Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forfalden til fjerkræ - DR1  (Læst 3763 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Forfalden til fjerkræ - DR1
« Svar #15 Dato: 21 August , 2008, 12:03 »
Jeg er skam helt rolig og det var heller ikke for at hænge Christian ud, for hans fjerkræ havde det bestemt godt, ingen tvivl om det.

Meeen der er desværre sikkert andre der kan have ondt i r..... og det synes jeg ville være meget synd for Christian. Hvis det kom til det, for fjerkræet er hele hans liv.

Og du har ret i at der er mange måder at holde fjerkræ på og så længe de trives, så er der vel ingen rigtige eller forkerte, derfor skrev jeg også seriøs i "gåseøjne".

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 21 August , 2008, 16:43 »
Jeg så også programmet (iøvrigt kun fordi at der blev gjort opmærksom på udsenelsen herinde, tak for det).
Jeg grinede bare af at Christian blev ved, og blev ved, med at lukke skure o.lign. op hvor der væltede fjerkræ, i alle afskygninger, ud.
Ja, manden levede da i noget der, mest af alt, mindede om en losseplads men fred være med det. Det er sådan at han bor og det er der vel ikke noget galt i. Hans dyr fik både drikke- og badevand og umiddelbart også rigeligt med korn. Man kunne heller ikke se om de kunne gå hen hvor der var massere af grønt? Evt. på naboens marker eller lign.
Der var måske lige livlig mange dyr men vi så som sagt heller ikke om de havde mere plads andre steder.
Iøvigt siger jeg også : stakkels mand... Han kommer garanteret i søgelyset nu og han ville nok gå helt i stå hvis myndighederne kom og slog alt fjerkræet ned under et ny influenza hysteri.
Ham den anden kunne være rigtig spændende at få lov til at besøge. Hos ham var det hele nærmest lutter idyl og meget flot med de forskllige typer af fjerkræ. Hatten af for ham.
Kontrasten var stor mellem de 2 fjerkræ-holdere og måske væmmes nogen derfor endnu mere ved Christians måde at holde fjerkræ på....

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #17 Dato: 21 August , 2008, 16:56 »
Ja, kontrasten var stor. Udover sammenblanding af svømmefugle og høns, og fodring uden overdækning så var der heller ingen overdækning af gæssenes bad (og fårene havde ikke øremærker) så der var rigeligt med lovovertrædelser i det program... Det er ingen der skal sige at det skal være let at være lovlydig.

Det ville jeg meget hellere have et Herr. Ryge tog op i et af sine programmer.

Men jeg synes, at der var lovlig mange gæs inde i det drivhus, der kan ikke have været meget fri plads..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 21 August , 2008, 17:26 »
Ingen tvivl om at Chr. bliver opsøgt af et par folk i hvidt :( og mon ikke Søren Ryge betaler bøden, for jeg syntes ikke det var gennemtænkt ;)
« Senest Redigeret: 21 August , 2008, 17:48 Fra Thomas Poulsen »

Rie Møbjerg

• Gæst
« Svar #19 Dato: 22 August , 2008, 13:17 »
Ja, hvor er jeg dog enig - lad os høre noget om de mange forhindringer som ligger i vejen for at holde fjerkræ i vore smukke land. Som kun bliver endnu skønnere og kønnere, når der er noget for øjet at kigge på ,og noget for sjælen at glæde sig over. Og så er det sundt i enhver henseende.

I disse, for vort fjerkræ så trange tider, i en tid hvor der desuden tales om travlhed, ja ligefrem stress, om manglende værdier, interesser og depression : Jeg kan slet ikke huske hvad de ord betyder når jeg (F.eks) står ude i min indkørsel kl 23 om aftnen, og lader gæssene snuppe en bid natmad på kanterne. Føler mig lykkelig, glad og let om hjertet.

Glade Fjerkræhilsner Rie.

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 22 August , 2008, 16:13 »
Ja nu er vi jo (desværre  :() et par stykker her på forum, der sidder i kalkbensfælden  :-\ Og jeg spottede også med det samme hr. Ryges tykbenede høne og tænkte i sæbespånevand og vaseline. Og glædede mig over at så slemme er "min" kalkben heldigvis ikke...
Ellers en god udsendelse, men alt for lidt med ham Frandsen som jo i den grad gik op i sine fjerkræ, på en helt anden måde end Christian.
De to måder at holde fjerkræ på, kan slet ikke sammenlignes, men jeg er sikker på at de begge finder fred i sjælen ved deres fugle  :) og det er jo det vigtigste.
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Willy Littau

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 24 August , 2008, 17:25 »
Helen - den Frandsen du tænker på, det er A. Østergaard-Frandsen, mangeårig opdrætter af en masse fasaner, gule silkehøns og gule danske tumlinger.
Den anden er skovfoged Frandsen som tidligere har været fremme med en artikkel om påfugle.
A.Ø-F er i dag i midten 80'erne og bor stadig ved Ørum på Djursland, men har ikke så mange fasaner mere, men stadig gule duer og silkehøns.

Offline Helen Ørndorf

• Administrator
  • Sej gammel høne
« Svar #22 Dato: 24 August , 2008, 19:55 »
Det er jeg bare glad for at høre, jeg var så imponeret over de flotte gule duer.... vi kan så blot opfordre Søren Ryge til at lave en udsendelse om 2 x Frandsen fra Djursland... den vil jeg med glæde se..