Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Man kan kun undres  (Læst 1851 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Man kan kun undres
« Dato: 19 August , 2008, 18:44 »
Efter en dejlig ferie, har jeg været ude hønsehuset for at kikke lidt på alle mine skjønne fjerkræer i forskellige racer. :D

Elsker  ;D at komme hjem og så bruge en halv dag på at kikke om alt er ok og om de trives som de skal  ;D
Min ferie afløser har lige været til kaffe for at sige intet andet end godt at fortælle.
Jeg syntes nu at jeg manglede 2 Tværstribede Plymouth Rock høner samt min Farverollers hane som gik sammen med dem.
I rummet var der kun 2 Tværstribet Ply tilbage. ??? ??? ???
Min ferie afløser ser helt forkert ud i hovedet og siger at ingen er faldet død om.
SÅÅÅ HVOR ER MINE 3 STORE HØNS :o :o :o :o :o
De var der inden min ferie, ferie afløseren har ikke set noget, der er ingen huller i huset, de er så gumpetunge at de højest hopper 30 cm.
Ingen spor af fjer eller andet

Jeg sidder nu med en meget meget ubehagelig fornemmelse af at ha haft besøg af en som ikke havde reelle hensigter. :'( :o :'(
Jeg bor i JYLLAND, total ude på Lars tyndskids mark, her taler vi om tingene.......... UUUUHA jeg er ked.
HVOR ER DE; JA DE ER ALTSÅ IKKE HER

Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
Sv: Man kan kun undres
« Svar #1 Dato: 19 August , 2008, 18:49 »
Pyha det var da en rifgtig træls ting at komme hjem til Linda (velkommen tilbage i øvrigt!!).

Det lyder da som om der har været en tobenet tyv forbi...

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #2 Dato: 19 August , 2008, 18:54 »
Nej hvor streng, utroligt at man ikke kan have sine dyr fred, tænk bare gå ind og tage en andes dyr  <B
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #3 Dato: 19 August , 2008, 23:09 »
Jeg føler med dig. Det er rigtig træls at der er folk der ikke kender forskel på dit og mit, så de bare tager hvad de vil have
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 19 August , 2008, 23:24 »
Ja, uanset hvad der er sket er det da trist.
Som et plaster på såret så har jeg da en 1 årig Faverolles hane i overskud. Du kan hente den kvit og frit hvis det har interese  ;D

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 20 August , 2008, 10:41 »
Tak for de gode ord fra alle.
Danny: Tak for tilbudet,  ;D men jeg tror lige jeg venter lidt.

Det er tanken om at der har været en her (i mit hønsehus) jeg har svært ved at ryste a`mig. <R <R
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok

Fru Blume

• Gæst
« Svar #6 Dato: 20 August , 2008, 10:48 »
Sikke en træls omgang Linda. Kender følelsen - havde selv ubudne gæster forleden. Ikke i min hønsegård, men i min bil som jeg havde glemt at låse. Et stk fræk tyv har listet sig ind i min indkørsel og har i smug roddet min bil igennem efter kontanter. Udbyttet var fantastisk, nemlig den 20 jeg bruger til indkøbsvognen når jeg handler.

Men det er en træls fornemmelse at nogen har været på ens private område. Og når det drejer som om levende "ting" der er stjålet er det endnu værre

Trine

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
« Svar #7 Dato: 20 August , 2008, 11:18 »
Det er altså grove løjer >:(

Jeg har også et lille bidrag, vi har en bod ude ved vejen hvor vi sælger frugt og grøntsager, æg og nyslynget honning, vi plejer at tømme den hver aften for varer og penge. Én dag i sidste uge glemte vi at lukke og næste morgen var bøtten med penge væk, det var fandme surt for vi havde solgt ret meget den dag :( men nu glemmer vi ikke at lukke boden igen ;)

Mvh.
Majs :)
Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #8 Dato: 20 August , 2008, 12:55 »
 <B Ja det kender jeg også, og vi bor ellers på en stille landevej, jeg havde barnebarnet  Casperpå ferie, og vi blev enig om at de jordbær der blev solgt, de penge måtte han få, Casper og jeg vi smutter lige ud for at købe ind, og da vi kommer hjem var alle bakkerne med jordbær væk, og vi var glade for så lå der jo penge til ham, men nej pengene var også væk, nu var gode råd dyre, jeg kunne jo bare give ham pengene, men han synes jo det var sjovt at skulle sælge jordbær,jeg plukkede igen mange jordbær og de blev solgt, og Casper fik pengene.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 20 August , 2008, 19:54 »
Næsten hver uge nupper folk ting i mon bod uden at betale for det. Og det er sgu surt for det er salget herfra der betaler hønsenes mad. Men så må man jo betale af sin su, hønsene skal jo spise.
Folk har åbenbart ingen samvittighed mere.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Vibeke

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 20 August , 2008, 20:33 »
Måske er det klogt kke at oplyse helt sin rigtige adresse herinde.
Ved godt at jeg ikke må,
 men  8)
det er ret simpelt at taste navn ind i krak, og så kommer den rette adresse frem.

Stor medfølelse herfra, ved hvad det vil sige når dyrene bare forsvinder.
Vibeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
« Svar #11 Dato: 21 August , 2008, 14:05 »
Tak igen for de varme hilsner.
Jeg har nu (bare for sikkerhedens skyld)  >:( ændret lidt ved min profil
Måske Vibeke har ret ??? ::) ???
Selv om man selv er ærlig, er alle det jo desværre nok ikke <R <R <W
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 21 August , 2008, 15:08 »
Jeg må sige, at jeg heldigvis aldrig har haft ubehagelige oplevelser mht at opgive mit rigtige navn på nettet.
Jeg er også aktiv andre steder på nettet, og jeg bruger altid mit eget navn, og ja, med mit efternavn samt bynavn er jeg jo nem at finde. Men jeg har ikke tænkt mig at ændre på det.
Jeg har brugt den samme mail adresse i "100 år" helt tilbage fra de gamle isdn-dage hos tdc. Mit spam filter er åbenbart effektivt.
Men for at vende tilbage til emnet, det er simpelthen bare for dårligt at nogen vil gøre sig til tyv for "relativt" små beløb, lå der nu 70.000.000 kunne man måske forstå, nogen kunne blive fristet over evne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 21 August , 2008, 23:30 »
Uuuha hvor synes jeg i alle er rigtig hurtige!!!
At der ikke umidelbart er fjer at finde er jo ikke det samme som at der ikke KAN ha været rovdyr/fugle på spil.
Bliver de bange nok for et eller andet holder hverken 30 cm eller det tredobbelte altså høns inde. Uanset gumpestørrelse.
Og uanset afløseren har lagt mærke til det eller ej kan der jo ha været en dør/låge som ikke har været lukket hele tiden.
Andre kan sikkert finde 10 andre måder at forsvinde sporløs. Og ja. Så er der naturligvis også muligheden for tyveri!!!

Mvh    Jørgen