Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kalkben - hvor lang tids behandling??  (Læst 3686 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
Kalkben - hvor lang tids behandling??
« Dato: 17 August , 2008, 20:53 »
Hej

Hvor lang tid skal man regne med at behandle for kalkben?
Og hvor lang tid går der før man kan se et begyndende resultat og hvordan ser det begyndende resultat ud?

Jeg har nu behandlet mine med sæbespånevand, Chok-spray og vaseline 3 gange med ca 4 dage imellem. Er det nødvendigt at spraye dem hver gang eller  ???

Synes ikke jeg kan se den store ændring  :( Hanens ben er lidt mørkere og virker blødere, men skællene ser ikke ud til at ville falde af.

Han er tilgengæld ved at dø, over at skulle pusse nusses omkring  ;D  ;)
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
Sv: Kalkben - hvor lang tids behandling??
« Svar #1 Dato: 17 August , 2008, 21:42 »
Det kan godt tage uger Dorte - desværre... ;)

Det er derfor det er noget s..... skidt at få til huse.

Jeg ville nøjes med at smøre en gang om ugen fra nu af, og så give en gang spray, for en sikkerheds skyld igen om to uger.

Skællene vil lige så stille falde af efterhånden som nye dannes neden under. Du må endelig ikke rykke dem af, for det vil gøre jævla ondt og bløde. Måske kan du nuldre noget af kalken af under skællene...

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 17 August , 2008, 22:23 »
Jeg tager mig sammen til at behandle hver 14 dag, og efterhånden så bliver det bedre, og til sidst går det alligevel stærkt, jeg tror også at de kan blive ret generet på benene, for mine bliver røde de første dage efter behandling.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 17 August , 2008, 23:17 »
 <E for info. Så må det jo blive min lille søndagsbeskæftigelse  :) og så håber jeg det snart går fremad. I nogle tilfælde er tålmodighed svært  ::)
Synes nu ikke mine bliver røde på benene, men første gang vaskede
jeg i vand tilsat dråber af Bio Citridal og lagde mærke til at hanen, de næste to dage stod med skiftevis det ene og det andet ben oppe under sig - tænkte at det grapefrugtkerne ekstrakt som Bio Citridal er, måske havde været for surt/stærkt og sved i hans ben... Derfor gik jeg over til sæbespånevand i håb om det er blidere  :) han har i hvert fald haft begge ben på jorden efter de sidste to vask  ;)
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
« Svar #4 Dato: 18 August , 2008, 07:54 »
Hej Dorte
Som du ved er jeg i samme båd, jeg ved også hvad jeg skal lave hver søndag ;) og glæder mig også til at se resultat ud af behandlingen :)
Og så vil jeg for fremtiden være meget mere opmærksom på kalkben i hele besætningen.

held og lykke med det

Majs :)
Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...