Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Stald chok hvornår?  (Læst 4730 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marie_Bonde

• Passiv bruger
Stald chok hvornår?
« Dato: 13 August , 2011, 10:10 »
Hvor små må kyllinger være, når de får stald chok første gang?  <L
Men venlig hilsen

Marie Bonde-Pedersen

0,2 gul orpington ; 1.2 agerhønefarvet orpington; 0.1 gul/sortsømmet orpington; 0,1 blå orpington, 0,1 tværstribet orpington; 0,2 legbar orpington; 0,2 trefarvet orpington; 0,1 grå land gås; 0,1 grå gås (toulouser/landgås) 1.1 nymfeparakit; 1.0 norsk skovkat, 0.1 huskat, 0.1 Samojedespids; 1.0 Flemming

Offline Dimsen

• Passiv bruger
Sv: Stald chok hvornår?
« Svar #1 Dato: 13 August , 2011, 11:45 »
Mine små på 6 uger fik i aftes, de ser ikke ud til at have taget skade af det  /o
Venligst Stella.

Silkehøner i blandede farver.
0.1 skæghøne.

Offline Marie_Bonde

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 14 August , 2011, 15:50 »
Jeg har kyllinger på 3 uger. Mon de kan tåle det? Jeg har givet de voksne høns bortset fra kyllingemødrene  <P <L

Er der nogen der har erfaring med at give stald chok til 3-4ugers kyllinger?
Men venlig hilsen

Marie Bonde-Pedersen

0,2 gul orpington ; 1.2 agerhønefarvet orpington; 0.1 gul/sortsømmet orpington; 0,1 blå orpington, 0,1 tværstribet orpington; 0,2 legbar orpington; 0,2 trefarvet orpington; 0,1 grå land gås; 0,1 grå gås (toulouser/landgås) 1.1 nymfeparakit; 1.0 norsk skovkat, 0.1 huskat, 0.1 Samojedespids; 1.0 Flemming

Offline mew.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 August , 2011, 21:54 »
Giver I staldchok forbyggende ? eller kan man vente til man finder noget utøj? ... og hvor ofte (og hvordan) chekker I?

Offline Marie_Bonde

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 August , 2011, 11:06 »
Hej Mew.

Jeg har tidligere set lus på mine høns, så dengang vi fik stald chok under vingerne og i rumpen. Denne gang gør jeg det bare for en sikkerheds skyld. Jeg har lidt problemer med, at nogle af hønsene er nøgne på ryggen, og man siger, de kan finde på at pille hinanden pga. utøj. Og da jeg før har set lus, må jeg hellere give dem en omgang  ::) (det kan dog også være min aktive hanes skyld at de er nøgne).

Du kan tage hønsene op og kigge dem under vingerne og i rumpen. Det er især i bagdelen jeg har fundet lus ved mine høns. Små sorte/brune dyr der kravler rundt. De er ikke så svære at se, hvis de er der  :o Det er meget længe siden, mine høns sidst har fået stald chok, og jeg så heldigvis ingen lus, da jeg gav dem det i går  /o  Men nu har de da fået  :P
Men venlig hilsen

Marie Bonde-Pedersen

Offline Dimsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 August , 2011, 11:16 »
Giver I staldchok forbyggende ? eller kan man vente til man finder noget utøj? ... og hvor ofte (og hvordan) chekker I?

Jeg giver det kun når jeg ved der er utøj  ;)
Venligst Stella.

Silkehøner i blandede farver.
0.1 skæghøne.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #6 Dato: 15 August , 2011, 12:11 »
Så er drop lop bedre at give som forebyggende middel.
Stald chok syntes jeg kun man skal bruge ved angreb af utøj.

Offline Helle Ludvigsen

• Passiv bruger
  • Chabo
« Svar #7 Dato: 15 August , 2011, 16:47 »
Hej Mew.

Jeg har tidligere set lus på mine høns, så dengang vi fik stald chok under vingerne og i rumpen. Denne gang gør jeg det bare for en sikkerheds skyld. Jeg har lidt problemer med, at nogle af hønsene er nøgne på ryggen, og man siger, de kan finde på at pille hinanden pga. utøj. Og da jeg før har set lus, må jeg hellere give dem en omgang  ::) (det kan dog også være min aktive hanes skyld at de er nøgne).

Du kan tage hønsene op og kigge dem under vingerne og i rumpen. Det er især i bagdelen jeg har fundet lus ved mine høns. Små sorte/brune dyr der kravler rundt. De er ikke så svære at se, hvis de er der  :o Det er meget længe siden, mine høns sidst har fået stald chok, og jeg så heldigvis ingen lus, da jeg gav dem det i går  /o  Men nu har de da fået  :P
Hvis de kun er fjerløse på ryggen, tror jeg ikke det er utøj der er skyld i det, men snarere, som du også selv skriver, din aktive hane.
Gul sorthalet Chabo
Gul sorthalet Chabo krøllet
Blå hvedefarvede Dværg Sulmtaler
Røde dværg Purhøns (Strupphüner)(Frizzles)
Hvide Moskusænder
Nova Duck Tolling Retriver
Boer geder
katte