Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ny race - Batman  (Læst 16659 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gokkeline

• Gæst
Ny race - Batman
« Dato: 14 August , 2008, 18:45 »
Hejsa,

Efter at have haft høns i 7 år, døde den næstsidste af alderdom her for 1 måned siden. Hende der var tilbage, bortadopterede jeg til en kollega, som også kun havde en høne tilbage.
Nu er vi så tilbage fra ferie og har lige været ude og bestille nye kyllinger hos Maxøes  ;D: 1 New Hampshire hane samt 2 høns, 2 Lys Sussex og så 2 i en ny race, som ekspedienten kaldte for Batman. Den skulle være sort i fjerene og minde om Barnevelder, men er der nogen i dette forum, der kender til racen? Hvor stor bliver den og hvilket sind har den? Vi får alle 7 imorgen og de er mellem 10 og 12 uger gamle. Vi glæder os rigtigt!

Mvh "Gokkeline"

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Sv: Ny race - Batman
« Svar #1 Dato: 14 August , 2008, 19:34 »
Jeg har aldrig hørt om den race. Kan det tænkes han forveksler navnet med Bantam? Det er en lille sort dværgrace.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #2 Dato: 14 August , 2008, 19:47 »
Nej, Batmann er en eller anden hybrid så vidt jeg ved..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Gokkeline

• Gæst
« Svar #3 Dato: 14 August , 2008, 20:24 »
Ja, hun sagde noget om en hybrid, men at avlerne ikke ville ud med, hvad de var en hybrid af - men bare den er omgængelig, så er det fint for mig.  :)
Skulle der nu dukke nogen op, som kender noget til denne nye hybrid race, så må I stadig godt kommentere på mit spørgsmål.
Bh Gokkeline

P.S Når jeg selv har fået mere erfaring med racen, efterhånden som den vokser fra kylling til høne, skal jeg nok komme med et indlæg.

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #4 Dato: 14 August , 2008, 20:35 »
Spændende at se billeder af den engang :)
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 14 August , 2008, 21:42 »
Maxø har haft og solgt Batman i årevis, det er en blandingsting, så vidt jeg husker, på størrelse med en new hampshire.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 14 August , 2008, 22:00 »
Som jeg husker, er Batmann a la Lohmann og som Ina siger, ikke en ny 'race'. Jeg kan desværre ikke finde noget med gods i nogen steder, det var der engang når man googlede den. Måske er den endda på vej ud.

Men alt det giver dig jo ikke svar på temperement m.m.  ;D

Offline Lene Andersen

• Bruger
« Svar #7 Dato: 13 November , 2008, 14:15 »
Batman er en sort udgave af Hellevadhønen se her: http://hellevadhoenen.dk/ Her kan du læse meget mere om dem.

Jeg har haft dem i 1½ år nu, fra de var daggamle kyllinger, købt i Maxøes. Jeg fik 1 hane og 6 høns, meget heldig fordeling. De er rigtig gode æglæggere, de lægger æg hele året. De skulle være gode slagtehøner, men jeg har ikke prøvet at spise dem. De er rolige, nysgerrige og er i det hele taget meget nemme.  ;D

Racen hører til de mellemstore racer.

Hilsen Lene

Mange hilsner Lene :-)

evamaria

• Gæst
« Svar #8 Dato: 08 Februar , 2009, 21:42 »
Vi har haft Batman høns i 4 år. Vi har også haft andre slags høns, men vi var meget meget glade for Batman.
Vores yndlingshøne Molly var Batman - meget smuk sort høne med brunspættet bryst og den tammeste og
sødeste og og mest omgængelige af dem alle. Gode æglæggere var de også.

Måren eller ræven har taget alle vores 5 høns, så vi skal købe nye kyllinger til foråret og det er helt sikkert at
der vil være nogle Batman imellem. De er søde og meget flotte.

Vh Eva Maria

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #9 Dato: 09 Februar , 2009, 11:23 »
Citér
Hellevad-hønsene er en krydsning mellem New Hampshire og Hvide Italienere af typen Skalborg. Det er hvide høns, som vejer mere end de traditionelle racer ISA Brown og Brun Lohmann.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Kurt Jensen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 09 Februar , 2009, 11:53 »
Her står der lidt om vad hellevad hønen bestå af

http://hellevadhoenen.dk/
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg