Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: udrugere til australorps  (Læst 5110 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ChrisG

• Passiv bruger
udrugere til australorps
« Dato: 21 August , 2011, 20:53 »
vi har 1.5 australorps der er 1-2 år gamle, og ønsker nu et par dværghøner e.l. der kunne være udrugere til foråret.
Hvad vil I anbefale  ?
At vi anskaffer os nogle kyllinger fra i år nu, eller at vi venter til foråret ?
Hvilken race kunne det være ?

De skal kunne gå sammen fra starten..

Er der nogen er jer der ligger inde med nogen I gerne vil af med, så må I meget gerne give besked  :)
I Hønsegården:
1,2 stor Australorps
Håber der kommer nogle nye høner inden længe ...

Offline Berit H.

• Passiv bruger
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
Sv: udrugere til australorps
« Svar #1 Dato: 21 August , 2011, 21:34 »
Silkehøns

Jeg har dværgssilkehøns... og kan slet ikke stoppe dem med at blive skruk - super rugere og kyllingefører og hjertesøde oveni købet ;)

Jeg kender ikke din race - men en lille flok silker vil nu nok kunne danne flok selv.

mvh Berit
Silkemor
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 August , 2011, 21:56 »
Silker ... orpington....kochin...wyandotter ....farverolles... disse er gode skrukker

Ingen af dem kan gå sammen med dine australorps da de er for små til din hane (de kan godt .. men du tager chancen og risikerer kvaste små høns)

Vil du have dem til at gå i samme gård kan du jo vælge de ovennævnte racer i stor (ikke silker.. de stadig for små)

Vælg en der ikke har samme æggefarve som australorps ...så bliver der ikke rod i racen af kyllinger.
Med venlig hilsen Søs

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #3 Dato: 21 August , 2011, 22:53 »
Eller håb på, at en af dine australorps alligevel skrukker - jeg har en der ligger skruk lige nu (I går da jeg talte, havde hun 19 æg - hun hamstrer med næb og klør ;D ), og hendes æg skulle gerne klække midt i den kommende uge.

Ellers skulle dv. wyandotter også være gode skrukker, men de kan ikke ligge på så mange æg. Min kunne klare 8 australorps-æg (Som klækker nu). :)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 21 August , 2011, 23:38 »
Vil du have dem til at gå i samme gård kan du jo vælge de ovennævnte racer i stor (ikke silker.. de stadig for små)

Jeg er ikke helt enig i den sidste del af dette statement. Jeg er enig i at silkerne, selv i stor, er meget små. Så langt så godt.

Men jeg har silker (i stor) gående sammen med Orpington, New Hamshire og Brahma, alle i stor. Ingen af disse haner værdiger en silkehøne så meget som et blik. Jeg ved ikke om det er fordi de synes at de ser for specielle ud, men der er ihvertfald ikke nogen 'attraktion'.

Til gengæld oplever jeg ofte at silkehaner forsøger at træde nogle af de store høns. Til stor moro, da det sjældent er elegant at se på, og altid ender med at hanen var for lille til både at bide sig fast i nakkefjer og nå ned til hønens kloak.

Så 1.2 silker i stor kunne godt være det 'ChrisG' skulle forsøge sig med. 
Mvh
Erik Andersen

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 August , 2011, 08:24 »
Mine Australorps er dygtige rugere og mødre ;) Så mon ikke at dine selv kan finde ud af det :D
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Echo

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 22 August , 2011, 08:28 »
Tre av mine seks australorpser skrukker i vei, så kanskje det kommer!

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 22 August , 2011, 09:32 »
havd en gang en stor brahmahane der også kun kastede foragtelige blikke på den bette silkehøne .... hvis han da ikke lige ignorede hende fuldstændig.

Samme høne kastede senere sin kærlighed på en stor kochinhane .... hun kunne krydse 4 hegn bare for at kaste sig for fødderne af ham  ::)

Hun holdt (som en anden gummibold) til at blive trådt at den store hane ..... det jeg mener er bare ...det er op til en selv om man vil tage chancen  :)

har ikke selv oplevet det ... men har læst om folk herinde hvis høner er blevet mast  /s
Med venlig hilsen Søs

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #8 Dato: 22 August , 2011, 11:01 »
3 ud af 4 af mine Australorps har skrukket i år.
Og jeg må sige, at de er gode til både at passe på æggene, og til at opfostre kyllingerne..
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 22 August , 2011, 11:27 »
Brahmaer skrukker også alt for meget  /d
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ChrisG

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 22 August , 2011, 17:06 »
Skrukker de også selvom næsten 2 år eller mere..? :-\
I Hønsegården:
1,2 stor Australorps
Håber der kommer nogle nye høner inden længe ...

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #11 Dato: 22 August , 2011, 18:10 »
Høner i alle aldre kan skrukke, hvis de vil.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #12 Dato: 22 August , 2011, 18:53 »
Jeg har to høner, der skrukker som bare pokker - de har lige lagt sig for tredie gang i år (men de får altså ikke flere kyllinger hos mig nu...)

Det er en stor lys sussex og en krydsning ml. Barnevelder/Plymouth Rock (raceudgaven) - begge lige godt et år gamle - du kan få dem begge for 150,- hvis du henter dem inden uge 42, hvor de ellers vil ende deres dage som suppehøns.

Og der er ingen problemer med størrelsen i forhold til dine Australorps - jeg har dem gående sammen med mine egne Australorps...  /o

...men her hos mig skrukker Australorps også ganske glimrende, så det er ikke skrukker jeg mangler...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 22 August , 2011, 21:23 »
æv mine austrolops skrukker ikke! de må da kunne  tage flere æg end mine dværghøns
randi i sevel