Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mørke i huset?  (Læst 5822 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mariakiil

• Bruger
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Mørke i huset?
« Dato: 31 Juli , 2011, 23:14 »
Selve vores hønsehus er helt mørkt om aftenen/natten, godt nok er der et lille vindue i, men er det ik synd de ska sidde i komplet mørke hele natten?
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Mørke i huset?
« Svar #1 Dato: 31 Juli , 2011, 23:19 »
Du skal kun være glad for mørket... mange her inde har skrevet tråde om hvordan de for deres høns/hans til at tie stille... og det gør de kun ved mørke /o

Hvis hønsene selv vælger at gå i seng så er det fordi de syntes det er nat... og så tror jeg det er fint med et mørkt hus, der føler de sig mere trygge end at sidde og sove i lys ;)
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 31 Juli , 2011, 23:20 »
Høns flytter ikke på sig, fra mørkets frembrud til dagslys, så jeg tror helt sikkert de er helt ligeglade.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 31 Juli , 2011, 23:27 »
mange her inde har skrevet tråde om hvordan de for deres høns/hans til at tie stille... og det gør de kun ved mørke /o

Undskyld at jeg korrigerer. Mørke er ingen garanti for at der ikke lyder hanegal. I vinterhalvåret, hvor det er kulsort udenfor, begynder mine haner at 'kalde på solen', ihvertfald ved 6-tiden om morgenen. Måske endda tidligere, men det hører jeg så ikke, da jeg endnu ikke er stået op. Så den med mørklægning holder kun ved skrivebordet (kommunen)  :D :D
Mvh
Erik Andersen

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #4 Dato: 31 Juli , 2011, 23:32 »
mine kyllinger (8 uger) er altså lidt fatsvage  ::) hvis der ikke er lys i hytten, så bliver de små terrorister da bare i hønsegården og sover på de fine pinde derude... og så kan vor mor her laffe ud i aftenskumringen og jage dem ind... vel at mærke HVIS hun inden da har sørget for lys i hytten... sådan nogen banditter!  >:(
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #5 Dato: 31 Juli , 2011, 23:37 »
Undskyld at jeg korrigerer. Mørke er ingen garanti for at der ikke lyder hanegal. I vinterhalvåret, hvor det er kulsort udenfor, begynder mine haner at 'kalde på solen', ihvertfald ved 6-tiden om morgenen. Måske endda tidligere, men det hører jeg så ikke, da jeg endnu ikke er stået op. Så den med mørklægning holder kun ved skrivebordet (kommunen)  :D :D

Sagde ikke at det var nogen garanti... blot at det ofte er de råd der bliver givet mod hanegal... mine høns er ikke kommunalt ansatte blot godt opdraget /o
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 31 Juli , 2011, 23:46 »
blot at det ofte er de råd der bliver givet mod hanegal

Det virker måske også i nogle tilfælde. Dem der udfærdiger hønseregulativer er ihvertfald overbeviste om at det altid virker. Men et er teori, et andet praksis.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 01 August , 2011, 07:19 »
Det er ikke synd for hønsene, at der er mørkt i hønsehuset om natten, de skal jo ikke op og på toilettet i løbet af natten, det klarer de på stedet.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #8 Dato: 01 August , 2011, 07:29 »
Mine høns sidder også i mørke, og det går helt fint. Til gengæld er jeg nødt til at have vågelampe hos undulaterne, da den ene "går i søvne" og dermed i total panik, hvis der er mørkt når han pludselig går af pinden midt om natten ::).

@Erik: Mine haner galer også selv om det er mørkt - både om aftenen og om morgenen ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mariakiil

• Bruger
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
« Svar #9 Dato: 01 August , 2011, 14:52 »
Tusind tak for svar, så ka jeg roligt lukke dem i huset om natten fremfor de ligger under huset i en klump :)
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #10 Dato: 05 August , 2011, 22:44 »
de skal jo ikke op og på toilettet i løbet af natten, det klarer de på stedet.

Åhh at være en høne ;D
Med venlig hilsen Heidi

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #11 Dato: 05 August , 2011, 22:48 »
Der er faktisk kommet krav om at slagtekyllinger SKAL have et vist antal timers mørke så de kan sove. (Hybrider der ellers spiser konstant). De har jo heller ikke små nattelamper tændt ude i junglen hvor høns oprindeligt kommer fra. ;) ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)