Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Billedserie: Hønseguf!  (Læst 1804 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Billedserie: Hønseguf!
« Svar #15 Dato: 18 April , 2012, 08:19 »
 *p *p *o *o *o *y *y <P <P <P <P <P <P

Det er simpelthen optimal hønseidyl...bare de ikke æder sig ihjel /d

God fornøjelse når du skal have Jesper og Peter på visit...og husk at tage billeder, når de to kravler rundt med en fjer på..mellem hønsene og nyder dagens menu ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 18 April , 2012, 08:31 »
Åh, heldige høns ;-) Og hvor dejligt, at adresserne ikke bare bliver smidt ud. Der bliver smidt SÅ meget mad i skraldespanden, man drømmer ikke om det, og hvor er eet fantastisk, dine høns nærmest kan leve af denne "spild", som jo absolut ikke fejler noget.. Ros og  /o herfra :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Margrethe

• Bruger
« Svar #17 Dato: 18 April , 2012, 08:33 »
Ja det er jo mad lidt over sædvanlig hønsestandard. Flotte billeder :D Jeg har også oplevet, at når det gælder om at vente på mad, kan høns kende forskel på bilmærker. De reagerede ikke på alle andre biler der kørte forbi. Først når de hørte motorlyden fra vores bil, begyndte de at springe op ad hegnet. Så vidste de, at nu kom maden. Hvem siger uintelligente høns ???

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 18 April , 2012, 08:34 »
RESTERNE ikke adresserne !!!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 18 April , 2012, 08:58 »
da vores hunde får mad serveret ude i gårdspladsen- fordi de skal selv søge efter deres mad, har al vores fjærkræ fundet ud af at det er fantastisk mulighed for at stjele  lidt af de to alt for langsomme labser. Så ca 10 min inden  skolebussen kommer står flokken klar(hvis de er fritgående på dette tidspunkt) man vil tro de har ur på ;)
drengene kommer hjem og serverer mad til hundende.... og så er der ellers kamp om foder- hi, hi hønsene eeeelsker hunde og kattefoder, så hvis de kan slippe af med de så leder de lige så meget som hundende...
 før i tiden gjorde ænderne det også- men nu er de lukket i deres indhegning. gad vide om de savner "hundepiller"
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 18 April , 2012, 15:35 »
Mmmmm.....

Jeg havde indtil fornyeligt også en super madleverandør af hønseguf, men desværre er det slut nu, da min svigerfar ikke arbejder i kantinen mere :-( Så i år skal jeg bare igang med hønse-køkkenhaven.

Forleden da vi var til skole tamtam med spisning, spurgte jeg om det var ok at jeg tog posen med rester med hjem til hønseflokken. De andre syntes kun det var en god ide. Godt nok skulle jeg sorterer lidt, da der var smidt ikke hønsemad ned i posen. Men pyt det gav 3 4 L fryseposer til fryseren. De har netop fået serveret den sidste pose med rester fra igår og en snaps levertran til.

Jeg fandt faktisk ud af at der var 2 forældre par som gerne vil have høns! Så det bliver spændende om vi skal slås om resterne næste gang.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #21 Dato: 18 April , 2012, 16:45 »
Mmmmm.....

Jeg havde indtil fornyeligt også en super madleverandør af hønseguf, men desværre er det slut nu, da min svigerfar ikke arbejder i kantinen mere :-( Så i år skal jeg bare igang med hønse-køkkenhaven.

Forleden da vi var til skole tamtam med spisning, spurgte jeg om det var ok at jeg tog posen med rester med hjem til hønseflokken. De andre syntes kun det var en god ide. Godt nok skulle jeg sorterer lidt, da der var smidt ikke hønsemad ned i posen. Men pyt det gav 3 4 L fryseposer til fryseren. De har netop fået serveret den sidste pose med rester fra igår og en snaps levertran til.

Jeg fandt faktisk ud af at der var 2 forældre par som gerne vil have høns! Så det bliver spændende om vi skal slås om resterne næste gang.

God idé at spørge efter rester. Lars' kollegaer var meget skeptiske i starten, og troede måske han hamstrede til sig selv (og hva' så om han gjorde, maden skal jo alligevel bare smides ud ???). Først da han begyndte at hælde alle rester sammen i éen spand forsvandt skepsissen. Når vi får mad til møder inde på mit arbejde samler jeg også rester ind, men her er der ingen skepsis, de ruller bare med øjnene og tænker sit om hende hønsetossen ;) ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 18 April , 2012, 19:43 »
I går hældte jeg ved en fejl sovsen ned i hønsespanden og ikke i en bøtte til en frokost rest. Da jeg fortalte manden om min fejl sagde han blot: -Ja ja, du forkæler de høns!!! mig: -Jamen det var jo et uheld ;-)!!!

Det er jo skræmmende så meget mad der bare bliver smidt ud, da det jo ikke må gå tilbage i køkkenet.