Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu: Største Hane, var: Mine "racerene" kyllinger fra jylland, kæmpe forskel  (Læst 7016 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Den største hane skulle angiveligt være på mere end 10 kg..
http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_worlds_largest_chicken

Om det så er en and (!) det ved jeg ikke. Men det er da mere end 8 kg
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
@ Finn

Mon ikke det er en kødhybrid, som sikkert kan blive store, HVIS de ikke bryder sammen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

• Gæst
Her er et billede af den største hane Big Snow, jeg tror nu der er manipuleret lidt med billedet ;D

http://howtokeepchickens.blogspot.com/2009/06/worlds-biggest-and-largest-chicken-on.html

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Her er et billede af den største hane Big Snow, jeg tror nu der er manipuleret lidt med billedet ;D

http://howtokeepchickens.blogspot.com/2009/06/worlds-biggest-and-largest-chicken-on.html

Er du tosset en krabat! Men der står i teksten, at den vejer 23 pund. Svarer det ikke til ca. 11 kg? Så stor som den ser ud, burde den vist veje lidt mere eller hur?
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Hehe, det kan jo ingen steder passe, for hvis man tager dens kropsmasse i forhold til mandens, så skulle den mindst veje det samme, altså nærmere 65-80 kg + måske 20-30 kg mere. Den hane ville, hvis den fandtes i virkeligheden veje over 100 kg efter bare det man kan på billedet ;D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline morAnna

• Passiv bruger
det er bare manden der er lille - he he he
høns, ænder, hunde, katte...

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
der er da HELT klart tale om en gang manipulation ...  ::)

lige da jeg så den troede jeg det var fra Texas... der er alting jo som bekendt MEGET STØRRE LOOL
men australierne kan også være med ...

jeg tror ikke på det...

men jeg kan fortælle noget jeg tror på; min nabo er kyllingeproducent og har de her turbohurtigvoksende kyllinger. Han solgte nogle stk. til en mand der lod dem vokse op på almindeligvis (læs som vi gør med masser af motion og græs og og og) og den mand kom og afleverede en slagtet (!) kylling senere på året og bæstet vejede 5(!) kg - jeg er vildt imponeret...  :o ... fordi de havde haft de forhold som vore har, så havde benene holdt.
Jeg har selv 3 gående, fordi jeg troede min skruk skulle have lidt at gå med og de vokser jo så "hurtigt" så de kan nå at komme med de andre kyllinger til okt. hvor jeg er vildt spændt på om de kan tåle at blive 9-11 uger... normalt så slagtes de efter 40 dage.... der er i hvert fald gang i de små banditter - de jagter fluer og myg så det er en fornøjelse at se på  /o men de kan også godt finde foderautomaten.

venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Jeg har haft en sort Brahmahane der vejede 7,6 kg. da han døde som 3 årig.

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
Wow, sådan en ville jeg IKKE eje... Har slet ikke fryseren til den?!  *g
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
og den mand kom og afleverede en slagtet (!) kylling senere på året og bæstet vejede 5(!) kg - jeg er vildt imponeret...

Det er absolut ikke nogen sjældenhed at have slagtede "hybrid" kyllinger på 5 kg.
Jeg har haft nogen på 5 kg. (slagtet) hvert år, de sidste par år. Det er bare et spørgsmål om hvor længe man har dem gående.
Jeg plejer at få dem i juni og når de så bliver slagtet i efteråret så er der en del der vejer omkring de 5 kg.
Jeg har nogen bekendte (som jeg flere gange har omtalt herinde) som også har disse hybrid kyllinger, hvert år.
De har før fået dem tidligere end mig, og de har flere gange haft kyllinger med en slagtevægt på omkring 6 kg. En enkelt gang havde de en der vejede 7 kg. slagtet.
Det er altså en ordentlig satan.

Som side bemærkning kan jeg da lige tilføje at jeg endnu ikke har haft nogen der er "gået ned" på benene. De har alle kunne gå, ubesværet, ved slagtning.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
ØJ mand... jeg vil da være supertilfreds hvis mine 3 hybrider når op på 3 kg... det vil da allerede være noget ORDENTLIGE krabater i mine øjne... det bliver godt nok spændende ;D
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)