Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken farve er disse?  (Læst 7148 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Hvilken farve er disse?
« Dato: 20 August , 2008, 10:25 »
Jeg har ikke så meget forstand ??? på farverne. Jeg kalder selv disse gul/røde, men er det mon rigtig - og er der overhovdedet noget der hedder det? ::)

Håber der nogen der kan hjælpe??
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Majs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
Sv: Hvilken farve er disse?
« Svar #1 Dato: 20 August , 2008, 10:33 »
Ja jeg kom straks til at tænke på en god film der hedder "Blue in the face" ;D ;D

Mvh.
Majs :D
Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Hvilken farve er disse?
« Svar #2 Dato: 20 August , 2008, 11:22 »
De er gule ;)

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Hvilken farve er disse?
« Svar #3 Dato: 20 August , 2008, 16:34 »
Tak for svaret.

Er der mon nogen der har et foto af nogle røde, så jeg kan lære at se forskellen  :o
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Hvilken farve er disse?
« Svar #4 Dato: 20 August , 2008, 17:34 »
Du kan tjekke Tommys hjemmeside og se farver der.  :)

http://www.123hjemmeside.dk/Silkehons/11457232
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Hvilken farve er disse?
« Svar #5 Dato: 20 August , 2008, 17:38 »
Hej


prøv også www.silkehoenseklubben.dk og kik under billeder, der findes alle de farver inden for silkehøns som man næsten kan få.

Er det store eller dværg silkehøns du har.

Tommy

Delt emne. åæø i url-adressen fortsættes her http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,1986.msg15348.html#msg15348 /Finn admin
« Senest Redigeret: 21 August , 2008, 18:29 Fra Finn Jensen »

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Hvilken farve er disse?
« Svar #6 Dato: 23 August , 2008, 16:37 »

Det var da helt vildt. Sjældent har man set så rød en høne!
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Hvilken farve er disse?
« Svar #7 Dato: 24 August , 2008, 00:01 »
Det var da helt vildt. Sjældent har man set så rød en høne!

Magnus du må gerne sætte link ind til siden du har billedet fra. Så kan vi andre 'nyde' med. Og husk kun at sætte billeder ind, du har lov til at bruge.
Hilsen Susanne

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvilken farve er disse?
« Svar #9 Dato: 24 August , 2008, 12:08 »
Billedet ser ud som om der er noget galt med hvidbalancen (Det hvide i baggrunden er meget blåt), så jeg tror ikke rigtigt at man kan regne med at farverne er rigtige.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Hvilken farve er disse?
« Svar #10 Dato: 24 August , 2008, 20:09 »
Baggrunden har sjovt nok også fuldstændig samme farve som hønen, så du har nok ret i, at et eller andet ikke helt stemmer <A
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Hvilken farve er disse?
« Svar #11 Dato: 24 August , 2008, 20:15 »
Samme billede ligger på silkehønse klubbens hjemmeside her:
http://www.silkehoenseklubben.dk/index-filer/Page934.htm
Dog er billedet spejlvendt og skåret lidt til.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Hvilken farve er disse?
« Svar #12 Dato: 24 August , 2008, 21:19 »
Hej


Det er mig der er ophavs mand til billeder, jeg har taget det på silkehønsklubben hønsedag i 2002 og det er Martin Christensen som har opdrættet den fine høne, det var vist en engangs forstilling med så god en farver, den bedste som jeg tror der noglen sinde hare været opdrættet i rød, hvad der er sket med hønen siden ved jeg ikke, men hvor var det et godt billeder.

Jeg har faktiske lige fundet det orginale på en cd. rom, da jeg ledte efter billeder til Hanne til vores leksikon.

Jeg har intet i mod at folk bruge mine billeder bare de skriver hvor de har dem fra og det er jo gjort her efter følgende.

Hvad baggrunde angår er det noget med den brænding som min pc har lavet, den lavde desværre en masse billeder med en røde streger og røde afsnit på billederne. Det har jeg ikke lave om på så det kan godt være billedet er lidt for rødt.

Så er det jo ikke den høne emnet drejede sig om, men der fine gule på de første billeder, jeg ved godt at der blev spurt til forskellen på gul og rød og her er der så lagt billeder af yder grænserne med hensyn til rød og gul.
   

Tommy   
« Senest Redigeret: 24 August , 2008, 21:24 Fra Tommy Andersen »

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Hvilken farve er disse?
« Svar #13 Dato: 24 August , 2008, 21:58 »
Tommy:

Det var altså ikke for at kritisere fotoet :-[

Tak for roserne til mine gule - synes jo også selv, at de er dejlige.

Jeg fik forresten de første gule silke kyllinger  <L <L her i fredags/lørdags i min rugemaskine. Hvor er i de bare super søde (som kyllinger jo simplelthen altid er).
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Hvilken farve er disse?
« Svar #14 Dato: 25 August , 2008, 09:04 »
Hvide kyllinger plejer at være gule. Er de gule så hvide?  :D
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.