Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nye høns  (Læst 1480 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kate

• Passiv bruger
Nye høns
« Dato: 17 August , 2008, 08:14 »
I fredags hentede jeg 3 silkehøns hos tommy  <E

De er nu flyttet ind i deres nye hjem. De er meget forsigtige i forhold til de 2 Isa Brown jeg har i forvejen. Igår prøvede jeg at sætte dem sammen lidt. Mine 2 Isa Brown spiste al silkehønenes mad for derefter at hakke ud efter hanen og den ene høne, det var dog kun den ene Isa Brown der hakkede ud efter dem. Jeg sendte de 2 isa brown ud så silkerne kunne få lidt fred. Vil prøve at sætte dem lidt sammen igen idag.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nye høns
« Svar #1 Dato: 17 August , 2008, 08:20 »
Jeg har også silkehøns, som jeg gerne vil have til at gå med mine andre høns, jeg har prøvet 3 gange og det er ikke lykkes for mig endnu, mine silke enten sidder under skidepinden eller henne i en krog, når de er lukket ud til de andre, jeg synes det er synd så nu holder jeg dem adskildt. Mine silke er noget af det sødeste, jeg er blevet helt vild med den race.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 17 August , 2008, 09:53 »
Tillykke med de nye silker kate - det er fantastiske dyr. Skønt deres noget pudsige udseende er de meget kloge, rolige og en af de racer der har beholdt alle de sunde sociale egenskaber.

Det kan tage uger at få to flokke til at enes og måneder til de blander sig.

Måske har du læst om Isa'erne her på siden, de er jo ikke så socialt anlagte ;), så måske vil det være en svær sammensætning, eller også mere længerevarende.

Det er en god ide at sætte et hegn op i mellem dem indtil silkerne har fundet ud af hvor ind og udgange osv er og de kan få sendt signaler til hinanden - uden at ramme fysisk ;)

Held og lykke!

PS- Mon du har billeder af dine fine nye venner ;)

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 17 August , 2008, 17:49 »
Hej

j ajeg har fundet ud af at silker er meget rolige. Det er som om de skal vende sig til det hele. De går ikke ud af huset, og det er ikke fordi de ikke kan. Nå vi får at se om de bliver lidt mere modige...

Jeg skal nok sætte nogen billeder ind, når jeg får sat mig ind i det  ;)

Isa'erne er ellers meget søde ved hinanden og de er meget tillidsfulde, så det undrede mig lidt at hun var sådan en rappenskralde overfor silkerne. :-\

jeg må prøve lidt henad vejen.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #4 Dato: 18 August , 2008, 22:34 »
Hej Kate

Undskyld jeg ikke var hjemme, men det er godt at høre de har det godt, jeg håber du får megen glæde af dem.

Hanen skal nok komme efter det når han er faldet til, han er efter en stamme blå som godt kan styre det hele uden det går ud over os mennesker, her er de helt fortrolige.

Min silke går heller ikke ind i huset selv om der mere lunt og hyggeligt, men de er da begyndt at gå på pind af sig selv selv om det er ude i hønsegården, så håber jeg de vil flytte ind nor det bliver dårlig vejr.

Tommy   

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 19 August , 2008, 07:29 »
Hej Tommy

Det er bare helt i orden, det var jo heller ikke til at vide hvornår jeg kunne finde ned til dig.

Jeg kørte da også lidt omveje !
I foregårs var de inde i huset hele dagen, jeg tror også de var inde hele dagen i går, men i eftermiddags/aftes kom de lidt ud af dem selv.

I morges da jeg åbnede for dem galede hanen flot  ;D for derefter at træde op på den plettede, den vildtfarvede gik stille og rolig ud.

Så nu tror jeg at de falder til.. Hvor gamle er de egentlig ?
med venlig hilsen
Kate

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 24 August , 2008, 14:58 »
Her kommer der lidt fotos... af de nye, som stadig ikke rigtig vil ud af huset. Øh jeg prøver at lave et galleri i stedet  ;)

Billeder var for store.
med venlig hilsen
Kate