Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mine moskusænder vil ikke spise dræbersnegle  (Læst 6684 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sanne 78

• Passiv bruger
Mine moskusænder vil ikke spise dræbersnegle
« Dato: 11 August , 2011, 21:27 »
Vi er lige blevet de heldige ejer af to moskusænder. Vi fik dem med henblik på at de skulle spise vores dræbersnegle i haven, og det gjorde de også den første dag de var her, men nu er de stoppet med at spise dem.... De har masser af vand hvor de kan dyppe dem og jeg har prøvet at "servere" dem for dem, men de napper bare lidt i dem og lader dem så ligge. Er der nogen der har en ide til, hvad jeg gør forkert, de får svinefoder fra møllen som jeg fik anbefalet. Skulle jeg prøve bare at give dem byg og hvede ????

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
Sv: Mine moskusænder vil ikke spise dræbersnegle
« Svar #1 Dato: 11 August , 2011, 21:29 »
Giv dem mindre foder og se om det ikke øger appetitten på sneglene :)

Offline sanne 78

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 August , 2011, 21:34 »
Ja det er jo så det andet problem jeg har er hvor meget foder skal de have om dagen :-) Jeg vil jo ikke sulte dem, men heller ikke overfodre  ;)

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 11 August , 2011, 21:41 »
Jeg giver så meget mad at de spiser op når jeg har fodret. - Når de har adgang til anden føde, så er det min overbevisning at de, i så fald de var yderligere sultne, ville spise det :)

Hvis man så hellere vil have dem til at spise den anden føde, i dit tilfælde sneglene, må man skære ned på det andet foder. Jeg vil tro at svinefoder smager bedre end snegle og er meget lettere. Jeg tror ikke på de sulter ihjel når de har adgang til "naturlig" fødekilde :)

Offline leneelle

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 11 August , 2011, 21:47 »
Min erfaring er at det er ællingerne der er de flittigste sneglespisere. De ældre ænder fodre jeg kun lidt, når jeg ved de kan finde snegle og andet godt.
Min and på snart 3 år tager hellere æbler og byg end snegle.... Mine ællinger på 6 uger spiser MASSER af snegle. De vælger faktisk andet foder fra og vil hellere have dræber snegle protein bomber.
mvh Lene
Orpington, Dværg Wyandot, Araucana

Offline sanne 78

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 11 August , 2011, 22:07 »
Ok jamen hvor meget eller lidt hvede skal to moskusænder cirka have ??? Skal de have 1 l hvede hver, det kunne jeg læse at andre gav deres, men jeg synes ikke det er ret meget :-)  Og de skulle jo gerne have appetit til snegle desserten ;-)

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 11 August , 2011, 22:08 »
Jeg vil anbefale dig, at du kun fodrer med det lækre svinefoder om aftenen.. Dvs om morgenen, når du lukker dem ud af deres hus og de er møgsultne, kan de ikke andet end at søge føden - herunder snegle - og så kan du fodre til aften med det gode foder, som de helt sikkert vil smæske sig i, men så er du ihvertfald sikker på, at de ikke sulter samt får et tilskud til de daglige snegle/græs/orme osv, som de finder i haven  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 11 August , 2011, 22:12 »
Mine ænder spiser kun få gange dagligt, men til gengæld kæmpe mundfulde.. Hvis du KUN fodrer til aften med alt det lækre (svinefoder/hvede osv), så skal de nok sørge for at få noget indenbords. Jeg gør det, at jeg serverer, imens jeg selv spiser, og så tager jeg det fra dem igen, når køkkenet er ordnet  ;) Jeg har ikke tal på, hvor meget mine hver især får, men prøv dig frem.. Jeg vil tro, at en deciliter til hver med halv/halv er nok. Måske andre har et bedre bud herpå  ???
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #8 Dato: 16 August , 2011, 17:49 »
jeg har også oplevet at det er ællingerne der er helt vilde med snegle. regnorme er et hit for alle aldre her  :)

jeg har heller ikke mål på hvor meget mine får at spise. har så mange pt. så det er i spandevis ;D

men vil nok mene at en deciliter til hver er for meget hvis de også skal spise snegle hele dagen.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 18 August , 2011, 15:24 »
men vil nok mene at en deciliter til hver er for meget hvis de også skal spise snegle hele dagen.

Så levner de højst sandsynligt, og så kan man regulere efter dette ;)
Mette

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 18 August , 2011, 15:37 »
hej
Høns der er fritgående skal have 80gr.foder om dagen,om det er anderledes med æ¨nder ved jeg ikke
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat