Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: De herlige gæs  (Læst 5345 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Claus Ilsøe

• Passiv bruger
De herlige gæs
« Dato: 05 August , 2011, 19:39 »
Iår skulle der startes op med gæs.

Valget faldt på en flok daggamle gæslinger.

Race var på det tidspunkt ikke så vigtigt, så jeg anskaffede mig 10 hvide og sidenhen 12 grå gæs.

Altid nysgerrige.

Lidt blandet - hvide og grå gæs samt en gruppe moskusænder fra iår.

En flok yngre Grå gæs

Det er simpelthen nogle af de herligste dyr jeg nogensinde har arbejdet med, så derfor overvejer jeg kragtigt af udvide med nogle racegæs også.

Planen med de gæs jeg ejer pt. er, at slagte alle hvide og gemme nogle af de grå til avl..

Venlig Hilsen

Claus Ilsøe

karina dj

• Gæst
Sv: De herlige gæs
« Svar #1 Dato: 05 August , 2011, 19:43 »
Hvor er det et herligt syn med så mange gæs  *p

Jeg fik osse et par gæs i vinters, men dem har jeg lige solgt videre. Jeg var ikke blevet fortalt hvor "besværligt" det kan være at få gæslinger, så jeg droppede det igen. Da osse uden noget som helst resultat fra dem.

Jeg synes osse det er et utroligt dejligt dyr at ha' med at gøre, overraskende sociale og hyggelig kontakt  /o

Offline Gåsepigen

• Bruger
« Svar #2 Dato: 05 August , 2011, 20:48 »
Gæs er meget bedre end fjernsyn! /o

De er de mest underholdende dyr, jeg nogensinde har oplevet. Deres næsten konstante snakken, trutten, båtten, hvæsen, kurren, pippen og snorken er fascinerende at lytte til, og deres kropssprog er mindst lige så varieret som det mundtlige (næblige?).

Samtidig er de ikke til at stå for, når de som små følger efter en konstant - eller kommer væltende, når man kalder. Det er ret usædvanligt for fugle at interagere så meget med mennesker og være så nysgerrige - jeg har ellers kun set noget lignende hos papegøjer.

Man bliver bidt af gæs - høhø - og nu er du åbenbart også inficeret. Tillykke og velkommen i klubben!
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 August , 2011, 21:32 »
Gæs er fantastiske dyr  /o
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 August , 2011, 23:16 »
De ser jo skønne ud. Desværre begrænser mine erfaringer med gæs sig til 2 ældre gaser der boede på den gård hvor mine heste en overgang stod....og dem blev jeg bogstavelig talt BIDT af  ::)
Men skønt at høre at det ikke er alle gæs der er hvæsende buksebens-dræbende monstre  :D

Offline lars beck

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 August , 2011, 18:26 »
Ja, gæs er skønne dyr - tillykke med dem!

Jeg kan ikke se nogle strømførende tråde? Hvis du ikke har sat nogle af dem op - så få det gjort hurtigst muligt!!! Ham den rødmossede er ganske glad for gåsesteg!!!!!!!!

Mvh.

Lars
Lars

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
« Svar #6 Dato: 07 August , 2011, 22:24 »
Ja gæs er bare så skønne!
Alt det positive er allerede skrevet flere gange i tråden, men jeg er også fuldstændigt vild med mine tre grå: Fætter Guf, Gertrud Gås og GåseÅse. Mage til sludrechatoller skal man da lede længe efter  ;D
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder