer  ???
Men glad for sine kyllinger er hun  ;D
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #51 Dato: 31 August , 2008, 21:37 »
Dorte, det lader jo til, det hele går, som det skal  :D ;D
Så kan vi næste følges ad med vores kyller.
Det første døgns tid godt og vel, så jeg heller ikke så meget til mine, men jeg skal lige love for, der sker meget nyt hver dag.
I går kunne de lige komme gennem tråden rundt om hønsegården, her til morgen kunne de mase sig igennem, og til aften var det bal forbi, det er helt fantastisk som de vokser.
Og til de af jer, der nu er bekymrede for om min gård er sikker i forhold til rovdyr, ja, det tror jeg, for vi har gravet fliser på højkant ned hele vejen rundt som en slags fundament, og her hviler rammerne med kyllinge-tråden på.
Jeg ved godt, hvorfor der er noget, der hedder kyllingehjerne nu  ;D ;D ;D Når man har gået og kikket på de små "tosser" en hel dag, forstår man det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk