Nogen der har erfaring med DropLop? Skal det kun bruges én gang eller?
Her er ihvertfald ét link. Prøv evt at søge i søgefunktionen på Vapona for at få et bedre billede.
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=12838.15
Jeg er ikke i tvivl om at det virker. Det gjorde DDT (endnu en suspekt klorforbindelse brugt som giftstof) også i gamle dage. http://www.denstoredanske.dk/Natur_og_milj%C3%B8/Milj%C3%B8_og_forurening/Vandmilj%C3%B8,_spildevand_og_olieforurening/DDT. Produktet er nu forbudt i størstedelen af verden.
Man bør være lidt forsigtig med brugen af klorforbindelser og især nok hvor de er meget flygtige. Og Vapona er som navnet angiver baseret på e(vapo)rering = fordampning.
Da klorforbindelserne nedbrydes meget langsomt, burde der være tilbagehold af æg og slagtedyr, ganske længe efter evt brug af Vapona.
Tak, Erik, tror jeg springer det over

Christina: Jeg sprøjtede med insektgift fra Spanien, som jeg havde købt i et supermarked dernede. Det tager både æg og levende dyr, og holder i op mod et år. Derudover har jeg købt noget lyserødt stads fra en hønsebutik i England der hedder "Total Mite Kill", som skulle tage ALT krible krable. Jeg har (7-9-13) ikke set utøj siden mine behandlinger med de to præparater + staldchok til at spraye hønsene med.
Står der noget på det dér "Total Mite Kill" om tilbagehold af æg og kød?
En anden løsning kunne være at trappe hønseholdet ned til et overkommeligt antal... 
Lene, du er bare så provokerende indimellem

Jeg foretrækker da SELVFØLGELIG en nemmere løsning, hvis den er der, og samtidig er lige så effektiv som hvis jeg skulle behandle to gange

Hvis ikke der er en løsning, hvor man behandler én gang, så bliver de behandlet to gange. Ville du ikke selv foretrække at nøjes med én behandling, hvis du kunne? Eller ELSKER du bare at stå og bruge tid på at behandle dine mange høns en efter en?

Du skriver ikke noget om hvilken slags utøj der er kommet. Jeg har lige haft succes med at bruge en kombination af rovmider og frostspray mod blodmider. Se tråden "Andre dyr til bekæmpelse af blodmider", længere nede.
Tak, men det er lus