Jeg har 4 høns der selv kan gå frit i haven. Den ene som er en lille guldhalset dværg wyandot har været lidt syg på det sidste. Det startede med diarre.. hun sad for sig selv og pustede sig op og der gik lidt tid før jeg opdagede den var gal.
De er jo ikke så meget inde pt og jeg holder deres hus meget rent. Jeg gav hende (og de andre) kogt kartoffelmos med c vitaminer - og kogte deres vand samtidig med deres alm foder.
hun kom sig fint og selv om hendes klatter stadig er ret små så er hun i fint humør..... går også med de andre etc..
MEN.. nu er hun så begyndt at tabe alle sine fjer... ikke bare et bestemt sted.. men på hele kroppen.. og jeg kan se hun lige dirre lidt en gang imellem... men hun virker i fint humør og spiser fint?

?
Der er lige en ting .. som bekymre mig lidt.... Før hun blev syg var der en gammel og syg fasankok som holdt til omkring huset.. jeg tror ikke han blandede sig med damerne her for de er ikke interesseret i hinanden ( vi har en del fasaner spankulerende rundt i landsbyen pga at herregården i nærheden sætter dem ud til jagt.)
En dag kom han helt tæt på og jeg kunne se hvor sølle han var.. gav ham noget korn som han lystigt satte i gang med.. mens jeg fik naboen til at hente sin bøsse og slutte hans elendige liv... og han havde tabt næsten alle sine underfjer!!!!!
håber det ikke har noget med hinanden at gøre... nogen bud???