Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Billedserie: Hønseguf!  (Læst 1821 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Billedserie: Hønseguf!
« Dato: 10 August , 2011, 18:43 »
Som mange ved så er min bedre halvdel kok, og kommer næsten dagligt hjem med en hel spand madrester til hønsene. Her er et par billeder af den forventningsfulde flok, som ved guffen er på vej. I dag stod menuen på en hel spand løse ris, roastbeef, kyllingepølse og salat. Billederne er fra en anden dag, hvor de fik steg, postej, feta og salat ;D.

Billede 1: Kommer han ikke snart? ??? Hvorfor tar' det så lang tid? ???
Billede 2: Der kommer han!!! *y

Billede 3: Kyllemor kommer først til fadet... :D

Billede 4: Og så får resten også lov at smage! ;)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
Sv: Billedserie: Hønseguf!
« Svar #1 Dato: 10 August , 2011, 18:47 »
dejlige billeder, man kan rigtig se at de godt ved hvad  der skal ske :-)
 ( jeg har den samme glæde da jeg også arbejder i køkken)
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Dimsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 10 August , 2011, 18:47 »
årh, nogle heldige høns.  /o
Venligst Stella.

Silkehøner i blandede farver.
0.1 skæghøne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 10 August , 2011, 18:56 »
For en del år siden arbejdede jeg på det lokale sygehus og afdelingens faste køkkendame ærgrede sig over at smide madrester ud. Vi blev enige om at jeg fik BRØD med hjem. Stor jubel hos putterne, der faktisk kom løbende når de hørte mig cykle ind i indkørslen. En dag havde køkkendamen lagt noget kage og wienerbrød ved. Efter den dag var hønsene SKUFFEDE hvis det "kun" var brød ::).
Herligt at se dine høns ved den store buffet. Se DET er et godt hønseliv. - og ingen tvivl om at de ved, hvad de venter på ;D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Halldor

• Bruger
« Svar #4 Dato: 10 August , 2011, 19:08 »
Flotte billeder! Jeg holder meget af nr. 2, hvor skyggen fortæller meget. Forresten, man bliver næsten sulten at se de lækkerier:-)
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 10 August , 2011, 20:52 »
Tak skal I have :D. Ja, det er en skam med så stort et madspild, for man må jo ikke servere opskåret pålæg 2 dage i træk, men hønsene får da glæde af det i det mindste.

Stor jubel hos putterne, der faktisk kom løbende når de hørte mig cykle ind i indkørslen.

Her kommer de også flyvende, når de ser bilen komme trillende ned ad vejen ::). Der kommer et jubelbrøl fra gården, og så kommer kyllinger, høns og haner benene eller flyvende hen til døren. Mange når ikke at stoppe, og flyver dirkete ind i hegnet fordi de er så ivrige ::). Det er et skønt syn - jeg elsker det hver dag jeg kommer hjem! *p *p *p *p
Venlig hilsen Tanja

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #6 Dato: 10 August , 2011, 20:56 »
Dejlige billeder Tanja.

Flotte billeder! Jeg holder meget af nr. 2, hvor skyggen fortæller meget. Forresten, man bliver næsten sulten at se de lækkerier:-)

Godt set Halldor.  /o

Jeg har også madrester med hjem fra mit arbejde. Du kan tro de godt ved hvad den hvide spand betyder.  ;D

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #7 Dato: 11 August , 2011, 21:39 »
Dejlige billeder Tanja.

Godt set Halldor.  /o

Jeg har også madrester med hjem fra mit arbejde. Du kan tro de godt ved hvad den hvide spand betyder.  ;D
Tak Lene. De 5 liters spande er gode at have ved hånden, og ja... høns er slet ikke så dumme. De ved udemærket hvad spanden betyder, uanset om der står mayonnaise, creme fraiche eller ylette på den ;).
Venlig hilsen Tanja

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #8 Dato: 12 August , 2011, 06:49 »
Tak Lene. De 5 liters spande er gode at have ved hånden, og ja... høns er slet ikke så dumme. De ved udemærket hvad spanden betyder, uanset om der står mayonnaise, creme fraiche eller ylette på den ;).

Nej...høns er da bestemt ikke dumme :o. Dine høns har stor glæde af den "søde ventetid" og forventning om, hvad den skønne spand indeholder af lyksaligheder netop den dag <T <T *y

Skønne og meget sigende billeder Tanja
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #9 Dato: 12 August , 2011, 18:10 »
Nej...høns er da bestemt ikke dumme :o. Dine høns har stor glæde af den "søde ventetid" og forventning om, hvad den skønne spand indeholder af lyksaligheder netop den dag <T <T *y

Skønne og meget sigende billeder Tanja
Mange tak Helle :D. Jeg glæder mig over at hønsene kan få alt det, der ellers bare skal smides ud. I sidste uge fik de en hel flæskesteg, og i dag har de fået hjemmelavet hønsesalat, marineret oksepsidsbryst, italiensk salami, kogte burhønseæg (jeg fortalte dem, at dem skulle de IKKE få smag for!), kogte ris og salat /o.
Den ene af de små maranhanekyllinger var så ivrig, så da jeg tømte spanden i dag, rendte han ind under og blev dækket af hønsesalat *f. Jeg er spændt på at se om han har nogen fjer tilbage i morgen tidlig, eller om han smager så godt at hønsene har plukket fjer og hønsesalat ham :D.
Venlig hilsen Tanja

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 12 August , 2011, 18:25 »
 ;D
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #11 Dato: 12 August , 2011, 18:47 »

Den ene af de små maranhanekyllinger var så ivrig, så da jeg tømte spanden i dag, rendte han ind under og blev dækket af hønsesalat *f. Jeg er spændt på at se om han har nogen fjer tilbage i morgen tidlig, eller om han smager så godt at hønsene har plukket fjer og hønsesalat ham :D.

Altså Tanja...du er sgu da også selv ude om, at dine høns plukker hinanden  :o :o. Nu er dit plukkeproblem i flokken da opklaret  <A...ik` ::) ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #12 Dato: 12 August , 2011, 18:58 »
Altså Tanja...du er sgu da også selv ude om, at dine høns plukker hinanden  :o :o. Nu er dit plukkeproblem i flokken da opklaret  <A...ik` ::) ;)
*g Hvorfor har jeg ikke tænkt på det noget før? ??? ;D
Venlig hilsen Tanja

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 12 August , 2011, 22:08 »
De er da nogle være forkælede høns  :D

Jeg syntes at mine Maraner er møg kræsne.... Måske det er en tilvændingssag? For de fik frikkadeller den anden dag, og dem rørte de overhovdet ikke ??? Men fugle kirsebær og galia melon er de helt vilde med.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #14 Dato: 18 April , 2012, 07:47 »
En lille, hurtig opdatering og svar på spørgsmål ;).

@Helle: I går fik de to spande med madrester, det er de to dage om at æde. Dvs. de fik en spand i aftes som røg ned med det samme, og den anden spand fik de til morgen, og den er nok væk i eftermiddag. Det eneste de som regel efterlader er røgvarer, sild, rå løg og pastrami.

@Jesper og Peter: I kommer bare forbi med eller uden fjer på... Til en bid hønseguf, så pyttevære med I ikke lægger æg ;D.

Venlig hilsen Tanja