Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høns og katte.  (Læst 3523 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lillemor skruk

• Passiv bruger
Høns og katte.
« Dato: 21 August , 2011, 22:32 »
Mine høns er begyndt, at komme ud i et stykke af haven, som er hegnet inde. De elsker det, men i dag sad der en kat (på den anden side af hegnet) og kikkede på dem. Jeg ved ikke om den kan komme ind, men nogle af byen katte kan.

Så mit spørgsmål er om de kan finde på at angribe hønsene og hvis ja, hvor stor skade de kan gøre?

Alle mine høns er p.t. på størelse med en fuldvoksen rød amrikaner.
1.0 Dværg lys Sussex
0.1 Dorking
0.3 Lyse Sussex
1.0 Gravhund
1.2 Børn
1 Mand (den mest besværlige) :)

Offline Ekliptika

• Passiv bruger
Sv: Høns og katte.
« Svar #1 Dato: 21 August , 2011, 22:41 »
Jeg har katte og bl.a. en rød amerikaner. Kattene rører ikke hønsene. Men de kigger og hvis de kommer for tæt på får de skæld ud - af mine maraner. Så løber kattene deres vej ;D
0.2 Maran
1.5 Araucana

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 21 August , 2011, 23:44 »
Én ting er egne katte. De lærer hurtigt at holde sig fra hønsene. Det er værre med nabokatte. De er sværere at 'opdrage'. Men jeg tror nu ikke de vil forgribe sig på voksne høns, det er for stor en mundfuld, trods alt.
Mvh
Erik Andersen

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 22 August , 2011, 01:51 »
Vi har heller ingen problemer her. I perioder, hvor vi har en høne med kyllinger, er det tydeligt at kattene bliver "hønseblinde" og går forbi med bortvendt hoved for ikke at provokere furien :o. Kyllingerne går dog altid i bur. Landsbyens mange katte "hænger ud" hos os - og de halvstore killinger skal som regel lige prøve at lege med hønsene. Det holder de hurtigt op med efter et par hak eller bare en voldsom basken med vingerne.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 22 August , 2011, 06:27 »
Her har vi heller ingen problemer. Jeg har endda oplevet at se tre af mine isaér jagte en kat laaangt ned af vejen, en dag katten kom lidt for tæt på matriklen. Inden jeg fik høns, besøgte mange af nabokattene min have...det ser jeg aldrig mere, Jeg tror ikke, at de tør. Meeen, man skal vel aldrig sige aldrig...en stor sur hankat har hønsene nok ikke store chancer over for.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 22 August , 2011, 08:34 »
Da jeg har 5 katte, kommer der ikke nogen jeg ikke kender, til gengæld er der kun en af de jeg har jeg kan stole på hvad angår kyllinger, hønsene ser de ikke på.
Lille Peter på 6 mdr. er den eneste der gider jage fasanen ned i den anden ende af haven når den vil træde hønsene, så det er dagens store jagtoffer, det meste af dagen får den dog lov at gå og spise med.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lillemor skruk

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 22 August , 2011, 20:13 »
Takker for alle svarene.  /o

Så håber jeg bare at nabolagets katte er større kyllinger en mine kyllinger er ;D
1.0 Dværg lys Sussex
0.1 Dorking
0.3 Lyse Sussex
1.0 Gravhund
1.2 Børn
1 Mand (den mest besværlige) :)