Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mit nye hønsehus  (Læst 9150 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline strikkejane

• Passiv bruger
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #15 Dato: 22 August , 2011, 12:22 »
Lige en advarsel hvis du vil støbe stolperne ned.De må ikke stå direkte i beton,så rådner de op meget hurtigt fordi der altid vil stå vand i bunden.Skal de støbes ned,så fyld 10-20 cm. jord/sand i bunden rundt om stolperne og derefter beton.Så står de ikke konstant i vand. /o /o
Hej Leif og Søren.
Tusind tak for tilbagemeldinger. Ved ikke om jeg får svaret det rigtige sted. Siden er lidt overvældende for mig.  ;) Graver stolper 80 cm ned og la'r være med at støbe. Hvor stor en gård skal jeg bygge til mine nye 5 høns og 1 hane. :-) P.t. har jeg "indrammet ca 30 kvadratmeter. i haven hvor manden (den stakkel) skal sættes igang med arbejdet. Håber på, jeg kan lære hunden i huset, at la hønsene være så de på sigt kan komme til at gå frit i vores have, men er ca. 30 kvadratmeter for lidt, hvis høns og hund ikke kan enes.

Hilsen Jane
Venlig hilsen
Jane :-)

1 dejlig mand
2,1 dejlige børn
1,0 bull terrier
0,1 schæfer
1,0 underlig kat
0,5 skønne new hamsphire fra foråret 2011 (som alle nu forsyner os med skønne fine æg)

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 22 August , 2011, 12:59 »
Jeg vil sige at 30 kvardratmeter er rigtig flot. Dine høns skal nok få det godt!
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 22 August , 2011, 13:00 »
Velkommen på forum, Jane :D
Prøv evt. at kikke i galleriet under hønsehuse og hønsegårde, der er mange fine billeder.
Du kan også kikke i mit galleri, jeg har en del billeder af hus og gårde.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk