Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: gås med hævet fod  (Læst 1696 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline joha0552

• Passiv bruger
gås med hævet fod
« Dato: 11 August , 2011, 21:37 »
Hej,

Jeg har nogle gæs gående og det er jo mægtig fornøjeligt. De skider og larmer og pynter i landskabet. Nu er en af gæssene desværre blevet skidt gående. De sidste 2 dage synes jeg ikke den er kommet meget omkring. Jeg har nu flyttet den ind i stalden og lagt den i en boks med halm, vand og foder. Den virker til at være hævet på den ene svømmefod. Jeg bilder mig ind at det føles varmt og jeg tænker betændelse eller et slag. Har lagt mærke til at gæssene af og til tumler hinanden om kuld når de skal skynde sig hen til eller væk fra noget. Er der nogen der har et bud på hvad der er galt og om der er håb for at det bedres. Jeg vil jo helst ikke aflive hvis der er håb om bedring, omvendt vil jeg heller ikke udskyde en aflivning for længe hvis det alligevel bare vil give gåsen længere tid med smerter(?) Den virker nu ellers ved godt mod og vil både spise og væse af sin ejer når han kommer for tæt på.

mvh
Ditlev
1.6 blandings høns
orpington kyllinger og æg i rugemaskine

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: gås med hævet fod
« Svar #1 Dato: 12 August , 2011, 06:39 »
Jeg kender ikke specielt til gæs, men har du undersøgt foden, kan den f.eks. have et sår eller en torn i foden?
Ellers ville jeg gøre, som du allerede gør, holde den i ro og kræse lidt for den.
Skal den måske have selskab i form af en af den andre?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline joha0552

• Passiv bruger
Sv: gås med hævet fod
« Svar #2 Dato: 12 August , 2011, 18:42 »
Jeg har kigget foden efter og kan ikke se at der er tegn på at noget er gået igennem. Jeg lader den ligge på infermariet nogen tid endnu og ja en makker under sygeforløbet er da oplagt. Håber den klarer den :O)

mvh
Ditlev
1.6 blandings høns
orpington kyllinger og æg i rugemaskine