Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Våde høns?  (Læst 6044 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mariakiil

• Bruger
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Våde høns?
« Dato: 04 August , 2011, 21:48 »
Sker der noget ved at høns går ude i regnen, altså at de blir våde? De har jo et hus de ka gå i hvis de syns det blir alt for træls ;)
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline Halldor

• Bruger
Sv: Våde høns?
« Svar #1 Dato: 04 August , 2011, 22:10 »
Fra naturenes side er høns på linje med andre fugle, de kan udmærket tåle lidt regn. Jeg vil tro at de finder selv ind, når det bliver for meget.
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.

Offline egely41

• Bruger
« Svar #2 Dato: 05 August , 2011, 12:06 »
Mine havde en tendens til at gemme sig under buske når det regnede. "Sødt" tænkte jeg, indtil jeg stod med 3 snot forkølede høns. Jeg har købt en 2x0,9m gennemsigtig plade i jemogfix for 68 kr, og sat den på en træ ramme på skrå op af hønsehuset som et regnvejrs læ. Det første stykke tid skulle jeg jagte dem der ind under, men nu går de der ind selv. Tror ikke de gider sidde inde om dagen, derfor den gennemsigtige plade.
Camilla.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 05 August , 2011, 14:50 »
Hvis der er dagsregn på programmet gider mine høns da ikke sidde inde og kukkelure hele dagen. Jeg synes ikke de lider specielt meget af forkølelse. Et enkelt nys indimellem, men aldrig noget behandlingskrævende. Så de får lov til at gøre som det passer dem. De ved nok selv hvad de kan tåle. ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline MariaK

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 August , 2011, 15:23 »
Vores silker er ikke til at holde inde i regnvejr.. De ser godt fjollede ud når dagen er omme. Hvis det har været en meget våd dag, kan jeg finde på at tænde en varmelampe om aftenen.. Var der nogen der sagde forkælet... Men har så heller aldrig oplevet nogle der er blevet forkølet.  ;)
Husk at SMILE - det er gratis! :-)

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #5 Dato: 05 August , 2011, 19:38 »

Mine er tit og ofte, ikke bare våde, men drivvåde...

Men det ser nu ikke ud til at genere dem.

Andre vælger at gemme sig under træer og buske... Så det blander jeg mig slet ikke i... De gør som det passer dem.

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))